התנאי לעצמאות כלכלית, להצלחה עסקית ואישית של כל אחד מאיתנו זה לחלום, בגדול ולהאמין בניסים



לרגל יום העצמאות, הגיע הזמן לעצמאות אישית. התנאי להצלחה הוא להעז ולחלום, בגדול, לא לוותר על החיים שלנו, לא לתת לפחד להשתלט עלינו, לעשות, פעולות, צעד אחרי צעד, במסע להגשמת חלומות ועצמאות בחיינו. זוכרים מה שבן גוריון אמר. "יהודי שאינו מאמין בנסים אינו ריאליסטי". "בארץ ישראל, מי שרוצה להיות מציאותי, חייב להאמין בניסים."

אין מה לעשות עם פחד וחרדות וקיבעון. יש רק לקבל אותם, בלי לעשות כלום חוץ מלהיות מודע לקיומם. פתיחת עיניים פנימיות והבנה פנימית שהכול יהיה טוב, רק אם תתחילו להאמין בעצמכם ותתחיל לצעוד בדרך ותלמדו תוך כדי, איך ללכת. אבל אתם חייבים את הצעד הראשון. תעשו צעד אחד קדימה, תעזו ואז תראו, שפתאום דברים מסתדרים כאילו מלמעלה, למי שמאמין, כאילו ללא פרופורציה לצעד הקטן שלכם. הדרך חכמה מההולך עליה.

זה עובד. יש חוקים מעבר למודעות שלנו, מעבר לסיבה והתוצאה הישירה, שאנו מכירים. חוקים שדואגים לשפע ולחסד ואין אנו יכולים לקלוט עשירית האחוז מהם, אבל אנחנו צריכים שתהיה לנו מוכנות לראות את ההזדמנויות, שיתחילו לצוץ בחיינו, ברגע שנחליט להפסיק לשבת על שפת הים ונקפוץ למיים.

שנים הייתי מנהלת שכירה בכירה בחברות גדולות בארץ,  לא יכולתי לדמיין את עצמי עוזבת את הביטחון, "כלוב הזהב" שבו חייתי, גם שהתחלתי להרגיש שזה לא הולך למקום טוב. המשכתי,  במסגרת מטרות ההשרדות שלי. כמפרנסים ובטח יחידים. נראה לא אחראי לעזוב. נכון?

לא נכון. בטח לא נכון, שאתה בתוכך כבר יודע, שאתה לא תשאר עוד הרבה זמן. מכל הסיבות שאין לחזור עליהם פה. לא אחראי להשאר במקום וששארית חייך יהיו תלויים באחרים, ללא חופש כלכלי אמיתי.

הרבה קשיים יש ליזם או בעל עסק מתחיל. בטח כשאתה או את, לא מורגלים לזה וזה העסק הראשון שלכם. אבל אין לכם ברירה יקיריי. אלו שעבדו במשרות ניהוליות בכירות, כמות ההיצע שיש להם, אם מפוטרים או נמאס להם הוא זעום בארץ ועל כל משרה מתמודדים מאות מנהלים, ובגיל 50 פלוס אתה זקן מידי ומתחיל להיות פחות רלבנטי למנהלים הצעירים שמפוחדים מהניסיון שלך ומהגיל שלך. זה כמו לעבוד עם אבא או אמא. בימינו, אנחנו עובדים עד גיל 75 . אז מה עכשיו? נשב בבית שנים?  נתחרט שלא עשינו מה שרצינו? אנחנו מרגישים בני עשרים ועם ניסיון של 30 שנה. לא חבל!

 

קשה להיות שכיר, להיות תלוי באחרים, באנשים מכל הסוגים. יהיו תמיד בעיות. מקצוענים שמתערבים בהכול, לא נותנים לך לזוז, בלי אישור על כל שטות ולא סומכים. כאלו שממש לא מקצוענים שמטריפים אותך, אגרסיבים חסרי רגישות, שמעירים אותך בשש בבוקר או בשבתות לא אכפת להם שאתה עם המשפחה שלך. המתוקים להפליא, בלי יכולת קבלת החלטות. בקיצור שכיר וחרדה קיומית יומיומית. ועם הגיל זה יותר גרוע. אתם יודעים כמה בני ארבעים ומעלה כבר לא מוצאים עבודה?

החופש לחלום את החלומות שלי, כאלה שמקפיצים אותנו בבוקר מהמיטה ולא הולכים לישון בגלל שאנחנו ככ מרוגשים ורוצים לסיים את המשימות שלנו. לחלום בגדול. מטרות ענקיות, שמייצרות שפע, שפותרות בעיות אמיתיות של אנשים ולא מטרות של השרדות. אף אחד לא רוצה לעבוד רק כדי לכסות המינוס בבנק. אנחנו רוצים לעשות שינוי, לייצר השפעה על אנשים, לקבוע את סדר חיינו וערכינו, איך לחלק את זמנינו, לבחור את האנשים לעבוד איתם, ללא תלות באדם אחד, שמעשינו יהיו מכובדים ועם השפעה אמיתית על הסובבים אותנו.

קורה עוד דבר נפלא, כשאתה הופך לעצמאי, אתה מזמין לעצמך, אנשים שדומים לך, שמעריכים אותך באמת ורוצים לעבוד איתך. ספקים/שותפים/לקוחות. מכבדים את זמנך ולא זוללי אנרגיות שלוקחים אותך, כמובן מאליו ולא רואים אותך.

כשאתה שכיר, קונים אותך ואת 100 אחוז מזמנך. אמנם זה קורה היום פחות בחברות החדשות הטכנולוגיות, הגדולות שמבינות שיש שינוי באופן שהם שצריכים להתנהג כדי להשיג את האנשים הטובים ביותר. אבל כמה אנשים יכולים להתקבל לגוגל, פייסבוק, וויקס, טאבולה, סיילפורס וכו.. 

לנשים אני ממליצה יותר לפתוח עסק משלהן. מגיעה להן הרבה יותר ממה שהחברות היום מציעות, אוטומטית לגברים. בהרבה מקרים הן יותר מוכשרות ומופלות בגלל מגדרן ומקבלות 30 אחוז פחות בממוצע מהשכר, באותה משרה ניהולית מאשר גבר.  

הפרדיגמות המיותרות כמו להיות עצמאי זה מסוכן. הרבה יותר מסוכן להיות שכיר.

תחלמו, איך אתם רוצים שהחיים שלכם יראו בעשר השנים הקרובות. הצלחה בן לילה קורת אחרי 10 שנים. תכינו תוכנית פעולה, תתיעצו מלא, זה חובה, ממי שיש לו ניסיון אמיתי ותוצאות מוכחות. לא ממליוני היועצים שיש היום בשוק, שאין להם ניסיון עסקי אמיתי, אלא מאלו שהיו בעלים של חברות בעצמם או מנכלי"ם לפחות.

תתחילו לחיות בעולם שלכם, עם החוקים והכללים שלכם.  זאת המציאות שלכם, הסרט שלכם, אתם הבמאים והמלהקים של תסריט חייכם. תפסיקו לחיות כבובה על חוטים. בשלב ראשון, תעשו זאת במקביל אבל עכשיו. לא מחר.

תלמדו לחלק את הזמן שלכם. לבנות בזמן הפנוי שלכם את התשתית לעסק הבא שלכם. תפסיקו לרבוץ מול הטלויזיה ובמקום תתחילו ללמוד ולקרא ולפתח ולהתייעץ עם מומחים שעשו זאת. אין זמן אחר. זה עכשיו או כלום לא יקרה בעתיד. העתיד שלכם זה מה שאתם עושים עכשיו.

חג עצמאות שמח לכולנו.

לפגישת יעוץ ראשונה ואישית איתי, ללא תשלום, שלחו לי מייל או תתקשרו:

0542242242

[email protected]

 לפרטים נוספים באתר שלנו:

www.theteamtlv.com

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה