מתכונים לראש השנה: ארוחת חג מנצחת ופשוטה להכנה

$(function(){setImageBanner('084f774b-d487-4e63-8f77-1e44fd4fc5f7','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

ראש השנה בפתח וזה בדיוק הזמן להתחיל להתכונן לארוחת החג, אולי אחת הארוחות היותר חשובות הקשורות למסורת היהודית. אם אתם עורכים את הארוחה אצלכם, זוהי הזדמנות מצוינת להפתיע את המשפחה, החברים וכל האורחים, עם ארוחה טובה וטעימה, שתותיר זיכרונות נפלאים. תוהים מה להגיש ומה להכין? כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

: Image by phuong hoang thuy from Pixabay

אבל רגע לפני שמתחילים, כמה דברים חשובים

אתם ממש לא מוכרחים להיות שפים מדופלמים או בעלי ניסיון בהכנת ארוחות חג. כל מה שאתם צריכים זה מטבח נקי ומאורגן והרבה מוטיבציה. את כל השאר, הלב והרצון שלכם יעשו. תוכלו למצוא מבחר נהדר של מתכונים לראש השנה שחלקם מורכבים מאד וחלקם פשוטים וקלים להכנה. הם פונים בדיוק אליכם, אל אלה שרוצים לעשות נעים בבטן לכל המוזמנים לארוחה, אבל לא בהכרח "לבזבז" שעות ארוכות במטבח. המתכונים האלה מתבססים על כמה רכיבים מסורתיים, שנהוג להגיש בארוחת החג, ובעיקר כאלה שיבטיחו שנה טובה ומתוקה.

מתכון ראשון: מרק כתום

מרק כתום הוא מרק שכולם אוהבים ובעיקר, הוא פשוט מאד להכנה ודרך נפלאה להתחיל את ארוחת ראש השנה. תחילה, עליכם לבשל או לאפות עד לריכוך חתיכה גדולה של דלעת ו-3 בטטות בערך. לאחר מכן, לטחון יחד עד לכדי עיסה רכה. אם העיסה מוצקה מדי, ניתן להוסיף מעט מהמים שבהם התבשלו הרכיבים. יש לתבל במעט מלח, פלפל שחור ואבקת שום ואפשר גם באגוז מוסקט. בעת ההגשה כדאי לקשט במעט עלי כוסברה או בצק ירוק קצוץ.

מתכון שני: מנה עיקרית – צלי בקר ברוטב רימונים

יש שפע של מתכונים לראש השנה המתבססים, בין היתר, על הרימון אחד מסמלי החג. המנה הזו גם היא מביאה אתה אל השולחן את הסממן הזה, שמוסיף לא מעט צבע ובעיקר טעם. כדי לצלות באופן מושלם את נתח הבקר, עליכם לחמם את התנור לחום גבוה ולהיעזר במדחום מיוחד כדי לוודא שהגעתם לטמפרטורת הצלייה הנכונה. במקביל, יש להכין רוטב טעים ממיץ רימונים, יין אדום וגם דבש וכשהצלי מוכן, יש לצקת עליו מהרוטב ולפזר עליו מעט גרגירי רימון טריים.

מתכון שלישי: תוספת נפלאה – אורז עם צימוקים

גם כאן מדובר במנה מתקתקה וטעימה, כדי להתחיל את השנה ברגל ימין. כל מה שעליכם לעשות כאן הוא לבשל אורז (על כל כוס אורז, 2 כוסות מים). אפשר להוסיף מעט תיבול עדין כמו מלח, וטיפונת פלפל שחור. כשהאורז מוכן יש להוסיף לו צימוקים ולערבב את כל המנה היטב. אם רוצים, אפשר גם לקלות מעט שקדים מולבנים ולהוסיף אותם גם כן לכל החגיגה.

מתכון רביעי: עוגת דבש לסיום הארוחה

אי אפשר לסיים את ארוחת החג, כפי שכולם יודעים, ללא משהו מתוק וטעים. ומה טוב יותר לכך מאשר עוגת דבש טובה ונימוחה. אז, הפעם, יש אינספור של מתכונים לראש השנה שמתבססים בדיוק על העוגה הכול כך מפורסמת ואהובה. ולכם, כל שנותר הוא פשוט לאתר את המתכון שאתם מתחברים אליו ומותאם גם ליכולות שלכם במטבח. אם אתם רוצים להפתיע ולהשקיע עוד יותר, עוגת תפוחים ודבש הפוכה יכולה להיות דרך נפלאה "להקפיץ" את הארוחה.

לסיכום

האוכל הוא חלק בלתי נפרד מהמסורת שלנו וארוחת ראש השנה לרוב מתבססת על מנה ראשונה, עיקרית וגם מנה אחרונה. יש את אלה שמשלבים גם מנות נוספות, ואחרים מעדיפים פשוט, קל וטעים. בסופו של דבר, לא משנה מה אתם מכינים לאורחים שלכם, משנה הכוונה. חג שמח ושנה טובה!

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה