מסתמן הדירות בשכונת אגמים ישווקו ברובם לציבור החרדי



ראשוני באתר: לפי הודעת משרד השיכון כ342 יחידות דיור בשכונת אגמים יוצעו בשיטת "המחיר למשתכן" משמעות

ראשוני באתר: לפי הודעת משרד השיכון כ342 יחידות דיור בשכונת אגמים יוצעו בשיטת "המחיר למשתכן" משמעות הדבר שהעדיפות תינתן לזוגות חרדים מכיוון שהקריטריון המרכזי בזכייה הוא מספר הילדים קריטריון הנותן עדיפות למגזר החרדי, מטרת ההכרזה היא לעקוף את החלטת רה"ע לא לשווק את הדירות למגזר החרדי בעיר.

מחיר למשתכן הוא פרוייקט  שבמסגרת התוכנית הקבלן מציע מחיר דירה ידוע מראש

. העלות העיקרית היא של הקרקע, שר השיכון אריאל אטיאס בגיבוי נתניהו, מציע דירות מסובסדות בהנחה של ‭50%‬ על קרקעות שעלותן עד 400 אלף שקל (בשכונת אגמים לפי מכרזים קודמים עלות הקרקע היא כ9 אלפים שקלים בלבד ). באשקלון ישווקו 342 יחידות ב 4 מתחמי משנה  בשכונת אגמים (לחץ כאן לצפייה במכרז) באשקלון עלות הקרקע  היא מאוד נמוכה בגלל המחיר הזול מאוד שנמכרו 774 שטחים של יחידות דיור בעבר   (לחץ כאן לקריאת הכתבה) ולמעשה רק אחרי 3 מכרזים הצליחו למכור את השטחים בשכונה, כך יצא שדירות בשכונה באותו פרויקט "מחיר למשתכן" בשכונת אגמים  לא יעלה לפי הערכה על הסכום של 750 אלף שקלים לדירת 4 חדרים ולמעשה הזכות לקנות דירה בזול היא העיקר ולא הסבסוד הממשלתי. הדירות יחולקו לפי הכלל הבא נכים עם כושר ניידות של 80 % אחוז אחריהם לפי הרשימה לפיו הזכאות היא לפי מספר הילדים: ‭30%‬ מהדירות למשפחות עם 7 ילדים ומעלה,30%‬ מהדירות למשפחות בנות ‭6-4‬ ילדים, ‭20%‬ מהדירות למשפחות בנות ‭3-1‬ ילדים ו‭20%-‬ דירות לנשואים ללא ילדים. כלומר 60 אחוז מהדירות יתנו לזוגות בעלי 4 ילדים ומעלה. גורמים רבים הביעו בעבר את התנגדותם לפרויקט ואף רה"ע בני וקנין הצהיר בעבר שהוא מתנגד להקמת שכונת לציבור מסוים בכלל ובפרט לשכונה חרדית בפרט והסביר שאופי השכונה לא מתאים לשכונה חרדית בגלל אופי המקום (מגרשי ספורט, אגם ועוד...)

למעשה ההחלטה לשווק את  השכונה  בשיווק "מחיר למשכן" עוקף משרד השיכון למעשה  את החלטת רה"ע .

סימוכין לכתבה אתר ויאנט [caption id="attachment_11561" align="aligncenter" width="448" caption="השטח המיועד לבניית שכונת אגמים"][/caption]
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה