מנהל בעיריית אשקלון: תנאי העבודה גרמו לפסוריאזיס



המנהל התעמת שוב ושוב עם תושבים וגורמים עבריינים. הביטוח הלאומי התנגד, אבל שופט קבע שיש קשר בין העבודה להתפרצות המחלה. כתבתה של עו"ד רויטל נבות מתוך YNET

בית הדין לעבודה בבאר שבע קיבל לאחרונה תביעה שהגיש מנהל בעיריית אשקלון, ובה טען שלחץ ואיומים שתחתם היה נתון במסגרת עבודתו גרמו להתפרצות מחלת הפסוריאזיס. השופט צבי פרנקל דחה את עמדת הביטוח הלאומי, שטען שלא היה קשר נסיבתי בין העבודה למחלה.

התובע עבד כמנהל מחלקת הפיקוח בעיריית אשקלון במשך יותר מ-20 שנה. הוא סיפר שבמסגרת עבודתו נדרש לבצע מטלות כגון ביצוע צווי הריסה, עיקולים, רישום דו"חות ועוד. לדבריו, מטלות אלה בוצעו תחת עימותים יומיומיים עם הציבור ואיומים רבים שקיבל על חייו. כל אלה, לטענתו, גרמו לו ללחץ נפשי קשה ביותר, וכתוצאה מכך החל ב-2006 לסבול מפריחה נרחבת בגופו ואובחן כחולה בפסוריאזיס.

הביטוח הלאומי טען בתגובה שלא ניתן להתייחס ללחץ הנפשי המתמשך שבו היה נתון התובע כאל "אירוע חריג". לגישתו, התובע לא הוכיח אירועים ספציפיים שניתן לייחס אליהם את מחלתו.

עוד נטען שהתובע התלונן על המחלה רק ב-2007, לאחר שחלפה יותר משנה מאז אירוע שריפת המכונית שתיאר, ומכאן שאין קשר בין הדברים.

לנוכח המחלוקת בין הצדדים בשאלת הקשר הסיבתי מינה השופט צבי פרנקל מומחה רפואי לבחינת השאלה אם יש קשר בין מחלת הפסוריאזיס לבין תנאי עבודתו של התובע, במיוחד על רקע שני האירועים החריגים שתיאר. המומחה ציין כי "אין ספק שהתובע היה נתון לסטרס, אימה ופחד שנבעו מאיומים הקשורים במישרין לעבודתו".

 וא הוסיף כי הקשר בין התפרצות מחלת הפסוריאזיס לבין לחץ נפשי הם "מנכסי צאן ברזל" של רפואת העור. מדובר במחלה תורשתית שגורמים שונים, כמו לחץ נפשי, מוציאים אותה מהכוח אל הפועל.

המומחה סיכם כי לדעתו יש לייחס 50% מהמחלה לנטייה התורשתית של התובע ו-50% ללחץ הנפשי שבו היה נתון בעבודתו. השופט פרנקל ציין כי לא מצא סיבה לסטות מחוות דעתו המנומקת של המומחה שממנה עלה כי ללא האירועים שעבר התובע, לא הייתה פורצת המחלה.

לפיכך התקבלה התביעה ובית המשפט הורה לביטוח הלאומי להכיר במחלת התובע כפגיעה בעבודה. הביטוח הלאומי חויב בהוצאות ושכר טרחת עו"ד של 1,500 שקל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה