חדשות ביטוח: המדריך המקיף לשינויים מהפכניים בביטוח נסיעות לחו"ל



ישראלים רבים נהנים לבלות את חופשותיהם בחו"ל. על פי פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך שמונת החודשים הראשונים של שנת 2016 נרשמו מעל 4.2 מיליון יציאות מן הארץ, ולנתון זה יש להוסיף עוד נופשים רבים שיצאו לחו"ל בתקופת החגים, ונראה כי כמעט כולנו מבלים בארצות נכר לפחות פעם בשנה. הנופשים דואגים לבטח את עצמם בצאתם לחו"ל, ובאוגוסט 2017 עומדות להיכנס לתוקפן תקנות חדשות בנוגע לביטוח נסיעות לחו"ל

 המניע לתיקון

בעקבות פניות רבות, חוסר אחידות ובעיות ביטוחיות נוספות, פרסמה רשות שוק ההון מסמך המפרט שינויים נדרשים בפוליסות הביטוח לחו"ל, שיחולו מראשית חודש אוגוסט 2017. בחוזר שפרסמה הרשות מפורטים השינויים הנדרשים, ואף כי אינם תקפים עדיין, בבואכם לחתום על פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס, תוכלו להסיק מפרטי החוזר אילו תנאים כדאי לבקש שיכללו בפוליסה.

השינויים

השינויים בחוזר נחלקים לשני חלקים.

  • חלק 1 – חוזה אחיד. לפי חלק זה בחוזר, על חוזה הביטוח להתאים לעלויות הצפויות במקרה ביטוחי, בהתאם ליעד הנסיעה. חלקו הראשון של החוזה צריך להכיל ביטוח אחיד הכולל הוצאות רפואיות לרבות אשפוז, תרופות והטסה רפואית לארץ. כמו כן, על החוזה לכלול הטסת מלווה אותו יבחר המבוטח, הארכת שהות בחו"ל ועוד. בנוסף, על החוזה לכלול כיסוי ביטוחי בגין חבות צד שלישי או חילוץ והצלה, עליהם רשאי המבוטח לוותר אם ברצונו להוזיל את הפרמיה, וחברות הביטוח אינן רשאיות לפעול בניגוד להנחיות המבוטח, אלא אם כן הפעולה היא לטובתו של המבוטח.
  • חלק 2 – הרחבות. ההרחבות כוללות ביטוח כבודה, ביטול או קיצור נסיעה, ספורט אתגרי, טלפונים ומחשבים וכיוצא באלה. הביטוח הבסיסי אינו כולל סעיפים אלו, ועל המבוטח לפרט את התוספות ואת ההרחבות שברצונו לבצע. בחוזר מפורטות כל ההרחבות, וכן הוראות בקשר לביצוען. כך, למשל, נרשם כי אם משפחה רכשה כיסוי ביטוחי לקיצור או לביטול חופשה ואחד מבני המשפחה זכאי לכיסוי, הזכאות מוחלת על כל בני המשפחה. ביטוח כבודה יכלול רכוש ודברי ערך, ויחול גם על מקרים של אובדן או של גניבה, לרבות גניבה מרכב או מתחבורה ציבורית. בנוסף, כשמדובר בחפצי ערך שחברת הביטוח דורשת כי יינשאו על גוף המבוטח, על החברה להוסיף חלופה בה יוכל המבוטח להשאיר את חפציו, שכן אין לחייבו להשתרך עם חפציו על גופו במשך הנסיעה כולה.

חובת דיווח

החוזר מטיל על חברות הביטוח את החובה ליידע את המבוטחים כאשר פוליסת הביטוח הרפואי אינה מכסה החרפה או סיבוך של מצב רפואי קיים, ולספק למבוטח אפשרות להרחבה מתאימה.

ביטוח הולם

מטרת השינויים בתקנות ביטוח הנסיעות לחו"ל היא להבטיח כי כל נוסע יזכה לביטוח התואם את צרכיו, ולא יאלץ לעמוד מול שוקת שבורה ברגע האמת. ביטוח נסיעות לחו"ל של הפניקס יעניק לך כיסוי הולם, כך שתוכל להיות פנוי ליהנות מכל רגע בחופשה שלך. לפרטים נוספים, פנה אלינו ונציג החברה ישמח לעמוד לשירותך.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה