לחמים בריאים – ליהנות ולשמור על הגזרה



כולנו אוהבים לחם, בסיס נפלא לכריכים, לארוחת בוקר וכהשלמה לכל ארוחה במהלך היום.
אולם במקביל, חשוב לנו לשמור על הגזרה ולשמחתנו, בשנים האחרונות, הפך הלחם לעולם שלם של קולינריה, במסגרתה עומד לרשותנו מבחר של לחמי בריאות, אשר מאפשרים לנו גם ליהנות וגם לשמור על הבריאות

 לחם – טעים וגם חשוב לנו!

אנשים רבים אשר רוצים לשמור על גוף בריא וחטוב, סבורים שיש להימנע מלחם כדי לשמור על משקל תקין ובוודאי אם רוצים לרדת במשקל. ובכן זוהי טעות נפוצה ולמעשה הלחם חיוני לבריאותנו, מסייע בשמירה על ערנות ומצב רוח טוב ולפיכך יכול לסייע בשמירה או ירידה במשקל. הכיצד? אמת היא שהלחם אינו דל בקלוריות, אולם מנגד לחם יכול להשביע אותנו לאורך זמן, בפרט אם נקפיד על צריכה של לחם בריאות.  

צריכה של לחמים מלאים, לחם דגנים או לחם כפרי (העשוי מקמחים מלאים) מספקת לגוף סיבים תזונתיים ותחושת שובע והתוצאה: אנו רגועים יותר, ערניים יותר ואוכלים פחית לאורך היום. כמו כן, אכילת לחם בריאות יכולה להפחית את החשק למתוק. כיצד? הלחם הוא פחמימה, המעלה את רמת הסרוטונין אך היות שמדובר על קמח מלא ולא על קמח לבן, הלחם מתפרק לאט יותר בגוף ושומר על רמת סוכר מאוזנת, המפחיתה את החשק לאכילת מתוקים.

לחמים מלאים

בראשם של הלחמים הבריאים, עומדת הקטגוריה של לחמים מלאים, אשר הנפוצים שבהם בארץ הם לחם מחיטה מלאה, לחם שיפון ולחם כוסמין. היתרון בצריכה של סוגי הלחמים הללו מתמקד בכמות הסיבים הנמצאים בו, דבר הגורם לכך כי תהליך פירוקם בגוף איטי יותר מהלחם הלבן ובכך תורם לתחושת שובע לזמן ארוך יותר. אם אתם גרים בתל אביב או סביבתה, תוכלו לרכוש לחמים מלאים טריים וטעימים במאפיית לחם חם, מאפיית בוטיק ייחודית, המתמחה בהכנת לחמים, מאפים ומציעה גם מוצרי מעדנייה ופטיסרי נפלאים.

טעימה מן הכפר

סוג נוסף ונהדר של לחמים אשר יעניק לכם תחושת שובע וישמור על בריאותכם הוא הלחם הכפרי, כיכר עגולה ונפלאה, אשר עשויה בדרך כלל משילוב של חומרי גלם כמו חיטה מלאה ושיפון. ניתן למצוא כיום את הלחם הכפרי כמעט בכל מקום: בסופרים, בתי קפה ומסעדות, אך להנאה מושלמת כדאי לרכוש את המוצר במאפייה איכותית, המכינה מדי יום את הלחמים במקום. חשוב לציין, כי הלחם הכפרי בהגדרתו אינו חייב להיות לחם בריאות ולכן חשוב לבדוק את מרכיביו, בוודאי למי שחשוב לו להימנע מאכילת קמח לבן באופן מוחלט.

 

לחם דגנים

אפשרות נוספת נפלאה ליהנות מלחם טוב ובריא היא לחם דגנים, אשר משלב בדרך כלל מספר סוגי קמחים ותוספת של דגנים טעימים ובריאים כמו שיבולת שועל ודוחן. בין המגוון המוצע כיום, תוכלו למצוא לחם דגנים העשוי מקמח חיטה ושיפון, לחמים מקמח כוסמין ועוד. ללחם הדגנים מרקם נהדר והוא עשיר ביתרונות תזונתיים. שימו לב כי לעיתים, מתווספות תוספות ללחם הדגנים כגון שומשום, אגוזים וצימוקים, המעניקים טעם עשיר ומעניין יותר ללחם אך מוסיפים לערכו הקלורי. על כן, מי שמשגיח על צריכת הקלוריות שלו, חשוב לבדוק את הרכבו של הלחם.

לסיכום....

כפי שאנחנו רואים, עולם הלחמים הבריאותיים הוא עשיר מאוד. ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות נפלאות: לחמים מלאים על סוגיהם כגון שיפון וכוסמין, לחם מחיטה מלאה, לחם דגנים ומבחר של לחמים כפריים שונים. המגוון האדיר, מאפשר לנו ליהנות מכל הטוב שבלחם, ללא התפשרות על הטעם ובד בבד לתת לגופנו גם סיבים תזונתיים, אשר שומרים על בריאותנו.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה