סיטיפון למען המבוגרים



תופעה מחממת לב בחנות שבבניין העירייה. מבוגרים בני 80 ויותר מגיעים לחנות ומקבלים הדרכות והסברים על מכשירי הסמארטפון שברשותם ללא כל תמורה. "הלוואי שהנכדים שלי היו מסבירים לי ככה" מספרת אחת המשתתפות

עולם הסלולארי משנה את החיים של כולנו, נדמה שקשה למצוא מי שלא מסתובב עם טלפון חכם, הכולל בתוכו את כל האפליקציות החדשות, מצלמה משוכללת טלפונים וזיכרונות ועוד ועוד. בכלל נדמה כי אנחנו לא מסוגלים להסתדר בלי הסמארטפונים, ההתמכרות אליהן חוצה גבולות ומגזרים.

אך ישנם לא מעט אנשים שמתקשים בהפעלת אותם מכשירי משוכללים, ומסתבכים עם החידושים הטכנולוגיים. מבוגרים רבים אשר חלקם מחזיק בטלפונים חכמים מתקשים בהפעלתם ולא מצליחים לנצל אותם לצרכיהם. אל המקום הזה נכנסה לאחרונה רשת "סיטיפון".

בבניין עיריית אשקלון שוכנת חנות "סיטיפון" המוכרת פלאפונים  אביזרים, וציוד למכשירי הטלפונים הניידים השונים. בתקופה האחרונה מגיעים מבוגרים רבים בגילאי 70-80 ואף מלמעלה מכך אל החנות , שבפיהם שאלות שונות לגבי תפעול הסמארטפונים אשר ברשותם. צוות המקום עוזר להם ומסביר להם בסבלנות על כל בעיה. "יום אחד הגיע אדם מבוגר בערך בשנות ה-80 לחייו עם מכשיר סמארטפון", מספר מנהל החנות קובי פאר. "נתנו לו כיסא לשבת וכוס מים ועניתי לו בסבלנות על כל השאלות. למחרת הגיע חבר שלו, עם שאלות וקיבל יחס דומה". השניים האלו מתברר היו רק הסנוניות הראשונות לתופעה מחממת לב שמתרחשת בחודשים האחרונים במקום. "ליד החנות שלנו ישנם כמה בתי קפה" מספר פאר. "אותם מבוגרים שותים את הקפה של הבוקר ולאחר מכן מגיעים אלי עם שאלות שונות, כך יצא מצב שפעמים רבות בבקרים הוצאנו כמה כסאות ועשיתי הדרכות לאותם מבוגרים על המכשירים שברשותם".

פאר מספר על מקרים  מיוחדים של לקוחות שהוא ממשיך לשמור איתם על קשר. "יש לי לקוחה בת 87, היא מגיעה במונית לחנות , כשרואים אותה כבר מכינים לה כיסא וכוס מים ואנחנו מסבירים לה בכיף, יש לקוח בן 88 שהוא מקסים ואנחנו נהנים לארח אותו. נכון זה גוזל לי לא מעט זמן אבל הם הפכו להיות ממש חברים שלנו, אני מסביר להם בכיף בסבלנות ובאהבה רבה".

ומה חושבים הלקוחות,? "כל הכבוד להם", מספרת לקוחה בת למעלה מ-80 ."יש להם הרבה סבלנות, לא פעם אני אומרת להם שהלוואי והנכדים שלי היו מסבירים לי ככה". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה