יום עצוב לעיר אשקלון



היום יוגש כתב אישום נגד ראש העיר, איתמר שמעוני, בבית המשפט המחוזי בתל אביב. שמעוני יואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. כתב האישום במלואו מובא כאן. גם נגד ייתר המעורבים בפרשה הוגשו כתבי אישום

לאחר שפרקליט המדינה, שי ניצן, דחה את טענותיו של ראש העיר, איתמר שמעוני, אותם אמר בשימוע שנערך לו לפני כשלושה שבועות.

הפרקליטות צפויה להגיש היום את כתב האישום, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מה שאומר שההתייחסות למשפט היא בגלל סוג העבירות החמורות של לקיחת שוחד, מרמה שעונשם עד 7 שנים והפרת אמונים שבגינה העונש הוא עד 3 שנות מאסר. 

העיר אשקלון צריכה להוקיע מתוכה אנשים שהשחיתות דבקה בהם לכאורה. טוב היה עושה שמעוני, אם היה מתפטר מתפקידו מיד עם הגשת כתב האישום ובכך מונע מהתושבים את הסבל שהיה מנת חלקם בשנה האחרונה ומתרכז בהגנה על חפותו. 

הפרקליטות מבקשת לאסור את יציאתו של ראש העיר מהארץ וכן לאסור עליו לעסוק בענייני העיר ולאסור עליו ליצור קשר עם מעורבים שונים בפרשה.

בין הייתר הוגשו כתבי אישום נגד, משה פ]ונטה, יואל דוידי, עופר שמעוני ועורך הדין, שרון מילר. לכל אחד מהנאשמים האחרים מיוחסות אותן האשמות שבגינן הוגש כתב אישום נגד ראש העיר, כל אחד לפי חלקו בפרשות.

מכתב האישום עולה שגם מנכ"ל העירייה, חיים סופר, מעורב בהאשמות אלה, אולם נגדו לא הוגש כתב אישום.

עיריית אשקלון פירסמה את התגובה הבאה: "אנו מצרים על החלטת הפרקליטות ומקווים כי יעלה בידי ראש העיר להוכיח את חפותו ולשוב בהקדם להוביל את העיר להישגים משמעותיים, כפי שעשה בעמל רב למען תושבי אשקלון בכל התחומים, בשלוש השנים האחרונות".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה