כמה מילים על ראש הממשלה בנימין נתניהו

$(function(){setImageBanner('943ee6c3-d5e0-4047-a66b-4293190434ce','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,48263,'Image','');})

״בדרך זו אני צוברת הרבה שונאים אבל קשה לסתום את הפה ולחכות לחורבן בית שלישי בגלל אותם קיצוניים שמעדיפים לרוץ עם סיסמאות ריקות כי זה יותר ״קול״ לצערי בחברה הישראלית כיום״
טור דעה אישי של רוית דניס לנדסברג ניו ג׳רזי

אשקלונט

קטגורית קשה להתעלם מחשיבותו של אדם הנבחר לראשות ממשלת ישראל במשך שנים פעם אחר פעם, או שמופיע מדי פעם על עמוד השער של ה "טיים" וכשהוא נואם בקונגרס האמריקני כל האולם קם על רגליו עשרות פעמים כדי להריע לו בתשואות סוערות.

אבל בישראל של המאה ה 21 נוצר מצב שהמושג "נתניהו" הינו גורם שלא ניתן להיות אמביוולנטי לגביו.. המציאות הישראלית המוטרפת מחייבת אותנו להחליט באופן דיכוטומי בעד נתניהו או נגדו.

אין באמצע
אסור להתלבט
אין לומר באותו משפט גם בעד וגם נגד
אסור לנקוט עמדה מפויסת
אסור לחשוב או למצמץ
ואין לעבור צדדים בהתאם לנסיבות...

התקשורת הישראלית הכי קיצונית בנושא נתניהו.
נתניהו או הכי גרוע או להיפך.

כשאתה כותב נתניהו, אתה חייב להבהיר מיידית לקוראיך באיזה צד אתה כי הרי התוכן מיותר רק הפוזיציה נחשבת.

ולכן הדבר הכי פשוט בישראל 2024 הוא לזהות תוך שניות מי תומכי או מתנגדי נתניהו רק בעזרת הברות ספורות.

למרות שיש לנתניהו נקודות חולשה רבות, הוא מנהיג מאד משמעותי בסיפור הישראלי וכך ייזכר לדורות.

נתניהו היה רוה"מ כאשר התרחש הכשל הביטחוני הגדול ביותר של ישראל מאז הקמתה וברור שהוא נושא באחריות מיניסטריאלית לאסון. מאידך, זו שגיאה גסה להגדיר אותו כאשם במפלה הגדולה.

ראש-הממשלה אינו מפקד טייסת, אינו רמטכ"ל, אינו לוחם הקומנדו הימי והוא אינו אמור להתערב בטקטיקה צבאית או להיות אחראי לאלמנט קרבי כלשהו של המערכת... לשם כך יש לנו את המקצוענים שרק אלוהים יודע היכן היו ב 7.10.

מוזר שעדיין לא הוחלט מי אחראי לעובדה המצמררת שמטוסי כוננות היירוט של חיל-האוויר ש 24/7 מיועדים להמריא תוך 5 דקות מרגע הישמע הסירנה בטייסת,
לא המריאו מוקדם בבוקר שמחת תורה.

מטוס אחד שכזה המצויד בין היתר בתותח 20 מ"מ בעל 6 קנים חמוש ב 500 פגזים בעלי טווח של 2,500 מטר יכול היה להאט את מתקפת המפלצות שחצו את גדר העוטף באלפיהם ולהביא לשינוי משמעותי בתמונת הקרב
בשביל המשימה הזאת לא נדרש מודיעין ולא הוראות מדויקות רק יוזמה מקומית, חושים בריאים וחתירה למגע.

נתניהו לא שלט באי-הזנקתם המבצעית של מטוסי הקרב שנותרו על הקרקע במהלך הזוועה של ה 7.10 ולכן אין לו קשר לכישלון הלא סביר של אי-השתתפותם בקרב ומאותו כיוון ברור שלנתניהו לא היה שום חלק אישי בכשל המודיעיני הבלתי נסלח.

נתניהו הוא מדינאי ותפקידו להוביל ולהנהיג בדיבור ובקבלת החלטות. ההיסטוריה תשפוט אם נאומיו ושיחותיו תרמו לביטחון ישראל או להיפך.

נתניהו מעורב ביחסים אישיים עם הבכירים במנהיגי העולם וכך, מתקבלת התחושה שבשאיפתו לרצות אותם הוא נמנע מפעולות שכביכול ימאיסו אותו עליהם.

הייתי רוצה לראות בישראל מנהיג החלטי ופחות ידידותי לחשובי העולם שאינו חושש מהרעת יחסים אישיים בעקבות החלטות או תקיפות לא מידתיות שייזום ...

גם מהירות תגובה למעשי זוועה היא לצערי אחד האלמנטים החלשים אצל נתניהו.

כפי שציפיתי לשווא שחיל-האוויר יתקוף בעזה כבר בצהרי ה 7.10 כך גם דקות ספורות לאחר רצח 12 הילדים ממג'דל שאמס הייתי מצפה ממנהיג מדינת ישראל להורות על החרבת רובע דאחייה בביירות המזוהה עם רוצחי חיזבאללה.

כל זה לא קרה לצערי ועד שיגיע המנהיג האוטופי שלא יפחד מהאג ומכותרות עיתוני הבוקר ושיורה בהחלטיות על פעולות התקפיות חסרות מידתיות כשהן נדרשות, נראה לי שנתניהו עדיף משלל החלופות הקיימות כיום בפוליטיקה הישראלית.

רק טוב חברים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה