תופעה: מתגוררים באשקלון ורשמו את הילדים לגנים באשדוד



צעירים רבים ילידי אשדוד, שלא הצליחו לרכוש דירה או לשכור דירה במחיר שפוי בעיר, נאלצו לנדוד לעיר השכנה אשקלון, שם מחירי הדיור עד לאחרונה היו עוד סבירים. אלה שהסבים והסבתות נשארו באשדוד, ואיך מתמודדים עם ההוצאה של הילד מהגן?

מידע שהגיע למערכת אשדוד נט, חושף כיצד צעירים ילידי אשדוד, שעזבו את העיר בגלל מצוקת דיור, מחזירים את כתובתם חזרה לאשדוד ורושמים את ילדיהם למוסדות חינוך בעיר.

6,100  תושבי אשדוד עזבו העיר בשנת 2015, רובם זוגות צעירים, שמחירי הדיור בעיר היא אחת הסיבות העיקריות שהובילה לעזיבתם. רבים מהעוזבים נודדים לעיר השכנה אשקלון, שם קמו שכונות שלמות על טהרת האשדודים לשעבר. עבור רבים מהם נוצרה בעיה, שכן הם עברו לבדם לעיר השכנה, וכל בני משפחתם  נותרו באשדוד. בנוסף, רבים מהם עובדים באזור אשדוד. הבעיה שנוצרה היא מי יכניס ויוציא את הילדים ממוסדות החינוך, בעיקר כאשר מדובר בילדי גנים והכיתות הקטנות של בית הספר היסודי.

כיצד מתמודדים עם הבעיה? משנים את הכתובת חזרה לאשדוד וכך אפשר להרשם במוסד חינוכי בעיר. "אין לי ברירה אלה לנהוג בצורה זו. לא קל לי, אני כל בוקר וערב בדרכים, כך גם הילד שלי. אבל אין לי ברירה, אין מי שיעזור לי בעניין. גם הצהרון לא עוזר כי עד שאסיים לעבוד ואחזור לאשקלון, לא אספיק להגיע. זו תופעה ידועה פה, הרבה עושים בדיוק כמוני", כך סיפרה אשדודית לשעבר, ששינתה את כתובתה על מנת להירשם בגן ילדים בעיר.

אמא אחרת לא אהבה את הסידור החדש, גם אם מדובר באשדודית במקור. "ברגע שהם עברו לאשקלון, הם זכאים וצריכים לרשום את ילדיהם למוסד החינוכי שם. הם תופסים פה מקום של ילדים אחרים, שנאלצים לרשום את ילדיהם במוסדות אחרים. הם משלמים ארנונה באשקלון ונהנים מהשירותים של אשדוד, זה באמת לא תקין".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה