שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה



עכשיו זה רשמי. הפועל אשקלון עלתה לליגת העל אחרי תוצאת תיקו 0:0 מול הפועל רמת גן.
החגיגות יסתיימו בעוד שבוע ואז יתחיל החלק הקשה, בניית הקבוצה לליגת העל

חזרתו הצפויה של ראש העיר, איתמר שמעוני, ללשכתו ביום שני הבא, יכולה להקל במקצת על חוסר הוודאות השורר בקבוצה שהערב (שישי) העפילה באופן רשמי לליגת הראשונה בישראל.
שלוש קבוצות יהיו העונה בליגת העל ממחוז הדרום, באר שבע, שכנראה תהיה אלופת המדינה ושתי המצטרפות אליה מהדרום, מועדון ספורט אשדוד והפועל אשקלון.

אז אותנו מעניינת הפועל אשקלון, הקבוצה שעשתה שתי עונות מדהימות ועלתה מליגה א' לליגת העל, צריכה לעשות חשיבה מחדש לגבי כמעט כל מערכי הקבוצה כולל עמדת המאמן, יובל נעים.
נעים, הוא מבחינתי גורם דומיננטי בעליית הקבוצה אם היה פחות אימפולסיבי כלפי מבקריו, כולל העיתונאים, אבל לא רק הם, היה יכול להיות האופציה הראשונה של אשקלון. משום מה באשקלון עברו לסדר היום על כל התקריות שהיו בין נעים לקהל, לעיתונאים, לעובדי האיצטדיון והכי גרוע כלפי השחקנים שלא חסר הרבה וגם היה מכה אותם (ליאור אסולין).
הבלאנס של נעים עם האלימות הן המילולית והן הפיזית היה, אבי נמני, שקצת ירד למחתרת אחרי פרשת "שמעוני". שמעתי את נעים אחרי המשחק במסיבת עיתונאים מאולתרת (ככה זה לא יעבוד בליגת העל), הוא סקפטי באשר להישארותו בקבוצה בגלל חוסר הוודאות שקיים בפרשת ראש העיר. "דחיתי כמה הצעות" אמר נעים.
לדעתי, האדם היחיד שיכול להציל את הקבוצה הוא ראש העיר, איתמר שמעוני, אחרת יכולה להיווצר בעיה מאוד רצינית לקבוצה. נוכחותו של ממלא מקום ראש העיר, אפי מור ומנכ"ל העירייה, חיים סופר, יכולה מצד אחד לתת משמעות לבואם למגרש והם אכן רואים את חשיבתה של העירייה ביכולתה של הקבוצה לא לרדת אחרי עונה אחת ושם המשחק הוא כסף כשהעירייה היא גורם דומיננטי בהשרדות של הקבוצה.
אבל לא רק העירייה היא צד בעיניין, גם בהנהלת הקבוצה  יש חוסר וודאות. האם הם ימשיכו לנהל את הקבוצה או שיבוא משקיע שיקח את הקבוצה וירצה הנהלה משלו, ברור כבר שאם יבוא אדם כזה, הוא יצטרך להיות מתואם עם העירייה שהרי הם ההכנסה הבטוחה של הקבוצה ולא מדובר בכסף קטן.
הערכה, תקציב הקבוצה יהיה כ -15 מיליון שקלים. סכום שבקושי יספיק לשרוד או כמו שאמר יובל נעים, אחרי המשחק, "עם הסגל הזה יהיה קשה לשרוד". צודק.
אז מה יש לנו בסגל? שוער : יש שוער בשער, ליאור חדריאן, הוכיח היום שצומח באשקלון שוער גדול, הוא צעיר אבל עם פוטנציאל ענק שיכול לתת מענה לעמדה הכי חשובה בקבוצה ומה שכתבתי עליו לפני שבועיים אחרי המשחק מול פ"ת, יכול לתת לו עמדת זינוק לתפקיד השוער הראשון, אבל כנראה לא בעונה הראשונה בליגת העל והסיבה לכך, ליגת העל אינה דומה בכלל לליגה הלאומית גם אם אתה משחק בקבוצת צמרת. אם הקבוצה תרד ליגה בגלל שהתעקשו להשאיר אותך בעמדת השוער הראשון, אתה עלול לסיים את הקריירה, בגלל שירידה פרושה התפרקות כללית לכמה שנים. אשקלון צריכה וחייבת להביא שוער ראשון ברמה גבוהה, גם אם הוא השחקן הכי יקר בקבוצה. הוא הבסיס לכל הקבוצה. ליאור, לא להרים ידיים כי שנה אחת בקרבתו של שוער מנוסה, עשויה לפתח לך את הקריירה לשנים הבאות במיוחד שאתה עוד צעיר. היום הוכחת בעצירת הפנדל שאכן אשקלון הרוויחה בעמדה הזו שחקן בית מוכשר.
בשבוע הבא ננסה להביא בהגיון הכי פשוט מי מהשחקנים יכול לחפש קבוצה. ברוך דגו, מבחינתי השחקן המצטיין של הקבוצה ואמר בסיום "אני רוצה להשאר באשקלון". בגלל ניסיונו הרב אפשר לחשוב בצורה חיובית על דגו, הוא לא רק שחקן טוב אלא גם בן אדם.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה