האם כתרי חרסינה מתאימים לילדים?

$(function(){setImageBanner('3d8dfa90-4973-4898-a24d-1ba910475cb6','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

אחת משיטות שיקום השיניים הנפוצות כיום מתבססת על שימוש בכתרי חרסינה, שמביאים אתם אסתטיקה רבה ועמידות גבוהה. אבל, מה קורה כשמדובר בילדים? האם כתר חרסינה מתאים גם לילדים? ובכלל, איך מתבצע תהליך ההתקנה שלו ומה חשוב לדעת לגבי עניין התחזוקה של הכתר? תשובות לשאלות אלו ונוספות, בכתבה הבאה.

Photo by Quang Tri NGUYEN on Unsplash

מהם היתרונות והחסרונות של כתרי חרסינה לילדים
אחד היתרונות היותר בולטים של כתר חרסינה הוא רמת העמידות הגבוהה שלו, כמו גם אורך החיים הארוך. הבחירה בכתר חרסינה לילדים מייתרת את הצורך בטיפולים חוזרים ומעניקה לילד פתרון ברמה גבוהה, לטווח ארוך. בנוסף, וגם זה יתרון שכדאי לקחת בחשבון, כתר כזה מציע הגנה טובה במקרים של שיניים חלשות או פגועות, ובמקביל משפר את המראה של השיניים, מה שתורם לביטחון העצמי ויוצר חיוך יפהפה. יחד עם זאת, יש גם כמה חסרונות שחשוב לזכור. למשל, העלות של הטיפול היא גבוהה יחסית, בהשוואה לטיפולים אחרים, וכן יש צורך בהסרת חלק מהשן, כולל החלק הבריא שלה לצורך ההתקנה. בנוסף, התקנת הכתר ארוכה יותר והיא מצריכה כמה ביקורים, מה שעשוי להיות מאתגר ולא פשוט כשמדובר בילדים.

האם הם מתאימים לשיניים של ילדים בכל הגילאים
כתרי חרסינה אינם מתאימים לילדים בכל הגילאים, ובאופן כללי מומלצים יותר לילדים בגילאים המבוגרים יותר או למתבגרים, שכן אצל ילדים צעירים מאד השיניים והלסתות נמצאות עדיין בתהליך של גדילה והתפתחות מה שמקשה את ההתאמה של הכתר. אולם, במקרים מסוימים, כתר חרסינה יכול להתאים גם לילדים צעירים יותר, ובייחוד כאשר יש צורך בשיקום נרחב מאד או כאשר הפגיעה בשיניים הקדמיות היא משמעותית. כך או כך, ההחלטה לגבי השימוש בכתר חרסינה אצל ילדים, תלויה בפרמטרים שונים שיש לבחון, כמו גיל הילד, מצב השינויים וגם שיקולים התפתחותיים.


איך מתבצע תהליך ההתקנה ומהם השלבים הנדרשים
תהליך התקנת כתר חרסינה אצל ילדים מתחיל בבדיקה מקיפה ובתכנון הטיפול על ידי רופא השיניים. בדרך כלל יבוצעו צילומי רנטגן, על מנת להעריך את מצב השיניים והרקמות הסובבות אותן. בשלב הבא, יוסר כל החלק הבעייתי והפגוע של השן, כדי שניתן יהיה לבצע התאמה טובה של הכתר. רק לאחר ההסרה הזו, ניתן יהיה לקחת את המידה לכתר, וזה ייעשה באמצעות סריקה דיגיטלית. בהמשך, לאחר הכנת הכתר במעבדה, יותאם הכתר אל השן ויודבק ישירות אליה באמצעות דבק מיוחד. שימו לב - חשוב לקחת בחשבון שכל השלבים האלה עשויים להיעשות במסגרת מספר ביקורים אצל הרופא, מה שיצריך לא מעט סבלנות, הן מצד הילד והן מצד ההורה.


אילו טיפים יש להורים לגבי תחזוקה לאחר ההתקנה
שמירה נכונה על כתרי חרסינה הכרחית לטובת הצלחת התהליך. כדי לשמור על כתר חרסינה לאורך זמן חשוב להקפיד על היגיינת פה טובה. זה אומר בפועל צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, בדגש באזור החיבור שבין הכתר לחניכיים. שימוש בחוט דנטלי גם הוא הכרחי במקרים כאלה, על מנת להסיר שאריות לא רצויות של מזון ורובד חיידקי. בנוסף, כדאי מאד להימנע מאכילת מאכלים קשים מדי או דביקים שיכולים לפגוע בכתר וכן להגביל את צריכת המתוקים והמשקאות המוגזים, כדי שלא לגרום לעששת בשיניים הסמוכות.

האם ישנם סיכונים או תופעות לוואי שחשוב להיות מודעים אליהם
למרות שכתר חרסינה נחשב לבטוח מאד ויעיל, ישנם מספר סיכונים ותופעות לוואי שחשוב להיות מודעים אליהם. אחד מהם הוא הרגישות לחום ולקור לאחר ההתקנה, אולם מדובר ברגישות שהיא זמנית, החולפת לרוב לאחר כמה שבועות. במקרים נדירים מאד, וגם זו תופעת לוואי, עשויה להתפתח סביב הכתר דלקת חניכיים. הדבר קורה לרוב כאשר לא מקפידים על היגיינת פה מספקת. במצבים אחרים, היפרדות של הכתר מהשן, גם היא עלולה לקרות, ובייחוד אם הילד אוכל מאכלים דביקים מאד או קשים. בכל מקרה, ולו בשל הסיכונים הנלווים, חשוב לשקול את אפשרות התקנת כתר חרסינה בכובד ראש, תוך היוועצות עם רופא שיניים מנוסה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה