המשך חקירתו/עדותו של תומר גלאם בלהב 433



הכתבה הראשונה בסדרה עסקה בועדת תכנון ובניה ועל דרך קבלת ההחלטות ומעורבות ראשי העיר בפרויקטים, במיוחד של יואל דוידי. הפעם הפרוטוקול עוסק בפרוייקט "סילו" השייך לדוידי ואיך מתקבלות החלטות ומי מעורב בהם

הפרק הראשון בסדרת הכתבות על חקירתו/עדותו של סגן ראש העיר, תומר גלאם, הראתה את הדרך בה מתקבלות החלטות בעירייה על פי עדותו ביחידה לחקירות הונאה "להב 433". המשך החקירה/עדות השניה יש לציין, מסביר תומר גלאם, איך המערכת עובדת לכאורה לטובת, יואל דוידי, שיושב על כסא הנאשמים עם כתב אישום, לא פחות חמור מראש העיר, איתמר שמעוני. 

גלאם מסביר את חזרתו לתפקיד ואיך חבר המועצה, יורם שפר, הגיב על כך כששמע על כך.

שאלה: מי החליף אותך בועדה?

תשובה: יורם שפר הוא היה מספר שניים בסיעה.

שאלה: מה טיב יחסך עימו?

תשובה: הוא חבר טוב, הייתה מתיחות ביננו כמה ימים. בעקבות החזרה שלי לתפקיד, ערכנו דיונים אצל הרב ברדא דיונים לגבי החזרה שלי והמשך פעילות הסיעה - האם עוברים לאופוזיציה. בשבועיים האלה בערך, טרם חזרתי לתפקיד ושמעוני התקרב לשפר המון. שפר התבאעס שכביכול אני חוזר לתפקיד הסגן. אני התעקשתי לא לעבוד עם איתמר והרב אמר שעדיף שאהיה חבר מועצה בלי התפקידים. הייתה פגישה אצל הרב עם כולם, עם סופר, מור, שמעוני, יורם והבן של הרב. איתמר אמר שחשוב לו שנהיה ביחד. איתמר ביקש לקבל את הממלא מקום בחזרה, בניגוד להסכם הקואליציוני. בסופו של דבר החלטנו בסיעה, מאחר ואין אמון מלא ביני לבין ראש העיר, אזי אנחנו מוכנים לוותר על תפקיד מ"מ ראש העיר ולהשאר עם תחומים שונים ונוספים. שפר גם לא רצה להיות ממלא מקום. סופר ואיתמר ניסו ששפר אולי יחבור אליהם ויעזוב את הסיעה שלנו. הם היו אובססיביים לגבי שפר וחיזרו אחריו. כיום אנחנו פיקס עוד לא הייתה שיחה עמוקה, אבל אנחנו חזרנו לקשר טוב. אני חזרתי להיות סגן בחודש שעבר, יום לפני שאיתמר נעצר הוא האציל לי את הסמכויות החדשות שלי כסגן.

שאלה: מה לגבי פרוייקט הידוע בכינוי "סילו"?

תשובה: זה מרכז מסחרי השייך ליואל דוידי, אשר התחיל להבנות באזור התעשיה הצפוני, ליד הכלא. התקיים פרומו לגבי הנושא של הזזת פתח הפריקה והטעינה ונושאים נוספים אצלי, בנוכחות מהנדס העיר, האדריכל, יועץ משפטי, ממונה על ההנדסה, יורם שפר, ופרדי, מנהל אגף ההנדסה ועינב דרור, מנהלת אגף הרישוי. ישיבת הפרומו מתקיימת כשבוע לפני כינוס ועדת המשנה לתכנון ובה נבדקים הנושאים בטרם הם עולים לדיון בועדה.

שאלה: האם ראש העיר היה מעודכן בנושא הזזת פתח הפריקה והטעינה בפרוייקט "סילו" טרם הדיון בועדת המשנה?

תשובה: למיטב זכרוני כן. במהלך החודשים הראשונים שלי בתפקיד, היו מוצגים לאיתמר הנושאים על ידי מזכיר הועדה. אני הייתי נוכח בהצגת הנושאים ויחד איתי היה גם יורם שפר, סופר חיים ולפעמים גם העוזר שלו, רועי שוורץ. הצגנו לו את הדברים, עד כמה שזכור לי הצגנו לו את הנושא של "סילו". אחרי החודשים הראשונים, בערך כעבור  חמישה חודשים, מאז שנכנסתי לתפקידי כיו"ר הועדה, ביקשתי כי בדיונים אצל ראש העיר, בה מוצגים לו הנושאים לדיון בועדה, יוזמן גם נציג של המחלקה המשפטית. אני יכול להגיד שמאז מחקו אותי מכל הישיבות, גם ישיבות שלא קשורות לועדה. בשלב מסויים הופסק הפורום של הצגת פרוייקטים  לאיתמר, אולי הוא שונה ואני לא יודע מזה. 

שאלה: המרכז המסחרי "סילו" נמצא בקרבת בית הכלא?

תשובה: כן

שאלה: מה הייתה עמדתו של איתמר בנושא פרוייקט  "הסילו"? 

תשובה: אני לא זוכר מה הייתה עמדתו, אני זוכר שהוא דיבר על הפרוייקט הזה, אבל אני לא יודע באיזה מעמד זה היה.

שאלה: האם היו לך שיחות עם המנכ"ל בנושא "סילו?

תשובה: היו לי שיחות איתו בנושא דוידי ובכלל. הוא התעניין איפה עומדים הדברים.

שאלה: מה היה בדיוק בנושא "סילו"?

תשובה: אני תמכתי בעמדה של שפר , הממונה על ההנדסה והוחלט להשאיר את הפתח המקורי ולא לשנות את התכנון.

המשך החקירה/עדות של תומר גלאם בשבוע הבא ובו יסופר מה חשבו אנשי המקצוע על פרוייקט "סילו".

"חלק מהסיבה שלא רציתי לחזור לתפקיד היה בגלל התערבותם של גורמים אחרים, פעם רועי, פעם חיים סופר. יש התכנסויות בנושא ואני לא הוזמנתי אליהם". אומר גלאם בהמשך החקירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה