פייסבוק אמנם הוקמה כרשת חברתית, אבל כיום היא גם זירה נרחבת לפעילות עסקית מכל הסוגים ובהתאם כדאי להשקיע בפרסום בה – ובמיוחד לנוכח העובדה שישראלים רבים מבלים בה שעות רבות מדי יום (עפ"י סקר מקיף שנערך ב-2015, כ-4.4 מיליון ישראלים מבקרים בפייסבוק לפחות פעם בחודש, ואילו כ-3.3 מיליון ישראלים נכנסים לרשת החברתית הפופולרית מדי יום וכפי שכולנו יודעים, קל להיכנס לפייסבוק אבל די קשה לצאת כך שמדובר גם בלא מעט שעות מדי יום

 פרסום בפייסבוק מורכב מכמה פעולות, כשקודם כל יש להקים דף פייסבוק עסקי (אמנם רבים מפרסמים תכנים עסקיים גם בדף אישי, אולם הדבר אינו מומלץ כאופציה בלעדית אלא רק כחיזוק לפעילות בדף שמיועד אך ורק לשם כך – זו גם ההמלצה של פייסבוק, וממש לא כדאי להסתבך איתה...)

השלב הבא של שיווק בפייסבוק הוא לנהל את אותו דף עסקי, שעשוי לכלול גם חנות כך שהרשת החברתית תהווה גם זירה להגדלת ההכנסות ולא רק למשיכת לקוחות. ניתן לפרסם בפייסבוק הן תכנים מכל הסוגים וזאת ללא עלות (במסגרת הדף העסקי) והן מודעות או סיפורים ממומנים שעליהם יש לשלם בנפרד (לפייסבוק עצמה). הפקדת כל הפעולות שנכללות תחת ההגדרה פרסום בפייסבוק בידי אנשי מקצוע מחייבת כמובן תשלום נוסף, לאותם מומחי SMO (ראשי תיבות של הביטוי Social Media Optimization, ובתרגום חופשי – שיווק ברשתות חברתיות), אם כי ברוב רובם של המקרים התשלום הנוסף דווקא חוסך כסף שכן הוא מאפשר פרסום יותר מודעות בפחות עלות, ובוודאי שמשפר את הביצועים של דף הפייסבוק העסקי ומרחיב את מאגר הלקוחות.

הכלל הראשון של פרסום בפייסבוק

הכלל הראשון של פרסום בפייסבוק הוא שגם במסגרת ניהול הדף העסקי חשוב לזכור שהאכסניה היא רשת חברתית, והגולשים שמגיעים אליה מתייחסים בהתאם ובהתאם גם הציפיות שלהם מכם. אם במסגרת פרסום בגוגל לעתים נוצרים תכנים מתוך מחשבה על אופטימיזציה למנוע החיפוש (SEO) במקביל ליצירת ערך אמיתי לגולשים, הרי שתכנים שמועלים לפייסבוק חייבים להיות מיועדים אך ורק לבני אדם, ובפרט להציע להם ערך אמיתי.

דף עסקי שכל הפוסטים שמועלים בו הם פרסומת לעסק, למוצר, לשירות וכו' פשוט לא ימלא את ייעודו! הגולשים אמנם מודעים לכך שחלק מהתכנים בפייסבוק הם פרסומיים, אבל כשעסק מסוים לא מציע ערך אמיתי אלא רק משווק את עצמו, תיווצר כלפיו התנגדות ואם הוא ימשיך לפרסם בפייסבוק מבלי לתת כלום הוא לא רק שלא ייצא נשכר מכך אלא שהוא אף עלול להינזק.

הכלל השני של פרסום דרך פייסבוק

הכלל השני של הפרסום באמצעות פייסבוק הוא שתמיד כדאי לנסות להיות ויראליים – כלומר ליצור תוכן שהגולשים יתלהבו להפיץ אותו. ברשת החברתית הפופולרית קל מאוד לשתף תכנים ואף נהוג לעשות זאת, אם כי עדיין נדרש מאמץ כדי לגרום לגולשים ללחוץ על כפתור ה-Share. יצירת תכנים בעלי פוטנציאל ויראלי היא מומחיות של ממש, ודוגמה לכך – שמהווה גם דוגמה לכמה פרסום בפייסבוק יכול להיות אפקטיבי – היא החשיפה למתחם האירועים טרויה באמצעות אירוע שכלל ארוחה טבעונית מדהימה. מתחם האירועים המושקע לא מיתג את האירוע כמיועד לקהילה הטבעונית בלבד אלא הציג אותו כמחווה לרבים שהפסיקו לצרוך מוצרים מן החי. הארוחה הטעימה להפליא, שבאופן טבעי גם הצטלמה נהדר, העניקה לטרויה נקודות זכות רבות, בעיקר בזכות החדשנות, היצירתיות וההתאמה לרוח הזמן, וכמובן שטבעונים רבים, ואיתם גם אלה שראו כמה מוצלחת יכולה להיות ארוחה ללא מרכיבים מן החי, הפיצו את התוכן ובעצם פרסמו בפייסבוק את טרויה.

מעבר לתפוצה הרחבה מאוד, ישנו יתרון משמעותי נוסף מבחינת פרסום בפייסבוק בדרך זו: המחמאות נתפשות, ובצדק, כאותנטיות וההתנגדות הטבעית לפרסומות מתמוססת מאליה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה