להרגיש הכי טוב עם הגוף שלנו: השינוי העצום שעבר ענף הריקוד על עמוד

$(function(){setImageBanner('4253a016-dab1-454e-bf9c-23113c6f2792','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

ריקוד על עמוד עבר מהפכה בשנים האחרונות והפך מתחום המיוחס למועדוני חשפנות לתחום ספורט אמנותי מכובד ופופולרי. אימוני ריקוד על עמוד משלבים בין כושר גופני, גמישות ואקרובטיקה, והם כבר לא שמורים רק לנשים, אלא פונים לקהל רחב – נשים וגברים כאחד. רבים מוצאים בריקוד על עמוד לא רק דרך לשמור על כושר אלא גם דרך להתחבר לגוף שלהם בצורה חיובית ומעצימה. עבור חלק מהמתאמנים, העיסוק מהווה אפילו דרך לטיפולי רגשי.

קרדיט תמונה FREEPIK

ריקוד על עמוד מתאים לנשים ולגברים כאחד

אם בעבר ריקוד על עמוד היה מקושר בעיקר לנשים, היום התחום פתוח ומזמין גם גברים להצטרף. לא משנה מי אתם – השיעורים מציעים לכם אתגר גופני שיעזור לכם להתפתח פיזית ומנטלית. גברים יכולים ליהנות מהיתרונות הפיזיים של האימון, כמו חיזוק שרירי הליבה ושיפור הגמישות, בדיוק כמו נשים. האימון מותאם לכל אחד, ולא דורש שום ידע מוקדם – רק רצון ללמוד ולנסות משהו חדש, מיוחד ומהנה.

חיבור לגוף וניצחון על הסטיגמה

"אני לומדת ריקוד על עמוד כבר שנתיים, והאמת שזה שינה לי את החיים," מספרת לי, בת 27. "בהתחלה חששתי קצת להיכנס לזה בגלל כל הסטיגמות שמקשרות את התחום למופעים מסוימים, אבל ברגע שנכנסתי לשיעור הראשון, הבנתי שזה משהו אחר לגמרי. התנועות העוצמתיות, הגמישות והכוח הנדרש מחברים אותי לגוף שלי בצורה שאף ספורט אחר לא הצליח. מעבר לכך, למדתי לקבל את הגוף שלי כפי שהוא. אני ממליצה לכל אחת לנסות – זה לא רק אימון, זה ריקוד, זה מעצים וזה בעיקר כיף."

עוז, בן 32, משתף גם הוא בחוויה האישית, "התחלתי ללמוד ריקוד על עמוד מתוך סקרנות, ורציתי לשפר את הכוח והגמישות שלי. הופתעתי לגלות עד כמה זה מאתגר פיזית וכמה הנאה אפשר להפיק מזה. כל שיעור הוא מבחינתי אתגר חדש, ואני מרגיש שאני משתפר כל הזמן. התחום הזה מזמן לא מתאים רק לנשים – יש כאן גם גברים רבים, בעיקר צעירים, שנהנים ומתאמנים כמוני. אני מרגיש שזה חלק ממי שאני."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה