״יש צורך בפעולה מיידית של המדינה״

$(function(){setImageBanner('7e0097e7-63ba-44e4-8bf3-aebc875dde73','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,27129,'Image','');})

הקשיים הכלכליים של בעלי עסקים אשקלונים בתקופת מלחמת חרבות ברזל
מאת: עו״ד עדי אליאסי מתמחה בהוצאה לפועל, חדלות פרעון , פשיטת רגל.

צילום: קרן רפאלי

בעלי עסקים באשקלון מצאו עצמם במצב כלכלי קשה ואף סגירה של מפעל חייהם בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המלחמה הביאה עימה חוסר יציבות כלכלית ופגעה בצורה קשה בעסקים רבים. לאור זאת, הציפייה הייתה שהמדינה תספק פיצויים מתאימים שיאפשרו לעסקים להמשיך לפעול ולהתמודד עם ההשלכות הכלכליות של המלחמה. אך המציאות בשטח מוכיחה אחרת.
חוסר בפיצויים מתאימים,
למרבה הצער, לא מעט מבעלי העסקים באשקלון דיווחו על כך שהפיצויים שהובטחו להם לא ניתנו במלואם, או שלא ניתנו כלל. עסקים שנאלצו לסגור את דלתותיהם במהלך הלחימה מצאו את עצמם ללא הכנסות, עם חובות שצברו וללא יכולת לקבל תמיכה כלכלית שתאפשר להם לשקם את העסק.
דבר שהוביל לחוסר יציבות כלכלית ואי יכולת לשלם חובות,
המלחמה גרמה לחוסר יציבות כלכלית חריפה. עסקים שלא קיבלו פיצויים מצאו עצמם במצב של אי יכולת לשלם תשלומים שוטפים, לרבות משכורות לעובדים, תשלומי שכירות והתחייבויות אחרות. מצב זה הוביל לפתיחת תיקי הוצאה לפועל רבים כנגד בעלי העסקים, שהיו נאבקים להרים את הראש מעל המים.
בתור עורך דין בתחום ההוצאה לפועל וחדלות פירעון, אני רואה יום יום את הקושי הניכר והמאבק ההישרדותי של חייבים. בעלי העסקים הללו, שבשגרה תורמים לכלכלה המקומית ולרווחת הקהילה, מוצאים עצמם מתמודדים עם נושים, ריביות מצטברות ולחץ נפשי רב.
חייבים נאלצים להתמודד עם פתיחת תיקי הוצאה לפועל נגדם, תהליך שמוסיף ללחץ הכלכלי והנפשי. חייבים רבים מוצאים עצמם נאבקים להגן על נכסיהם, להמשיך ולהפעיל את עסקיהם ולקיים את משפחותיהם, כל זאת תוך כדי התמודדות עם הביורקטיה המתישה.
כדי לסייע לבעלי העסקים באשקלון ולמנוע התמוטטות כלכלית רחבת היקף, יש צורך בפעולה מיידית של המדינה. יש להבטיח כי הפיצויים יינתנו במלואם ובזמן, ולבחון פתרונות נוספים לסיוע לעסקים בתקופות של משבר. המדינה חייבת להכיר בחשיבותם של בעלי העסקים ולספק להם את התמיכה הנדרשת כדי שיוכלו להמשיך ולתרום לכלכלה המקומית.
בעלי עסקים מתמודדים עם מציאות כלכלית קשה בעקבות "מלחמת חרבות ברזל". כעו"ד בתחום ההוצאה לפועל וחדלות פירעון אני רואה את הקושי הניכר והמאבק היומיומי של חייבים לשרוד. יש לסייע לבעלי העסקים כדי להבטיח את שיקומם הכלכלי ואת יציבותם בעתיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה