האסון של גלאם יהיו שמעוני וסופר



טעות חמורה אחת עשה ממלא מקום ראש העיר הנבחר, תומר גלאם, כשהעדיף אנשים שרחוקים כפסע לכאורה מישיבה בכלא, בעוון הפרת אמונים, הלבנת הון ושוחד

 לא הייתי רוצה להיות בעורו של תומר גלאם, הייתה לו שאיפה, קיבל את ברכת הרב והגשים אותה. בדרך העדיף אנשים, למרות שעדיין לא הורשעו בדין שכתב האישום נגדם אומר הרבה מאוד ולא רק הוא, מספיקה עדותו של גלאם בלהב 433 על התנהלותם של שמעוני וסופר, כדי להכין כתב אישום חריף יותר מזה הקיים. גלאם העדיף את המלוכה ומבחינתו בצדק, אבל לא עם אנשים שעננה כבדה מרחפת מעל ראשיהם. בראשם ראש העיר, איתמר שמעוני.

מה עשה בעצם שמעוני? הקריב את אפי מור, כקורבן, שם אותו על המזבח  ולא הלך איתו עד הסוף, למרות שנראה שמור יכול היה לכבוש את הקומה הרביעית. אבל איתמר שמעוני, העדיף את אנשיו שישארו בלשכה וסגר עם גלאם הסכם שאומר, המנכ"ל נשאר (גלאם אמר חודש והוא מפטר אותו), עוזרו של רועי שוורץ, עוד עוזר, הראל שמואל, נהגו, יגאל גוואטה, בעצם הבסיס לפקח על לשכת ראש העיר לטובת שמעוני בלבד. מה חושב גלאם? הוא חייב לחליף אותם בהמשך הדרך ואם לא, בבחירות הבאות ימצא קן צרעות אצלו בבית (לשכת ראש העיר). כשראיתי את, חיים סופר קופץ מצהלה, הבנתי באיזו חרדה הוא היה על התפקיד שלו, לא מזה שהוא יאבד מקום עבודה, אלא מעצם החיטוט במעשיהם של אנשי הקומה הרביעית בשלוש וחצי שנות כהונתם. בעצם, די לקרוא את מה שאומרים על שמעוני, אנשים הקרובים אליו ביותר על בגידתו במור וגם בהם על הדרך. שמעוני כבר לא יהיה ראש העיר של אשקלון, הוא הוכיח שאמינות אינה הצד החזק שלו והוא מקריב קורבנות כאילו לא עברנו כבר את חג הפסח, לכן לא תהיה לו בעיה להקריב את גלאם וצריך לזכור שכל ישיבת מועצה שלא מן המניין יכולים לעלות הצעות לסדר להדחתו.

קטע קצר מעדותך ביחידת להב 433 כדי שתבין, תומר גלאם, שהם ימחקו אותך ברגע הראשון שיוכלו "מאז שנכנסתי לתפקידי כיו"ר הועדה, ביקשתי כי בדיונים אצל ראש העיר, בה מוצגים לו הנושאים לדיון בועדה, יוזמן גם נציג של המחלקה המשפטית. אני יכול להגיד שמאז מחקו אותי מכל הישיבות, גם ישיבות שלא קשורות לועדה. בשלב מסויים הופסק הפורום של הצגת פרוייקטים  לאיתמר, אולי הוא שונה ואני לא יודע מזה". מבחינתם אתה שליח שלהם להמשך מעשיהם והם עלולים לסבך אותך כי אתה עכשיו הביג בוס.

הייתי מציע לגלאם להתקשר לראש העיר לשעבר, רוני מהצרי, שהשאיר אחריו את אנשי בני וקנין ושבתאי צור והתוצאה אחת, קדנציה אחת בלי אנשים שלו שינהלו איתו יחד את העיר חוץ מרמי ברטי. אין סיכוי למי שיושב ומנהל עיר, מדינה או ח"כ, שישאיר אצלו ובלשכתו והכי קרוב אליו, אנשי שלומו של ראש עיר קודם, בלי קשר ליכולות של שוורץ, שמואל וגוואטה, שהם אנשים נורמטיביים לכל דבר ויש לי באופן אישי הערכה אליהם, אבל, וזה אבל גדול, לא משאירים עקבות של קודמך ואפילו לא אחד מהם. תמצא להם עבודה בעירייה בתחום אחר, לא בתחום שבו אתה אמור לקבל החלטות, כמו פיטוריו של המנכ"ל (מקווה שלא החתים אותך על הסכם), והם ישמעו את זה והדבר הראשון יצאו מהחדר להתקשר לשמעוני. תוותר על שמעוני ומי שבא איתו, תכניס פנימה אנשי עבודה, הרי יש לאופוזיציה 10 חברי מועצה ואולי 11, שיכולים לשגע אותך כל עשרה ימים בכינוס ישיבות שלא מן במניין, אז תעדיף את האופציה היותר רצינית, חבר אותם לקואליציה ולפני שאתה ממנה את שפר כסגן ראש עיר, תזכור מי בגד בך חוץ משמעוני וסופר, שפר גם ברח לסיעת "אחדות בתכלית".

ועכשיו לחברי המועצה שלחבר העמים, קיבלתם הכשר להיות שותפים לעשיה ממנכ"לית "ישראל ביתנו" בחורה בשם אינה, אבל לא רק ממנה, אלא גם מאביגדור ליברמן, שמתגלה גם כמאכר בשוק מחנה יהודה. לשבת בכסה סגן ראש העיר, זה לא רע כלכלית וסופה ביילין יודעת את זה, למרות שבדרך מחכים לה הרבה מיוצאי חבר העמים ושיקוליהם עימם. סופה ביילין, כנראה תסיים את תפקידה בעוד שנה וחצי, בגלל אנשים מיוצאי חבר העמים שהם המצביעים העיקריים שהיו לה.

אדוני ממלא מקום ראש העיר, תומר גלאם, אתה תהיה חשוף עכשיו לגחמות של מנכ"ל העירייה וראש העיר המושעה, הקואליציה שלך מצומצמת מאוד ומה עוד שאלה שנותרו באופוזיציה, חתמו על הסכם שהם נשארים בה כל עוד שמעוני וסופר שם. לעבוד באופן נורמלי כמו שאתה צריך לעשות, לא יתנו לך וכל הזמן תשמע איומים שהם יפרשו לאופוזיציה אם לא תעשה כך וכך. הבאת על עצמך צרה לפחות תדע להתפטר ממנה, כי אתה בהחלט ראוי לעבוד עם אנשים יישרי דרך. בהצלחה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה