נער בן 16.5 התחזה לשוטר ושדד סטודנטים זרים



הנער נעצר בתחילת השבוע בחשד למעשה שוד תוך התחזות לאיש משטרה בעיר. החשוד יחד עם תייר הגיעו בליל יום שישי האחרון אל דירת מגוריהם של סטודנטים זרים ושם שדדו את אחד הנוכחים. הקטין נמלט מהמקום ושותפו נעצר על ידי השוטרים שהוזעקו בעקבות דיווח בדוי. מעצרם של השניים הוארך השבוע בבית המשפט לטובת המשך החקירה. כתב אישום צפוי להיות מוגש כבר בימים הקרובים

הנער, נעצר ביום ראשון על ידי בלשי מחלק הנוער במשטרה לאחר שעל פי החשד היה מעורב במעשה שוד של סטודנטים נפאלים תוך התחזות לאיש משטרה. מעצר זה הנו מעצר נוסף של משטרת ישראל בעקבות אירוע השוד וזאת לאחר שביום שישי נעצר שותפו של הנער, תייר מרוסיה יליד 79'. 
דיווח שהתקבל בליל יום שישי מאזרח כי עשרה שוהים בלתי חוקיים אוחזים בבחור רוסי ומאיימים עליו, התברר במהרה לאחר הגעת ניידות הסיור במשטרה כאירוע בדוי לחלוטין וכי המודיע עצמו נפל בתמימותו למעשה תרמית של הנער כבן 16 וחצי שנמלט בעצמו לפני כן מהמקום לאחר שביצע על פי החשד שוד.

תחילתו של המקרה בליל יום חמישי האחרון בו מגיע הנער אל דירתם של סטודנטים נפאלים הלומדים בעיר. הנער מצויד על גופו ב"ציוד טאקטי", דוגמת אזיקים, סכין, פונדות, פנס ועוד, נכנס אל דירתם ומזדהה כאיש משטרה ודורש מהסטודנטים להציג בפניו את אשרות השהייה ודרכוניהם. לאחר שאלו הוצגו לו, מגדיל לעשות החשוד ומצהיר בפניהם כי קיימת בעיה במסמכיהם ועל כן אסור להם לשהות פה, ומוסיף כי הוא עוד ישוב.


למחרת, יום שישי, חוזר הנער יחד עם אדם נוסף, תייר מרוסיה, אל דירתם של הסטודנטים הזרים. הנער מיד ניגש אל אחד הסטודנטים ונוטל את מכשירו הסלולרי ומנפץ את זה על הרצפה, אוזק את הסטודנט ואף עורך עליו חיפוש. בהמשך, מבקש החשוד מהנוכחים כסף בתמורה שלא יסתבכו ואלו מפנים אותו לחדר הסמוך שם נמצא כספם. החשוד, חדור המוטיבציה, עובר לחדר השני שם פוגש במספר סטודנטים נוספים וגם מהם אוסף את הדרכונים ואשרות השהייה. בזמן זה משוחח החשוד לכאורה במכשיר הפלאפון ומבקש במהלך השיחה שיגיעו כוחות נוספים לסייע לו. לאחר מכן משחרר החשוד את כבילתו של הקורבן האזוק, וממשיך כל העת לדרוש את כספם של הנוכחים, אוסף את מכשיריהם הניידים, מוציא סכין ומאיים עליהם, מעשה שמביא את אחד הסטודנטים לתת לחשוד שטר של 50 שקלים. בעקבות הצעקות במקום החלו מתקבצים סטודנטים נוספים והחלה המולה, דבר הגורם לחשוד הנער להימלט מהמקום כל עוד נפשו בו, ואילו שותפו התייר נותר ונתפס על ידי הסטודנטים. 


הנער בשלב זה יוזם על פי החשד אירוע ומחייג למוקד המשטרה שם מדווח על תקיפתו של אדם רוסי בידי שוהים בלתי חוקיים. אזרח שנקלע למקום מתבקש על ידי התייר החשוד לשוחח בפלאפון עם החשוד הנער ובשיחה זאת ממשיך הנער במעלליו תוך שמציין בפני עובר האורח כי הוא בלש שהלך להזעיק תגבורת והוא מבקש בכל לשון של בקשה שיסייע לשותפו, הרוסי, להיחלץ מהמקום עד שיגיע חזרה למקום ואז הוא יטפל בכל התוקפים. ניידות המשטרה שהגיעו למקום התעשתו מיד על האירוע ועצרו את החשוד הבגיר לחקירה תוך איסוף עדויות במקום. בפעילות מחלק הנוער שנערכה אחר החשוד הנער, אותר זה אתמול בעת ששב לביתו ונעצר לחקירה גם הוא. בחקירתו מכחיש את החשדות המיוחסים לו. מעצרם של השניים הוארך השבוע בבית המשפט לטובת המשך החקירה וכבר בימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום על מעשיהם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה