והעיר אשקלון שוממה



כמעט אפס פעילויות בעיר התיירות אשקלון בחול המועד פסח, אמרנו עיר תיירות? אמרנו ממונה על האירועים? אמרנו אין כסף? אז אמרנו

 זו לא טעות העיר אשקלון שמנסה למתג את עצמה כעיר תיירות ונופש, נראה שנרדמה, לעומת אין ספור פעילויות בערים הקרובות אשדוד, קרית מלאכי והמושבים בסביבה שהציעו פעילויות  ואטרקציות למשוך תיירים או סתם אזרחי ישראל. אשקלון הסתפקה בשני אירועים מינוריים חסרי חשיבות, מסע אופנים בגן הלאומי ובאירגון תחרות איגרוף.

מי שהסתובב ברחובות העיר בכלל ובמגדל בפרט, ראה עיר נטושה ושוממה מתמיד, זאת למרות שהושקעו עשרות מליונים בשיפוצים ובהקמת מנהלת מיוחדת למקום. בשאר העיר המצב לא היה פחות שונה, היה קשה למצוא התקהלות רבה של תיירים או סתם תושבי אשקלון, למעט הגן הלאומי שהיה בתפוסה חצי מלאה של אנשים (תפוסה מלאה במיוחד של מכת זבובים). לעומת אפס מקום בפארקים המקבילים, למעט חוף הים העיר,  אשקלון נראתה נטושה ובטח לא עיר תיירות שוקקת חיים.
מתוך תקציבי התרבות ובידור של מעל לעשרה מיליוני שקלים ושני מחלקות לאירועים ( אחת בעירייה ואחת בחברה הכלכלית), בעירייה לא מצאו לנכון להשקיע השנה כמעט אף שקל באירועים לילדים ולנוער בחג.
למי שציפה לאירועי המימונה המסורתיים באשקלון, ההד הציבורי משנים עברו על הבזבוז ב"אוטובוס המופלטות" עשה את שלו והשנה לא יחולק לא אף לא מופלטה ציבורית אחת.
מתקציב של עשרות אלפי שקלים בשנים קודמות השנה התקציב אפס שקלים.
אולי זה אווירת החוסר וודאות שמנסים לשדר בעקבות האירועים סביב ראש העיר או שפשוט נגמר הכסף או כשהבוס הגדול לא נמצא ואפשר לא לעשות כלום.
ככה לא בונים עיר תיירות לא לפי המודל התל אביבי ובטח לא אפילו מודל של איזה כפר נטוש בנגב ובטח שלא לעיר שהשקיעה עשרות מיליונים שקלים בעשור האחרון במיתוג העיר.
ככל הנראה נמשיך לפנטז על עיר תיירות, לפחות זה בחינם. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה