בטיחות מזון ברישוי הישראלי:

$(function(){setImageBanner('c8c406ab-f51a-4263-94ef-0f3e80440814','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

כל עסק בישראל חייב לעבור כמה שלבים לפני שמותר לו לפעול. מעוסק זעיר ועד חברה בעם, תהליכים שונים מחייבים גופים שונים ובצדק – החוק לא שרירותי. המחוקק הישראלי קבע חוקים ותקנות לכל התחומים והציב את הסטנדרטים לקבלת רישוי עסק. בכל הנוגע לעולם המזון, הנושא של בטיחות מזון הוא חלקו הארי של החוק, שהרי בסופו של יום אם המזון אינו בטיחותי, זה לא משנה כמה הוא טעים, כשר, נגיש או ייחודי.

קרדיט לתמונות PIXABAY

רישוי ספציפי נדרש לעוסקים בתחום המזון וההסעדה כולל, בין היתר, בתחומים כגון:

  • מפעלי מזון
  • מפעילי שירותי קייטרינג
  • מסעדות ובתי קפה
  • אולמות אירועים ושמחות
  • רשתות מזון מהיר למיניהן
  • ירידי אוכל בכל קנה מידה
  • מוסדות רשמיים כגון מוסדות חינוך

רשימה חלקית זו נועדה לתת לכם תמונה כללית על התחום, וכבר להבין האם אתם צריכים רישיון מיוחד לבטיחות מזון בתחום שלכם, ואם הוא קשור לאוכל, באופן ישיר או עקיף, כנראה שהתשובה תהיה כן!

מקדימים תרופה למכה עם בדיקות מקדימות במטבח של העסק

החוק משתנה ומתעדכן מעת לעת, מה גם שהוא כולל סעיפים ותקנות ספציפיות לפי אופי העסק. קיימים הבדלים בין מטבחים תעשייתיים למזון ארוז, מגשי אירוח של חברות קייטרינג, או עמדות הגשה פתוחות כמו דוכני הסעדה של אוכל חם או קר בירידים ואירועים גדולים. כולם צריכים אישורים ורישיונות, אבל כל אחד והדרישות הספציפיות שלו, לכן חשוב לעבוד עם מומחים בתחום.

אם יש לכם מטבח בעסק, תשמחו לדעת שאפשר לחסוך מכם הרבה סיכון של קנסות ואף סגירה של העסק בביקורת תברואתית, וזאת על ידי ביקורת פרטית שתזהה עבורכם מבעוד מועד כל בעיה אפשרית שהפקחים עלולים לזהות בעצמם. לא רק חיפוש ואיתור בעיות פוטנציאליות וקיימות, שירות מלא של חברה המתמחה בבטיחות מזון בישראל תוכל לתת לכם דוח מפורט הכולל אפשרויות והצעות לפתרון הבעיות שאותרו, כדי שלא תישאר באוויר עם הידיעה שיש בעיה, ושעלולים לסגור לכם את המטבח, אלא גם עם פתרונות פרקטיים שאפשר ליישם ולהתקדם הלאה בעבודה.

בדיקות מקיפות אלו יכולות לכלול בין היתר:

  • בדיקת תשתיות בעסק – כולל סניטציה ורמת הניקיון הכללית, עם זיהוי כשלים ובעיות והדרך לפתרונן
  • בדיקה של הספקים – לפעמים כשל סניטרי או אחר יכול להגיע דווקא מבחוץ, אך מבחינת הפקחים, כמו גם מבחינת בטיחות מזון במטבח שלכם, ברגע שהסחורה אצלכם, זה כבר אחריות שלכם. לכן חשוב לבדוק ולוודא את איכות המוצרים שהספקים שלכם מספקים לכם, ובמידת הצורך לשוחח עימם, או להחליף ספק
  • בדיקות מעבדה – הדגימות הנלקחות מהעסק נלקחות לפי קטגוריות התואמות את אופי המזון ואופי העסק, שכן בדיקות שונות יערכו על מזון מן הים או מזון ממקור בשרי וכיו"ב. הבדיקות נעשות לפי הדרישות של משרד הבריאות, ויתנו לכם את התוצאות שאתם חייבים לדעת מראש ובדוח ברור.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה