גורלו בידי הפרקליטות. כתב אישום אמור להיות מוגש היום או מחר



ראש העיר, איתמר שמעוני, אמור מחר להיות על כף המאזניים, אם וכאשר תגיש הפרקליטות את כתב האישום כפי שהתחייבה

המקרה החמור ביותר מעברה של העיר אשקלון בכסא ראש העיר, היה כאשר ראש העיר לשעבר, אהרון חייבי, שכיהן בין השנים 1974-1977, הודח מתפקידו ובמקומו קמה ועדה קרואה בעיר, שנטלה את המושכות לידיה והביאה למצב שהעירייה תפקדה ואז נערכו בחירות שבהם נבחר לתפקיד, אלי דיין ורשימתו "אשקלון בתנופה".

מחר אמור בית המשפט, שעדיין לא נקבע מקומו ויקבע על פי חומרת העבירות המיוחסות לראש העיר בכתב האישום, לקבוע מועד הקראתו שיועבר לצדדים. היועץ המשפטי לממשלה  יקבע ועדה מטעם משרד הפנים, שבה ישבו שופט מחוזי בדימוס, משפטן שיכול לשמש שופט מחוזי וראש עיר לשעבר.

על פי העבר בהחלטה שקבע היועץ המשפטי לשעבר, יהודה ויינשטיין בעניינו של, שלמה לחיאני, ראש עיריית בת ים לשעבר נאמרו דברים דומים המיוחסים לראש עיריית אשקלון "במסגרת הבקשה מבקש היועץ המשפטי לממשלה להשעות את מר לחיאני מכהונתו נוכח כתב האישום שהוגש נגדו, ומייחס לו עבירות חמורות בעלות זיקה לכהונתו הציבורית, ובהן עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים. בבקשה נאמר כי היועץ וינשטיין סבור שהחלטה על השעייתו של מר לחיאני היא החלטה מחויבת המציאות שלא ניתן להימנע ממנה". יש סיכוי מעל הסביר שזו תהיה גם ההחלטה של היועץ המשפטי הנוכחי, מנדלבליט.

במסגרת התיקון לחוק הרשויות המקומיות, נקבע כי אם הוגש כתב אישום נגד ראש רשות במהלך כהונתו, או שתלוי ועומד כנגדו כתב אישום שהוגש לפני תחילת כהונתו, בין שהעבירה נעברה בזמן שכיהן כראש רשות ובין אם לפני שהחלה כהונתו, רשאית הוועדה להשעות את ראש הרשות מכהונתו, וזאת לבקשת היועץ המשפטי לממשלה ולאחר שנתנה לראש הרשות הזדמנות להשמיע את טענותיו, אם סברה כי מפאת חומרת האישומים המיוחסים לו בכתב האישום אין הוא ראוי לכהן כראש הרשות.

החוק קובע כי החלטת הוועדה לבחינת ההשעיה תתקבל בתוך 45 ימים מיום שהוגשה לה בקשת היועץ המשפטי לממשלה, וזאת על פי הוראת שעה במסגרתה אשר חלה במשך השנה מיום תחילת החוק.

עד קבלת ההחלטה של הועדה להשעיית ראש העיר, הוא ימשיך לשמש בתפקידו אולם אינו יכול לקבל החלטות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה