עורך דין דיני עבודה – האם זו האופציה הראשונה והאחרונה?



עובדים רבים שמפוטרים או מתפטרים ממקום עבודה, מוצאים את עצמם לא פעם בדילמה, מצד אחד, הם מרגישים שמקום העבודה לא סיים איתם את הקשר איתם בצורה נכונה, לא שילם להם את כל מה שצריך או לא העביר את כל הזכויות שלכם אליהם על פי חוק, ומצד שני, הם לא בטוחים עד כמה הם מוכנים לקחת את התהליך אל הזירה המשפטית

 על מנת לדעת לפתור את הדילמה הזאת, עליהם להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה מנוסה, אשר ידע לתת להם את התשובות בעניין. עורך דין כזה, ידע מול מה הם עומדים, מה הן האופציות שעומדות לפניהם, וכיצד נכון מצידם להגיב על המצב בו הם נמצאים.

צריך לזכור, מצד אחד, הליך משפטי נשמע כמו דבר מאיים, דבר גדול, דבר יקר, מצד שני, אם המעסיק לשעבר לא ידע שקיימת עבורכם האופציה הזאת ואתם מוכנים ללכת בה, סביר להניח, קיים סיכוי לא קטן שהוא פשוט לא ישלם את מה שמגיע לכם וימשיך כאילו כלום. דבר שיכול לפגוע בכם מאוד.

לפני שניכנס לשאלה האם שימוש באופציה המשפטית, זה הדבר הראשון או האחרון שעליכם לעשות, חשוב להבהיר, שלשם כך מוטב להתייעץ עם עורך דין שיש לו ניסיון ויודע להציג בפניכם את כל האופציות ולא למהר ולקחת את האופציה הראשונה של פנייה לבית דין לענייני עבודה. גם אם זה אומר, שאחרי זמן מסוים תגיעו לפשרה או שתקבלו את מה שמגיע לכם מבלי שתצטרכו את עזרתו.

האופציה המשפטית, מה היא והאם היא באמת קיימת עבורכם

התהליך מול מעסיקים לשעבר שלא שילמו לכם את מה שמגיע, הוא מאוד פשוט. בשלב הראשון עליכם לפנות אליהם בשביל לבקש או לדרוש את מה שמגיע לכם, אם זה לא מתבצע, אז עוברים לשלב השני, השלב בו אתם שולחים מכתב התרעה לפני משפט, הרבה פעמים בשלב הזה כבר המעסיק משנה את הגישה שלו, בשלב השלישי, במידה והוא לא שינה את הגישה שלו, יש לפנות לבית משפט ולבקש דיון. במקרים רבים, תחילה יקבע הליך גישור ולאחר מכן יקבע הליך משפטי. הסיבה היא, בשביל למנוע מצב בו פונים ישירות למשפט, דבר שיכול לקחת זמן ולגבות עלויות רבות.

עורך דין דיני עבודה ידע גם לפנות בצורה נכונה, מבחינה משפטית, אל המעסיקים שלכם לשעבר וגם הם ידעו כיצד לפנות אל בית המשפט בנושא. כמובן שהם ידעו גם מה יש לחפש ומה יש להוכיח לפני ובזמן התהליך, בזמן שתוכלו לקבל את מה שמגיע לכם.

נקודה אחרונה, תהליך של עבודה מול עורך דין דיני עבודה יכול לקחת זמן ועליכם להיות סבלניים, כמו כן עליכם לשמור ולתעד כל דבר בשביל שתוכלו להציג זאת בפניו, זה ישרת אותו לפני ובזמן התהליך. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה