קצצ"א תתחיל לשלם מיסים כבדים לעיריית אשקלון



מיליונים אמורים להיכנס לקופתה של עיריית אשקלון, בעקבות סיכום בין משרד האוצר לרשות המיסים, קצא"א תתחיל לשלם מס חברות כבר בחודש אפריל 2017 וכמו כן ארנונה

שר האוצר, משה כחלון  50 שנה לאחר היווסדה של חברת קצצ"א, הניא תתחיל לשלם מיסים לרשיות המקומיות אשקלון ואילת. במסגרת צו זיכיון שהוצא עבורה, זכתה החברה לפטור מלא מתשלום מיסים, לרבות ארנונה והיטלים עירוניים, וכן, לפטור מהעברת דיווידנד לממשלה.

לפי הסיכום שהושג בין משרד האוצר ולרשות המיסים, החברה תתחיל בתשלום מס חברות כבר באפריל 2017. השומה שבה תחויב תיקבע בכפוף להסדרת מעמדה החדש של החברה.

גביית המס צפויה להיות גבוהה ותתחיל כחודש לאחר פקיעת צו הזיכיון.,

במקביל, צפויה החברה להידרש בתשלום היטלים כבדים על ידי עיריות אשקלון ואילת. באשר לתשלום ארנונה, החברה הגיעה בשנים האחרונות להסדרי תשלום עקיף, באמנצעות תרומות למחלקות שונות בעירייה 

כמו כן,החברה תנהל משאים ומתנים מול הרשות המקומית לנהל משא ומתן מול רשות מקרקעי ישראל באשר לדמי החכירה שתשלם בעבור שטחיה. הסכם החכירה המיוחד של קצא"א, שבמסגרתו עשתה בקרקע שימוש כמעט ללא תשלום, צפוי לפקוע ב-2018.

כעת כשנודע על אובדן הזיכיון של החברה שמכוחו היא פועלת ובזכותו היא נהנית ממעמד סטטוטורי מיוחד,מבקשת החברה להתיר לה לבנות תשעה מכלים גדולים לצורך אחסון נפט גולמי ותזקיקיו. לקצצ"א  יש כבר 27 מיכליםן שהוקמו במתחם אחסון הדלק הגולמי המרכזי שלה באשקלון.

עקב מחירי הנפט הנמוכים מבקשת החברה לנצל את זשה לטובת איכסון ואגירה של הנפט ולמכור אותו כשמחירו יעלה.

עם זאת, במסגרת הצעת חוק ההסדרים למשק קובע האוצר כי לקצא"א לא יהיה יותר את התוק של "המסלול הירוק" שממנו נהנתה. הפטור ההיסטורי מהוראות חוק התכנון והבנייה יבוטל בהליך הדרגתי שייארך ארבע שנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה