העיר אשקלון מובילה את תנופת הבנייה המחודשת בישראל

$(function(){setImageBanner('a34d284a-2db1-447d-957a-10753d745eb4','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,27129,'Image','');})

עד לפני קצת פחות משנה העיר אשקלון נהנתה משיא של פעילות נדל"נית, אולם כל זה נעצר בבת אחת בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. תשעה חודשים לאחר מכן ועושה רושם כי אט אט הפעילות חוזרת לשגרה בדרום, בין היתר הודות לתנופת הבניה שחברת א.ד.מ בוני ישראל מקדמת באשקלון

אילוסטרציה פרויקט "אבני חושן" – התמונה להמחשה בלבד (קרדיט יח"צ)

פעם ועוד פעם אנו עדים כי הרצון לחיות ולחזור לשגרה גובר על אירועי המלחמה. כך שלמרות האיום הביטחוני שעדיין מורגש, תושבי אשקלון, העיר הכי מטווחת בישראל, חוזרים לשגרה מהר מהצפוי, אך לא רק התושבים המקומיים אלא גם ענף הנדל"ן בעיר.

המספרים לא משאירים מקום לספק. על פי נתוני הלמ"ס, מספר העסקאות ברבעון הראשון של השנה הנוכחית זינק ב-90% לעומת הרבעון הראשון של המלחמה, ובאשקלון נרשמה העלייה מרשימה ביותר, עם קפיצה של 155% במספר העסקאות.

דוד בן שלום, אחד משלושת השותפים של חברת א.ד.מ בוני ישראל העוסקת בייזום, ניהול ובנייה של פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים ולמסחר בכל רחבי הארץ כולל באשקלון, פורש את משנתו בכל הנוגע לתנופת הבנייה המחודשת בעיר: "המשק הישראלי כולו ושוק הנדל"ן בפרט, תמיד ידעו כיצד להתמודד עם משברים ומערכות צבאיות ולצאת מהם מחוזקים. כמו בעבר כך גם היום, כאשר התמונה הביטחונית מתחילה להתבהר, העלייה בביקוש לדירות חדשות לא צריכה להפתיע אף אחד. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא הביקוש הגובר לדירות ממוגנות. תושבי העיר הוכיחו תמיד כי הם אינם בורחים לשום מקום, אך באותה נשימה הם מבקשים לחזק את רמת הביטחון שלהם, לכן רבים מהם החלו לחפש דירות עם מרחבים מוגנים וחדרי ממ"ד. את אלה הם מוצאים בדירות בבנייני מגורים חדשים".אילוסטרציה פרויקט "אבני חושן" – התמונה להמחשה בלבד (קרדיט יח"צ)

הניתוח של דוד בן שלום מקבל רוח גבית מנתונים נוספים שפורסמו בדו"ח של הלמ"ס, לפיו מתוך כלל הדירות שנמכרו ברבעון הראשון בישראל, 11,280 היו דירות קבלן. נתון זה מעיד על כך שהבנייה החדשה עדיין מהווה מרכיב חשוב בשוק הנדל"ן המקומי, ושיש ביקוש חזק לדירות חדשות ומוגנות.

מי שעוד התעוררו הם משקיעי נדל"ן המזהים הזדמנויות חדשות גם כן, בעיקר בכל הנוגע לשכונות הישנות של אשקלון. אם בעבר אלה נחשבו לפחות אטרקטיביות, ההבנה כי בשנים הקרובות מדינת ישראל תשקיע מאות מיליוני שקלים לשיפור תשתיות ומבנים באשקלון, הופכים את האזורים הללו ליעד חם.

בחברת א.ד.מ בוני ישראל לא חיכו לאירועי המלחמה כדי להבין את הפוטנציאל הגלום באזורים רבים באשקלון. עוד קודם לכן החלו ליזום פרויקטים חדשים ברחבי העיר. אחד מהם הוא פרויקט מגורים יוצא דופן בשם "אבני חושן". הפרויקט שמגדיר מחדש מגורים יוקרתיים מהם, נעשה בליווי של האדריכלית הנחשבת אורלי ביטון ששמה דגש על תכנון בלתי מתפשר ועיצוב חיצוני אלגנטי וייחודי, שמצליח להביא רוח צעירה ושונה לדירות הקבלן הסטנדרטיות, והוא ממוקם בתפר המחבר בין שכונות המגורים כוכב הצפון ממערב ושכונת עיר היין מצפון.

מדובר במתחם של ארבעה בנייני בוטיק בני 9 קומות הכולל 102 דירות בנות  3-6 חדרים, דירות גן, פנטהאוזים ומיני פנטהאוזים בעלות מפרט עשיר במיוחד.

בהתחשב בעובדה כי הפרויקט נמצא בסמוך לקריית החינוך החדשה, לשפע של 'ריאות ירוקות', למרכז קניות גדול, לפארק ההייטק ולתחנת הרכבת אשר הופכים אותו לאטרקטיבי במיוחד, הן לתושבי אשקלון המחפשים לשפר דיור והן למשקיעי נדל"ן פרטיים שמבינים כי ניתן לצפות להמשך עליות בערך הנכסים בעיר.

אילוסטרציה פרויקט "אבני חושן" – התמונה להמחשה בלבד (קרדיט יח"צ)

בשנים האחרונות, אשקלון חווה תנופת פיתוח יוצאת דופן תחת הנהגתו של ראש העיר, תומר גלאם. העירייה, בראשותו, מקדמת בנייה של עשרות אלפי יחידות דיור חדשות, לצד שיקום והשקעה נרחבת בשכונות הוותיקות. התשתיות בכל רחבי העיר זוכות לשדרוג משמעותי, תוך התמקדות באנרגיה ירוקה ובקיימות. המהפכה הזו מתקשרת בצורה מושלמת לפעילותו של יוסי אלעזרא, מבעלי החברה ודמות מאוד מוכרת ומוערכת בתחום הנדל"ן בארץ בכלל ובעיר אשקלון בפרט, שבמשך שנים פועל לחדש את ערי הפריפריה ולספק סטנדרט דיור ברמה הגבוהה ביותר לתושבים.

"כיזמים, אנו חשים את הרוח החדשה והמרעננת המנשבת כאשר אנו מקדמים פרויקט בעיר. מצד אחד, אנו נהנים מתמיכה איתנה ומענה מקצועי ומסור המאפשרים לקדם את הפרויקט ביעילות ובמהירות. מצד שני, העירייה ואנשיה עומדים כחומה בצורה, מגנים על האינטרסים של התושבים והדיירים, שומרים על צביונה של העיר ואינם מתפשרים לרגע על רווחתם ואיכות חייהם", אמיר אלעזרא, מבעליה של חברת א.ד.מ בוני ישראל, הוסיף וסיכם את הדברים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה