קטנועים לנשים - האם יש דבר כזה?



השאלה האם יש כלי רכב מסוימים שמתאימים רק לגברים או נשים מיותרת לחלוטין במאה ה-21, אבל מסתבר שיש כאלה שעוד מתייחסים אליה ברצינות. בדיוק עבורם הכנו רשימת מאפיינים מסודרת של קטנועים לכל המינים

 

רכב דו גלגלי הוא בין אמצעי התחבורה הנפוצים בישראל. ההצלחה של רכבים מן הסוג הזה נובעת מהחיסכון בהוצאות שוטפות על דלק ותחזוקה, מצמצום זמני ההמתנה בפקקים ובעיקר מהנוחות. את הקטנועים והאופנועים ניתן להשיג בכל הגדלים ובתנאי מימון נוחים. הם מתאימים לנסיעה עירונית ובינעירונית ויכולים לסייע לבעלי משפחות שמחזיקים גם ברכב פרטי רגיל.

הנסיעה על רכבים דו גלגליים משותפת לצעירים ומבוגרים וכמובן לגברים ולנשים. היום קשה למצוא אנשים שמתייחסים ברצינות להפרדה מגדרית בין רכבים שלכאורה מתאימים רק למין אחד, מה גם שמיותר על גישה פרימיטיבית ונטולת כל בסיס לחלוטין.

הגודל לא קובע – וגם לא המנוע והצבע

על אף האמור לעיל, יש כאלה שעדיין מזהים קטנועים או אופנועים עם קהילה ספציפית. קטנוע למשל יכול להיתפס כ"מתאים" לנשים בגלל הגודל, המפרט הטכני של המנוע והצבע. הגודל ונפח המנוע אמורים לכאורה להשפיע על תחושת הנוחות של נשים וגברים במהלך הנהיגה, למרות שבפועל אין לכך שום משמעות מגדרית. במילים אחרות, יש גברים שמעדיפים קטנועים עם נפח מנוע קטן ונשים שמחפשות את ההיפך.

באותה מידה, גברים עם ביטחון לא יוותרו על רכב דו גלגלי מסוים רק כי הוא ורוד. גם נשים כבר לא מתייחסות לצבע כפרמטר רציני להשוואה והרבה יותר חשוב להן לבדוק את הביצועים, המחיר, הבטיחות, צריכת הדלק, המפרט הטכני וכדומה. הצבע הוא בסך הכל אמצעי לשיווק ומקסימום אפשר לוותר בצדק על אדום בקרב אוהדי מכבי תל אביב.

כך תמצאו את הקטנוע המושלם

אין שום סיבה לוותר על היתרונות של רכב דו גלגלי בגלל שבעבר הוא היה מזוהה רק עם גברים. נשים לא צריכות להוכיח את העצמאות שלהן לאף אחד, הן יכולות להתחשב במערכת שיקולים אובייקטיבית לחלוטין כאשר הן בוחרות קטנוע חדש והן בטח לא נדרשות לתת דין ודברים על ההחלטות שלהן.

גברים ונשים צריכים לבחור את הקטנוע המושלם לפי מה שמתאים לצרכים ולמסגרת התקציב. אפשר להגיע לאולמות התצוגה כדי לראות מקרוב סוגים שונים של רכבים דו גלגליים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. הקטנוע צריך להיות בטיחותי ועליו גם להיות אמין מבחינת ביקורים במוסך. חלק מהיבואנים מאפשרים לתאם נסיעת מבחן על קטנועים ואופנועים ותמיד אפשר להשתמש בהמלצות של חברים ובני משפחה.

לסיכום, פנייה לקהלי יעד מסוימים היא בסך הכל אסטרטגיה שיווקית של כל החברות והיצרנים. זה קיים בתחומים נוספים ולא רק בענף הרכב, אבל הצרכן הביקורתי חייב להיות מודע לכך.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה