משכנתא לזוגות צעירים, מה חשוב לדעת ?



רכישה של דירה ראשונה היא חלומם של כל זוג צעיר בישראל, הלוואת משכנתא היא הדרך הפופלרית לגיוס סכום הכסף הדרוש לקנייה. את הדירה המתאימה לקנייה בוחרים בהתאם למקום העבודה של בני הזוג, קרבה להורים וחברים והעדפות אישיות. לצד המיקום יש לבחור גם את גודל הדירה המבוקשת, ההון ההתחלתי שעומד לרשות בני הזוג ותנאי המשכנתא שמציעים הבנקים השונים

 בכל הלוואת משכנתא חשוב להבין כי יש להחזיר את מלוא הסכום לבנק עם תוספת מפוארת של ריבית והצמדה. זוגות שקופצים מעל הפופיק ולווים סכומי כסף גדולים צפויים להיתקל בקשיים בהחזר המשכנתא בתוך מספר שנים. פקידי המשכנתאות בבנקים וגם יועצי משכנתאות פרטיים ממהרים להסביר לפני הזוג כי סכום ההחזר החודשי עולה בהתאם לעליות המדד ואיתו גם הוצאות המחייה של המשפחה הצעירה.  

לידה של ילדים והרחבת המשפחה דורשים משאבים כלכליים, הוצאות גידול הילדים לצד תשלומי המשכנתא הגבוהים לא מותירים לבני הזוג מרחב גדול לנשימה. אנשי המקצוע בתחום ממליצים לזוגות צעירים לבחור בדירות קטנות יותר וסכומי הלוואות הגיוניים. פשרה בבחירת הדירה הראשונה תציל את בני הזוג מבעיות כלכליות, מתחים והמון תסכול ופחד לאבדן הנכס ופיגור בתשלומים בלתי אפשריים. דירות במחירים נוחים אפשר לרכוש במסגרת של כונס נכסים , עבודה מהירה של שיפוצים תוכל להפיח חיים גם  בנכסים ישנים. 

איך לבחור הלוואת משכנתא? 

הבנקים למשכנתאות בישראל מציעים לזוגות צעירים תנאים מיוחדים ושורה ארוכה של מסלולים לבחירה. את המסלול המתאים ביותר מזהים לאחר בחינה יסודית של יתרונות וחסרונות בכל מסלול. ייעוץ מקצועי אובייקטיבי דורש שירות של יועץ משכנתא פרטי חוץ בנקאי.

היועצים בבנקים ברוב המקרים אינם מחזיקים בהשכלה מתאימה בתחום הפיננסי ובדעה אובייקטיבית. תפקידו של פקיד המשכנתא בבנק הוא שירות האינטרסים של הבנק והגדלת הרווחים. 

חשוב לציין כי מדינת ישראל מסבסדת הלוואות משכנתא לזוגות צעירים. ישראל של שנת 2017 מציעה משכנתאות בתנאים נוחים יותר לזוגות שרוכשים דירות בפריפריה ואזורי פיתוח.  במסגרת הסבסוד מעבירה המדינה סכומי כסף אל הבנק להענקת תכנית תשלומים נוחה יותר לבני הזוג. זכאות לסיוע והטבות ברכישת דירה אפשר לבדוק באתר הבית של משרד השיכון. ברוב המקרים מקבלים הזכאים הלוואה צמודת מדד בריבית קבועה של 3% בפריסה ל-25 שנה. שאר הלווים מקבלים מהבנקים הלוואות בריבית גבוה של 5%-6%. 

התחייבות להלוואת משכנתאות גדולה מצריכה תכנון והמון מחשבה, תשלומי ההחזרים וביטוח המשכנתא צפויים ללוות את בני הזוג ב-25 השנים הבאות. החלטה נבונה דורשת בדיקה של כמה דירות ובניית תכנית פיננסית מתאימה. טרם הפנייה אל הבנק כדאי לבחון את מחיר הדירה, סכום הכסף שעומד לרשות בני הזוג, תנאי ההלוואה ותקופת תשלום ההחזרים. את החישובים הדרושים אפשר לבצע בעזרת מחשבון משכנתאות מיוחד. לאחר הזנה מהירה של נתונים למחשבון מתקבל פירוט של תכנית התשלומים וגובה הריבית.

מרטין בוקסדורף הוא יועץ משכנתאות בחברת "יד ביד משכנתאות" http://www.yadbeyad.biz/

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה