שי ניצן, פרקליט המדינה, דחה את טענותיו של ראש העיר



איתמר שמעוני יואשם בקבלת שוחד והפרת אמונים. כך מפרסם כתב הערוץ השני, גיא פלג.
תגובת העירייה: אני מצרים על החלטת הפרקליטות

ראש עיריית אשקלון יואשם בקבלת שוחד פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, בגין עבירות שוחד והפרת אמונים, זאת אחרי שפרקליט המדינה שי ניצן, לא קיבל את טענותיו.

עבירות המין שהוזכרו במהלך חקירתו של שמעוני יתווספו לכתב האישום במידת הצורך רק בתום השלמת החקירה. גיא פלג פרקליט המדינה שי ניצן החליט שלא לקבל את טענותיו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, ובעקבות כך יוגש נגדו כתב אישום בגין קבלת שוחד והפרת אמונים. עבירות המין שהועלו בעבר בהקשרו של שמעוני נדרשות בהשלמת חקירה, והן יתווספו לכתב האישום במידת הצורך.
 הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, בגין עבירות שוחד והפרת אמונים, זאת אחרי שפרקליט המדינה שי ניצן, לא קיבל את טענותיו. עבירות המין שהוזכרו במהלך חקירתו של שמעוני. לשמעוני יוחסו עבירות שוחד והפרת המונים, שבגינן יוגש נגדו כתב אישום.
עם זאת, בפרקליטות לא קיבלו את המלצת המשטרה להאשים את שמעוני בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה. האישומים נוגעים רק לעבירות הכלכליות שביצע לכאורה על מנת לשלם "דמי שתיקה" למתלוננות בעוד סעיף עבירות המין נמחק. התיק נגד שמעוני נחקר על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המסים. במשטרה שבו והדגישו כי התגבשה תשתית ראייתית נגד שמעוני לשני מקרים של בעילה אסורה בהסכמה, לקיחת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, שיבוש חקירה ואיסור הלבנת הון.
בפרקליטות ציינו באוגוסט האחרון כי שמעוני חתם על הסכמי פיצוי עם נשים שעבדו תחתיו וטענו לפגיעה מינית מצידו. "בכדי לממן הוצאות אלו פנה שמעוני למקורביו, ואלו פעלו לגיוס הכספים ממקורות שונים. בידיעת שמעוני, גייסו המקורבים כספים מיזמים וקבלנים שונים הפעילים בעיר אשקלון, ולעיתים אף השתמשו בהסכמי הלוואה פיקטיביים לצורך הסוואת פעולות אלו", נכתב בהודעה. "בין היתר הועברו לשמעוני כספי שוחד בסך של 366,000 שקלים באמצעות עסק לתיווך נכסים שהוקם על ידי אחיו, אשר בפועל כמעט לא עסק בתיווך אלא שימש למטרה זו של העברת כספים לטובת שמעוני, במסווה של תמורה עבור עסקאות תיווך מאת איש עסקים".
*תגובת עיריית אשקלון להחלטת הפרקליטות: אנו מצרים על החלטת הפרקליטות ומקווים כי יעלה בידי ראש העיר להוכיח את חפותו ולשוב בהקדם להוביל את העיר להישגים משמעותיים, כפי שעשה בעמל רב למען תושבי אשקלון בכל התחומים, בשלוש השנים האחרונות.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה