חשש לפגמים חמורים בהתקשרויות סביב האקו פארק

$(function(){setImageBanner('3288be77-a995-4df1-9b10-8b220409e162','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,27129,'Image','');})

עו"ד איתי סהר, חבר מועצת העיר אשקלון, מצביע בפניה ששלח היום על חריגות לכאורה בניהול מכרזים סביב פארק האקו ספורט באשקלון, ועל חששות לגבי ליקויים קשים בשקיפות וניהול המשאבים הציבוריים

האגם באגמים

פרשת מתקני השעשועים "האריה" באקו ספורט:

במכרז לאספקת מתקן שעשועים בצורת אריה והתקנתו בפארק האקו ספורט, הועדפה חברת אלו-ניצן החיצונית על פני שתי מציעות אחרות ביניהן החברה האשקלונית המקומית "שעשועים וספורט", חברה יצרנית שמפעלה נמצא באזור התעשיה הדרומי באשקלון. החברה המקומית פתחה בהליכים משפטיים בשל טענות קשות לגבי כשרות המכרז. עיריית אשקלון התעקשה על קבלת המתקן מאלו-ניצן בנימוק אחד ויחיד והוא התחייבות מצד הספק שהמתקן יסופק ויותקן לא יאוחר מאוגוסט 2023. מאחר והיה מדובר במועד קרוב, בית המשפט קיבל את הטענה בשל "מאזן נוחות" – בלוח זמנים כל כך קצר – עדיף שהשירות ינתן לתושבים. כיום, שנה לאחר המועד לגביו התחייבו החברה המספקת ועיריית אשקלון יחד עם החברה הכלכלית – המתקן עדיין לא סופק.

עו"ד סהר מדגיש: "בית המשפט קיבל את טענות הרשות והותיר את ההתקשרות על כנה אך ורק מהסיבה היחידה הזו. היום, שנה לאחר המועד עליו התחייבו – המתקן טרם סופק. מדובר בהפרה חמורה של התחייבות שניתנה בפני בית המשפט. זו כמעט הטעיה. העירייה חייבת לבטל את המכרז ולפעול מול הספק בגין האיחור והנזקים לאשקלון ותושביה." סהר קורא לנציגי הרשות והחכ"ל גם להבהיר מה עלה בגורל למעלה משלושה מיליון ₪ הקשורים להתקשרות זו ומה מצב ההתקשרות נכון להיום.

מכרז ניהול האקו ספורט


לאחרונה נודע שבכוונת העירייה במסגרת הליך בזק להוציא מכרז מחודש לניהול האקוספורט. זו פעולה תמוהה מסיבות רבות, בין היתר כיוון שהמכרז החדש צפוי לצאת בעירייה במקום בחכ"ל כפי שהיה עד כה (למרות שהאתר מנוהל בחכ"ל), ועולות שאלות חמורות בנוגע לתקינות ההליך.

בנוסף, במכרז הנוכחי לניהול האקו ספורט, החברה הזוכה קיבלה במקור 3 מיליון ש"ח בשנה. בהמשך, הסכום הוגדל ל-7 מיליון ש"ח ולאחר מכן ל-13 מיליון ש"ח. הסכומים הללו נכללו בספר התקציב ואושרו על ידי מועצת העיר בישיבת אישור התקציב לשנת 2024. במהלך הישיבה הועלתה הסתייגות בנושא על ידי חברת המועצה עו"ד אווה טוטאי, אך הנהלת העיר התעקשה להתעלם מאזהרות האופוזיציה ודחקה בחברי המועצה להצביע תוך שנציגי ההנהלה מתחייבים על תקינות ההליכים.

עו"ד סהר מוסיף: "הנהלת העיר מסכנת את חברי המועצה כשהיא דוחקת בהם להצביע על תקציב ללא התייחסות להסתייגויות שהועלו. זו כבר תרבות בניהול הישיבות על ידי ההנהלה הנוכחית וזה מוביל בדיוק למקרים כאלה שלפנינו - הליך להוצאת מכרז חדש שמעורר שאלות רבות, הן בכך שהוא יוצא דרך העירייה ולא דרך החכ"ל, הן לאור הכפלת הסכומים פי ארבע עוד לפני הוצאת המכרז החדש והן בשל התנאים המיטיבים המפליגים שלו. מתעוררות כאן שאלות חמורות בנוגע לתקינות ההליך"

עו"ד סהר קורא לפתוח בבדיקה מקיפה סביב שני הנושאים על מנת להבטיח שקיפות וניהול תקין. "חובתנו לוודא כי כספי הקופה הציבורית משמשים לטובת תושבי אשקלון בצורה הוגנת ומסודרת. אני מצפה לקבל תשובות מפורטות ולראות צעדים ממשיים לשיפור השקיפות והניהול בעירייה. אם גם במקרה הזה יבחרו שלא להתייחס, לא יהיה מנוס מלערב כל גורם חיצוני שיקדם את מתן ההסברים הנדרשים לתושבים."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה