למעלה מ-6 מיליון שקלים יושקעו בפיתוח סביבתי בשכונת רמת אשכול



התקציב התאפשר במסגרת קול קורא בו זכו העירייה והאיגוד והוא כולל פיתוח גינות פרטיות, תאורה ומתקני משחקים לרווחת תושבי השכונה

 המשרד להגנת הסביבה אישר את תכנית הפיתוח הסביבתי בשכונת רמת אשכול בעיר אשקלון שהציגו עיריית אשקלון ואיגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, בגובה של כ- 4.8 מיליון שקלים לשנת 2017. בנוסף למשאבי המשרד להגנת הסביבה תשקיע עיריית אשקלון ממשאביה עוד 1.3 מיליון שקלים, כך שההשקעה הכוללת בפרוייקט תעמוד על כ-6.1 מיליון שקלים.

הפרוייקט ישפר את חזות הבניינים והגינות בשכונה, יגביר את מעורבות התושבים בנושאי איכות סביבה וגינון קהילתי ויתרום לתחושת הקהילתיות של התושבים.

במסגרת הפרויקט הייחודי תותקן בכל הכניסות של הבניינים שנבחרו תאורה חסכונית באנרגיה, דבר שיביא לצמצום עלויות החשמל של ועד הבית באותם בניינים בעשרות אחוזים, כמו כן, בגינות המשותפות לבתים יותקנו מערכות השקיה ממוחשבות, מערכות צל, פרגולות, מתקני משחק לילדים וכן צמחייה חסכונית במים, המותאמת לאקלים העירוני.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם: "אני מברך על הפרוייקט החשוב ושמח לבשר לתושבי שכונת רמת אשכול שלצד פיתוח התשתיות והבניינים שנקיים בשכונה, הם ייהנו מפיתוח סביבתי, טיפוח גינות קהילתיות ושיפור חזות השכונה. בנוסף, כשליש מהסכום, כשני מיליון שקלים יושקע בהתקנת מערכות פוטו וולטאיות על מבני ציבור ברחבי העיר, דבר שיביא לחסכון בעלויות החשמל של העירייה בגובה משוערך של כ-250 אלף שקלים בשנה, אשר יושקעו בחזרה בתחזוקת הגינות לרווחת התושבים".
 יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשר אברג'ל: "מדובר בהישג לאיגוד ולעירייה אשר זכו בתמיכה מהמשרד, לאור העובדה שעשרות רשויות ברחבי הארץ הגישו מועמדות לפרוייקט הייחודי, מתוכם רק 15 זכו ובהם 4 רשויות החברות באיגוד אשר ליווה אותן מקצועית עד לשלב ההגשה. שיתוף פעולה בין האיגוד לרשויות הוביל להצלחה מלאה ובניהן אשקלון".


 מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי, בירכה את העירייה על זכייתה בפרויקט, הודתה על שיתוף הפעולה המקצועי עם נציגי העירייה, ומסרה כי בשבועות הקרובים, תתקיים ישיבה משותפת לאיגוד והעיריה לצורך תיאום טרם יציאת הפרויקט לביצוע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה