בוקר טוב אשקלון



החלטה היסטורית לעיר אשקלון. מפעלי 'קרלסברג' ו'רב בריח' ירחיבו את פעילותן בעיר במסגרת שיווק קרקעות בפטור ממכרז. למעלה מ-1,500 מקומות עבודה חדשים לתושבי אשקלון

ועדת הנהלת רשות מקרקעי ישראל, החליטה לאשר את בקשתו של ראש העיר פועל, תומר גלאם, לשווק את הקרקעות למפעלים אלו בפטור ממכרז. מפעלים נוספים צפויים לעבור לעיר פחות משבוע לאחר ששר האוצר, משה כחלון, ערך ביקור באשקלון, הוא בישר בשיחת טלפון לראש העיר בפועל, תומר גלאם, כי בוועדת ההנהלה של רשות מקרקעי ישראל, הוחלט לאשר לעיר אשקלון לשווק כ-900 דונם, המהווים כ-40 אחוז, משטחו של אזור התעשייה הדרומי. כפועל יוצא מכך, העירייה רשאית לנהל משא ומתן ישיר מול מפעלי ענק, עתירי עובדים, להעניק להם סל הטבות, ולהבטיח אלפי מקומות תעסוקה. במסגרת שיווק הקרקעות בפטור ממכרז, ירחיבו את פעילותם באשקלון מפעלי 'קרלסברג' ו'רב בריח', ומפעלים נוספים צפויים לעבור לעיר.

ראש העיר בפועל, תומר גלאם: ״אני שמח לבשר לתושבי אשקלון כי בקשתי לאשר שיווק קרקעות בפטור ממכרז באזור התעשייה הדרומי בעיר התקבלה בחיוב. משמעויות ההחלטה הן שיגיעו לאשקלון מפעלים גדולים שיספקו אלפי מקומות עבודה חדשים לתושבי אשקלון. ההחלטה גם אומרת שאנחנו נקבע אלו מפעלים עתירי עובדים יגיעו לעיר. "מדובר בבשורה הקרובה ביותר להגדרת אזור עדיפות לאומית א', והיא תהווה מנוף צמיחה כלכלי ותעסוקתי לעיר. אני רוצה להודות לשר האוצר משה כחלון ולשר הכלכלה אלי כהן, על החלטתם האמיצה לאשר את בקשתי, ולתקן בכך עוול שנעשה לעיר. ההחלטה מכירה בחשיבותה האסטרטגית של העיר. זו החלטה נכונה, צודקת ומתבקשת".

שר הכלכלה, אלי כהן: "אנו פותחים היום דלת להרחבת תעסוקה איכותית באשקלון. החברות החדשות שיגיעו לעיר הן מהמתקדמות בישראל, ומשלבות בין מחקר ופיתוח לבין תעשייה מסורתית וחדשנות. אין ספק כי הרחבת הפעילות של חברות איכותיות אלו באשקלון, מבטאת הבעת אמון של החברות בתמיכה הממשלתית. אנו מתכוונים לעמוד בציפיות שלהן להמשיך לסייע לתעשייה הישראלית להתפתח, ובכך להרחיב את התעסוקה והפריון לטובת הצמיחה במשק".

הערה: אני מאמין שעוד היום יעלה ראש העירה קודם, איתמר שמעוני, פוסט וינסה לייחס את ההישג לעצמו. טוב, איתמר שמעוני, לא היה מקבל את מה שקיבל תומר גלאם, גם בעוד 20 שנה. למרות הצהרותיו של שמעוני, לפני שנה ושנתיים כי אוטוטו מרחיבים את המפעלים הנ"ל, לעולם לא הובטח לו הדבר הזה ואפילו מנכ״ל המפעל לא הגיע לסיור שערך שמעוני במפעל קלסברג. למה? תשאלו את תומר גלאם. גם הוא יודע מה שאני יודע וזה לא הזמן לעלות את זה ביום חגיגי כזה. שיחק אותה גלאם.

צילום: אחי בנאי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה