סודה סטרים בדרך לעזוב את אשקלון



בחברה מציינים בכתב תביעה שהוגש נגד ההסתדרות במרחב הנגב,כי מזה מספר חודשים שהם פועלים להעתקת המפעל באשקלון (מפעל לייצור סירופים) ללהבים. סודה סטרים הגישה תביעה בהיקף 7.6 מיליון שקל נגד יו"ר ההסתדרות בנגב, מאיר בביוף
צילום באדיבות: גדי קבלו - ידיעות אחרונות

חברת "סודה פופ בע"מ" הינה חברת בת מקבוצת סודה-קלאב העולמית. החברה הינה מפיצה בלעדית של מוצרי סודה סטרים, סודה-קלאב ובריטה בישראל ובנוסף, משווקת גם מוצרי פרוגרסיב. בשנת 2003 הוקם מפעל הסירופים באשקלון. 

סודהסטרים  טוענים כי נציג ארגון העובדים בנגב, מאיר בביוף, מסית לאלימות ומחבל בהעתקת מפעל הסירופים מאשקלון ללהבים; בביוף בתגובה: "מדובר בתביעת השתקה והפחדה קלאסית".

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי שבבאר שבע, טוענים בחברה כי בביוף פעל באופן אישי ומודע ליצירת סביבת עבודה אלימה. "באצטלה של מי שמגן, כביכול, על זכויות העובדים וכמי שנלחם, כביכול, את מלחמתם של העובדים, מוביל הנתבע, החל מחודש נובמבר האחרון, שיח של הסתה לאלימות ולעומתיות, תוך ניצול ציני של חלק מעובדי התובעת, אשר הגיע לשיאו בקריאה מפורשת מצד הנתבע לעובדי הובעת לנקוט באלימות כלפי התובעת והנהלתה על מנת להסב לה נזק"

 בסודהסטרים מציינים בכתב התביעה כי מזה מספר חודשים שהם פועלים להעתקת המפעל באשקלון (מפעל לייצור סירופים) ללהבים, כפי שדווח בדו"חות הכספיים, כשהמטרה היא לחסוך בהוצאות התפעול ובהוצאות השכירות באשקלון. תאריך היעד להעברת המפעלים נקבע ל-1 לינואר 2018 ועד כה החלה החברה בעבודות הבנייה בשטח בלהבים בהשקעה של 5 מיליון שקל. ואולם, לטענת החברה בשל רצף האירועים במפעל בלהבים העתקת המפעל תצטרך להידחות לפרק זמן בן שנתיים (תקופת מינימום של השוכר באשקלון) ומשכך תיאלץ החברה להוציא 6.6 מיליון שקל על הוצאות שכירות לא מתוכננות, נוסף על מיליון שקל שתובעת החברה בגין עלויות תביעה. סה"כ הנזק אותו מייחסים בחברה לבביוף, כאמור, מוערך בכ-7.6 מיליון שקל.

מאיר בביוף מסר בתגובה "הנושא הועבר לטיפולו האישי של היועץ המשפטי הראשי של ההסתדרות, עו"ד יחיאל שמיר, שילמד את התביעה בשעות הקרובות.מדובר פה בתביעת השתקה והפחדה קלאסית מבית מדרשו של מר דניאל בירנבוים, מנכ"ל סודהסטרים, שחושב שיוכל באמצעות תביעות לגרום לי להיבהל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה