תרמו לאחרים אבל תרמו גם לעצמם



למעלה מ 95% מבוגרי ביה"ס מקיף "עירוני ד" בעלי זכאות לבגרות חברתי

אתמול (שלישי) רגע לפני סיומה של שנת הלימודים תשע"ו , בין מבחני בגרויות וחזרות למסיבת הסיום , התקיימו בבית הספר מקיף עירוני ד' וועדות הזכאות לתעודת בגרות חברתית .
בסיום 3 שנים של מעורבות חברתית וצבירה של 180 שעות, זכאים למעלה מ95% מתלמידי שכבת יב לקבל תעודה שמסכמת תקופה משמעותית של עשייה ותרומה לקהילה.

וועדת הזכאות צוינה לזכרו של משה ריכטר ז"ל שהיה מורה ומוביל דרך בערכי הנתינה והתרומה לקהילה .
בתחילתו של המפגש התקיים שייח משמעותי שאותו הנחו התלמידים בנושא משמעות הקבלה והנתינה. במהלך הועדות הציגו התלמידים את פועלם במסגרות ההשמה השונות וענו על שאלות שהופנו אליהם מטעם חברי הוועדה. דברי התלמידים יצרו דיאלוג ושיח משותף ופורה שמתוכו צמחו תובנות על נתינה, על קבלה, על מעורבות חברתית תוך שימת דגש על בוגר אחראי וערכי.
חברי הוועדה התרגשו מהעשייה המבורכת של תלמידיהם בהוסטלים , בבתי אבות , בתנועות הנוער, בעמותות , בבתי החולים ובמגוון רחב של מקומות ההשמה. 
ריקי בובליל תלמידה בכיתה י'ב , מתנדבת במדא: "בזכות ההתנדבות במדא אני מי שאני כיום ובוודאי שההתנדבות הזאת תשפיע גם על חיי הבוגרים. תרמתי לאחר אבל גם לעצמי . תחושת הסיפוק שבנתינה היא עילאית . הפעילות מאתגרת ומאפשרת לי להיחשף למקרים ואנשים שונים ולעזור מתוך תחושת שליחות אמתית".
לדברי שרה מצרפי מנהלת בית הספר : "מתוך תחושת האחריות לעיצוב דמותו של הבוגר הערכי ומתוך אמונה בדרך של מעורבות ותרומה לקהילה , אנו מציינים את יום וועדות הזכאות כיום חג של ממש . הצוותים השונים התרשמו מהאופן בו הציגו התלמידים את המסע הערכי שאותו חוו. תלמידנו היו מחוייבים לתהליך והיה חשוב להם להשקיע ולתרום לחברה .תלמידים רבים הדגישו את תחושת הסיפוק ואת השינוי שחוו בעצמם לאורך התהליך. במהלך היום הרגשנו כיצד ערכים של של סולידריות חברתית , נתינה , מעורבות , ואחריות אישית וחברתית באים לידי ביטוי בפועלם של תלמידנו המצויינים".
יו"ר פורום ההורים הבית ספרי הגברת' ברכה זיגזג, ביקשה להודות לבוגרים והביע בשם ההורים את תחושת הגאווה על היותם של בוגרי ביה"ס מעורבים ותורמים בקהילה.
וכן הודתה למנהלת ולצוות בית הספר על החינוך להתנדבות והקניית ערכים בכל תחומי הדעת בבית הספר ומחוצה לו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה