המצבר – הרכיב המניע את הרכב שלכם



חשיבותו של המצבר ברכב אינה מוטלת בספק. המצבר הוא הכוח המניע את הרכב ובלעדיו לא נוכל לנסוע ממקום למקום כדי להביא מצרכים מהמכולת או כדי לנסוע לבקר את הדודה שגרה בקיבוץ. מסיבה זו, חשמלאי רכב מציעים שירותי החלפת מצבר עד הבית

מומלץ לבצע בדיקה תקופתית של המצבר כדי לבדוק אם הקופסה שלו לא נפגעה במהלך הנסיעות ואם היא אינה סובלת מפגעי קורוזיה או מכתמי חומצה. אם אינכם בטוחים כיצד צריך לעשות זאת, חשוב לפנות לחשמלאי רכב.

דברים שכדאי לדעת על המצבר

אלה כמה דברים חשובים שמומלץ לדעת על המצבר המצוי ברכב שלכם:

שני סוגים עיקריים – המצברים מתחלקים בדרך כלל למצברים בעלי קיבולת של 60 אמפר ומצברים בעלי קיבולת של 80 אמפר. מצברים לרכב של 60 אמפר מצויים בדרך כלל ברכבים קלים בעלי מנוע קטן, ואילו אלה בעלי קיבולת של 80 אמפר מאפיינים רכבים גדולים.

מבנה המצבר – באופן כללי, כל מצבר מכיל 6 תאים, כאשר כל תא מספק כוח של כ-2.3 וולט. מצבר טעון מפיק בדרך כלל כ-12.5 וולט, אם כי ישנם מצברים המפיקים 6 וולט. התא של המצבר מורכב משני לוחות – האחד מהם שלילי והשני חיובי. הלוחות טבולים בחומר הנקרא תחמוצת עופרת וביניהם מפרידה עטיפת נייר מיוחדת בעלת היכולת לספוג חומצה ולמנוע העברה של זרם חשמלי בין הלוח החיובי לשלילי, שכן זרם חשמלי ביניהם עלול לגרום לקצר. כמו כן, המצבר כולל סוללה אשר נטענת במהלך הנסיעה.

לשמו על גובה המים – המצבר זקוק למפלס מים מסוים כדי לפעול כהלכה. מצבר לרכב שמפלס המים שלו נמוך, עלול לסבול מתקלות. לפיכך חשוב למלא את המצבר במים מזוקקים עד לגובה שאינו עולה על 3 מילימטרים.

לא להשאיר אורות דולקים – לא אחת קורה שאנחנו שוכחים לכבות את האורות ברכב, מגלים יום למחרת כי הסוללה של המצבר התרוקנה ומזעיקים את החשמלאי המקצועי לעזרתנו. ברכבים החדשים מותקנות מערכות משוכללות אשר מצפצפות כשהנהג שוכח לכבות את האורות.

מצברים עמידים – על פי רוב, המצברים הבנויים על מים וחומצה הם בעלי שרידות של כ-4 שנים, שהוא בערך פרק הזמן שבו מחליט הנהג להחליף לרכב חדש. עם זאת, ישנם מצברים חזקים במיוחד הפועלים על ג'ל והם יכולים להחזיק מעמד בין 10 ל-15 שנה. על כל פנים, תמיד חשוב לרכוש מצבר יד ראשונה, כדי להבטיח את עמידותו בהמשך.

מה עושים כשיש בעיה במצבר

אם הרכב לא מתניע, סביר להניח שיש בעיה במצבר. אם תיקנתם את הרכב בעצמכם בעבר, תוכלו לפתוח את תא המנוע ולבחון את המצבר. הקפידו על כללי הזהירות והשתמשו בכפפות, משקפי מגן ובגדים האטומים לחומרים כימיים שונים. לאחר מכן, יש להוציא את המצבר ולבדוק אם אין פגיעות בקופסה או בכבלים. ייתכן שבדיקתכם תגלה כי חסרים מים במצבר, וכי בסך הכול תצטרכו למלא את המפלס במים מזוקקים. על כל פנים, אם אינכם בטוחים במה שאתם עושים, פנו לחשמלאי רכב מקצוע המבצע גם אספקת מצבר עד הבית.

מעוניינים במצבר איכותי? בקרו באתר לירון מצבר לרכב עד הבית

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה