תערוכת צילומים בהיכל התרבות באשקלון "מהדק להדק"



תערוכת יחיד של צילומים מתקיימת בימים אלה בהיכל התרבות באשקלון. בתערוכה הצלם צפריר ניר הופך את הפחדים של תושבי הדרום ליצירות אומנות.

צפריר ניר בן 61 אב לשישה,תושב קיבוץ יד מרדכי במועצה אזורית חוף אשקלון, לוחם קצין ומפקד ימ"מ לשעבר , פתח בחודש אוקטובר תערוכת צילומים מאוסף פרטי שצבר לאורך שנים.

צפריר נולד בנס ציונה,  עבד במשטרה במשך שנים ופרש לגמלאות,  בשנת 2003 נפצע בתאונה בחצרים כאשר רכב על אופנוע שטח, במסע ניווט , והתנגש בגמל, ומשם קיבל תפנית גדולה לחייו.

את תשוקתו לצילום קיבל עוד בהיותו ילד קטן ,  ודור המשך למשפחת צלמים, אך לאחר הפציעה  חשב לעצמו כיצד יוכל להפוך את התחביב לעיסוק של ממש.

ובכך מספר שנים לאחר הפציעה החל ללמוד צילום בסטודיו  "גברא".בפרויקט תלמידים  של הסטודיו  בו למד, רצה לשחזר את התאונה  שחווה ולצלם את האופנוע והגמל בתמונה שתנציח לו זכרון, כתוצאה מכך  יצא למסע רצוף הרפתקאות במדבר, ופגש רוכבי אופנועים ,בדואים רכובים על גמלים, וחזר עם צילומים מרהיבים. 

לאורך השנים צפריר צילם מגוון רחב של  תמונות בנושאים שונים כגון: לוחמי ימ"מ בפעילות, צילומי מחול, נופים ובעלי חיים ,אף קיבל פרסים שונים על  התמונות שצילם.  

 כתושב קיבוץ יד מרדכי אשר חיי באזור עוטף עזה ,ולאור המצב הביטחוני, בחר לצלם תמונות מימי הלחימה של "צוק איתן" והחוויה הרגשית המלווה בכך.

לצפריר תחביב מיוחד הוא מחבר  בין עברו כלוחם לבין ההווה כצלם מקצועי, ובכך משלב בצילומיו חיילי צעצוע על רקעים שונים .

צפריר מדוע אתה מצלם חיילי צעצוע ומה המסר שאתה מעביר דרך התמונה?

"בצילומים אני בוחר להמחיש את הפחדים המלווים את חייהם של תושבי הדרום, כמו הפחד הקיומי של חדירת מחבלים דרך מנהרות, ודרך הים, המטרה והמסר העיקרי שלי היא  שתושבי הדרום  יוכלו להפוך את הפחד ליצירת אומנות."

"האדם שפוגש את יצירותיי יכול לפגוש את הפחד ולתת לו גוון חדש ,להביט ברעיון מנקודת מבט שתיצור חוויה רגשית טובה יותר."

באחד מימי מלחמת "צוק איתן" הונחה מיגונית  חדשה בקיבוץ יד מרדכי,  זה היה רגע שאיפשר לתעד היסטוריה של הקיבוץ בפריים אחד". 

כיום צפריר מלמד צילום צעירים ובוגרים , הוא מלמד בבית הספר ניצן  ילדים בכיתות ד'-ו', וקורס צילום לבוגרים בבית ספר חשיפה באשקלון וגם בסטודיו בקיבוץ יד מרדכי.

מה מיוחד בחיבור שלך עם תלמידי ניצן?

"בעבודה עם התלמידים אני עובד בעיקר על קומפוזיציה ופרקטיקה שהיא למידה דרך חוויה , אנחנו יוצאים לחוף ניצנים לימי צילום, ואף נסענו לאגמון החולה ליום צילומים של צפרות ועופות שונים. הילדים נהנים ויוצרים תמונות נפלאות. באחד הפעמים אחרי יום צילומים עם הילדים פרסמתי תמונות בדף הפייסבוק שלי , ולאחריה קיבלתי הודעה ממישהי שהוקסמה מהתמונות ואמרה לי שהן ממש מקצועיות , היא חשבה שאלה התמונות שלי... אך הם היו בעצם של תלמידי כיתות ה-ו , זו המחמאה הגדולה ביותר שקיבלתי בחיי  "

 

התערוכה מתקיימת בהיכל התרבות באשקלון , ותיערך עד ה-27.11 . הכניסה חופשית לכולם.

בתאריך 8.12.16 יפתח קורס נוסף לבוגרים   לצד הצלם  אדי ישראל, בבית הספר חשיפה.  בקורס ילמדו על יסודות הצילום. לפרטים ניתן ליצור קשר בטלפון : 050-774-3700

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה