שתי כיתות מצוינות כבר בשכבה ז' במקיף א'



תוכנית ייחודית שבה מרחיבים את מעגלי המצוינות במקיף עירוני א' באשקלון תונהג בשנת הלימודים הבאה

 תוכנית ייחודית שבה מרחיבים את מעגלי המצוינות במקיף עירוני א' באשקלון תונהג בשנת הלימודים  הבאה.  והם יפתחו בבית הספר, מקיף עירוני א' שתי כיתות מצויינות  יהיו כבר בשכבה ז'. במסגרת העתודה  המדעית טכנולוגית.

תוכנית העתודה המדעית הטכנולוגית של משרד החינוך מחליפה למעשה את כיתות מופ"ת שהיו בבית הספר ולדברי מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס , "היא נותנת מענה מצויין לכל חלקי האוכלוסייה המתאימים לכיוונים המדעיים".

באחרונה פורסמו  באופן חלקי אחוזי הזכאות לבגרות בשנת תשע"ה ומהנתונים עלה כי בית ספר מקיף א' ממשיך להוביל באחוזי הזכאות לבגרות . הנתונים פורסמו במסגרת דירוג בתי הספר לפי אחוזי זכאות לבגרות בשנת תשע״ה מהם עלה כי מקיף א מוביל  באשקלון עם 93.6% זכאות לבגרות.

במקיף א' מבקשים להעמיק את הגברת מסיימי הלימודים  בבית הספר ברמה מוגברת בלימודי המדעים מתמטיקה ועוד.

באחרונה פועל משרד החינוך במסגרת תוכנית להכפלת לומדי חמש היחידות במתמטיקה ובלימודי המדעים. במסגרת התכנית ייפתחו 100 מגמות חדשות ללימודי חמש יחידות בכל הארץ וכל בית ספר יוכל ללמוד חמש יחידות - גם אם מדובר בקבוצה קטנה. עד כה היו דרושים 15 תלמידים על מנת לפתוח מגמה, וכעת יספיקו שישה תלמידים בלבד.

"נגמרו הימים שילד רצה לגשת לבגרות של חמש יחידות, אבל בשל מקום מגוריו הוא לא היה יכול", הצהיר שר החינוך נפתלי בנט, "אין לתלמיד מאופקים פחות פוטנציאל מאשר לתלמיד מסביון, רק צריך שלא נעצור אותו. אז מהיום כבר לא נעצור אותו ונאפשר לו לעשות חמש יחידות מתמטיקה".

באחרונה קיימו במקיף א' צוותי חשיבה בנושא אותם הובילה מנהלת בית הספר בלאו פנחס, והוחלט לפעול במסגרת התוכנית החדשה היחודית.   לדברי בלאו פנחס, "בכיתה אחת יושם דגש  על לימודי הפיזיקה ומקצוע מדעי אחר. בכיתה השניה  יוכלו התלמידים  לבחור לקראת החטיבה העליונה שני מקצועות מתוך הרשימה, ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, ביו טכנולוגיה, מדעי המחשב וערבית. התלמידים שיתקבלו לכיתות אלו ילמדו מתמטיקה ברמה גבוהה בדגש על חשיבה  יצירתית  והכנה לקראת לימודי המתמטיקה ברמת חמש יחידות לימוד".

לדבריה, התלמידים יקבלו תגבורים מיוחדים  במסגרת העתודה המדעית טכנולוגית  לא עלות , בכיתות חטיבות הביניים  ישולבו סיורים  והרצאות בתחומי המדעיים.  "היעדים העומדים לנגד עינינו הם מיצוי מקסימלי  של כישורי  התלמידים ונטיותיהם  בקבלת תעודת בגרות איכותית במיוחד בדגש על חינוך משמעותי למעורבות חברתית ותרומה לקהילה".

לכיתות אלו יתקבלו תלמידים  בעלי אוריינטציה מדעית , אהבה לתחומים המדעיים ומוטיבציה להשקיע ולהצליח.  "התוכנית הזו תמשיך את הקו שמתווה משרד החינוך, עידוד תלמידים ללמוד מתמטיקה ומקצועות מדעיים ברמות הגבוהות. יושם דגש על חינוך ערכי וחתירה למצויינות בתחומים שונים ואנו ממשיכים להיות המצפן  למצויינות אישית וחברתית".  מבחני קבלה לכיתות אלו יתקיימו בסוף אוגוסט.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה