הנהגת שיבשה תהליכי חקירה בתאונה בצומת סילבר



בוחני זירת תאונות דרכים במשטרת ישראל,החלו בחקרית התאונה בארעה בחודש נובמבר 2016 בצומת סילבר שבכביש 4,במהלך החקירה זיהו חשד כי עדויות שנמסרו לחוקרים נועדו ככל הנראה לטהר את שמה של הנהגת המעורבת התאונה

 בסוף חודש נובמבר 2016 דיווחנו על  תאונת דרכים בצומת סילבר אשר בה התנגשו שני כלי רכב ונגרמו למי מהמעורבים פציעות קלות.

רכב שהגיע אל הצומת מכיוון דרום, נהוג על ידי נהגת תושבת אשקלון כבת 24, פנה שמאלה לכיוון מערב בצומת והתנגש ברכב אחר שהגיע מכיוון צפון אל הצומת בנסיעה דרומה.

ימים ספורים לאחר מכן הגיעה אל בוחני תאונות הדרכים במרחב לכיש נהגת הרכב וטענה כי נכנסה אל הצומת כשברמזור בכיוון נסיעתה דלק האור הירוק.

מנגד, נהג הרכב השני שמעורב בתאונה טען גם הוא כי ברמזור שבכיוון נסיעתו דלק אותו אור ירוק. בנוסף, לרשימת העדים בחקירתם של בוחני התאונות הצטרף עד, גם כן תושב אשקלון כבן 24, שמסר בהודעתו כי נסע אחר רכבה של הנהגת ואישר את העובדה כי היא נכנסה לצומת כחוק.

חקירה מקצועית אותה ערכו חוקרי זירת תאונות דרכים תוך איסוף עדויות וראיות הביאו לגלות כי העד כלל לא היה בזירה או בסמוך לה במועד התאונה, על אף שבעדותו הגדיל לספר כי נסע מאחורי רכבה של הנהגת וכי לאחר התרחשות התאונה הזמין אמבולנס וירד מרכבו לבדוק מה שלומם של המעורבים, בחקירה נוספת שנערכה לו לאחר חשיפת ממצאים אלו, בחר העד המלומד לשמור על זכות השתיקה, כפי שבחרה גם הנהגת בשלב זה בו הבינה כי ממצאי התאונה מעידים אחרת לעניין אחריותה בתאונה. 

כאמור, בעקבות ממצאי חקירת התאונה, והחשד למסירת הודעה כוזבת, שיבוש והכשלת הליכי החקירה, פרט להליך החקירה בגין תאונת הדרכים, כעת החלה חקירה במישור הפלילי כנגד מי מהמעורבים – הנהגת, בעל הרכב והעד.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה