שיקום הפה – מדוע זה חשוב



לא מעט ישראלים עוברים במהלך השנים תהליך של שיקום הפה אצל רופאי שיניים ואורתודונטים. לא פעם מדובר בתהליך שיש צורך לעבור אותו עקב מום מלידה, ולעיתים קרובות יותר מדובר בתהליך שיש לעבור כתוצאה מתאונה, חבלה, פציעה, או מצב בו השיניים התפתחו בצורה לא נכונה ויש לעבור תהליך שיקום בשביל להסדיר את המבנה שלהן

 תהליך שיקום הפה איננו מוגדר בזמן או בהסדרים מסוימים. יש מי שצריך לעבור טיפול שכזה במשך מספר חודשים ויש מי שיכול להסתפק בתהליך שלוקח שבועות בודדים. בדרך כלל, תהליך של שיקום הפה, דורש הכנה מוקדמת בה מעורבים טכנאים, צלמים ועוד גורמים שונים. מדובר על תהליך שכולל, בין היתר, צילומים, מדידות ובניית תוכנית.

במאמר זה נתייחס יותר לשאלה מדוע זה חשוב לעבור תהליך של שיקום הפה והיכן עוברים אותו. כאן הנקודה לציין. בשביל לעבור את הטיפול בצורה טובה, מומלץ לבחון היטב אצל מי עוברים את הטיפול. ישנם לא מעט רופאי שיניים שמתמחים בטיפול שיקום הפה, חשוב לדעת למי פונים, מה הניסיון שלו, מה הוא מציע ועוד. יש לקחת בחשבון מדובר בתהליך לא פשוט, לא קצר ואם הוא יתבצע בצורה לא טובה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במקום בעייתי יותר ממה שהיינו בו כשהתחלנו את התהליך.

מדובר עלינו לעבור טיפול של שיקום הפה

לשיקום הפה יש שני רבדים בולטים, אחד זה הרובד הרפואי, הבריאותי, בריאות השיניים. בסופו של דבר התהליך, מורכב ככל שיהיה, לא יכול להתבצע מבלי שיש טיפול ותיקון עצום בשיניים עצמן. מה זה אומר? סתימות, עקירות, טיפולי שורש, ניקוי אבנית ועוד. כל הטיפולים הנ"ל, מטרתם לשמור על בריאות השיניים, לאפשר להן לעשות את העבודה שמוטלת עליהן בצורה טובה, לא פחות חשוב, לאפשר המשך טיול שוטף.

הרובד השני הוא אסתטיקה. אפשר לחלק רובד זה לבד לשני חלקים. בחלק הראשון מדובר על המבנה של השיניים. שיקום הפה נועד לשמור על לסתות ישרות, שיניים ישרות שלא יעלו זו על זו, מבנה נכון שלהן ושל החניכיים. החלק השני מתייחס לשיניים עצמן, למשל ניקוי אבנית, הלבנה, יישור, השתלה. כל מה שקשור למבנה השיניים בעצמו.

תתארו לעצמכם לסת עם שן חסרה. זה גם יכול להשפיע עלינו מבחינה בריאותית, הרי אנחנו נתמודד עם מקום חסר בלסת, שם יכולים להתבצר חיידקים שונים, וגם מבחינה אסתטית, זה ייראה לא טוב. לכן אנחנו נרצה לעבור תהליך של שיקום הפה, נרצה להשתיל שם שן, ולשמור על לסת ישרה.

שיקום הפה הוא לא הטיפול היחידי שעלינו לעבור, אנחנו צריכים לדאוג במהלך הזמן שאחרי הטיפול, לשמור על בריאות השיניים, להקפיד על צחצוח וכן להגיע לביקורות אצל רופא שיניים ואצל שיננית, בשביל לשמור על בריאות ואסתטיקה של השיניים. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה