איך נדע שיש לנו נזילה סמויה?



איתור וטיפול בנזילה סמויה בזמן חיוניים למניעת נזקים משמעותיים ותיקונים יקרים. נזילה סמויה, בהתאם לשמה, היא נזילה סמויה מהעין שעלולה לגרום לנזק רב לתשתית המבנה אם לא מטפלים בה בהקדם האפשרי. אך למרות שלא ניתן להבחין בה בקלות, ישנם סימנים מסוימים שיכולים להצביע על נוכחות של נזילה סמויה.

קרדיט תמונה FREEPIK

סימנים אפשריים לנזילה סמויה:

  • כתמי רטיבות ברצפה - אם ברצפת ביתכם מופיעים כתמי רטיבות, ייתכן בהחלט שיש לכם בעיה של נזילה סמויה. במידה ויש לכם רצפת פרקט, יש לשים לב אם היא מעוותת או מנופחת בחלקים מסוימים – כל אלו יכולים להעיד גם הם על בעיה דומה.
  • התקלפות צבע מהקירות - סימן נוסף לנזילה סמויה הוא התקלפות צבע מהקירות, לעתים קרובות בליווי כתמי לחות ועובש. במידה ויש לכם טיח מתקלף או כתמי רטיבות מהתקרה – יש סיכוי גבוה שהדבר נובע מנזילה המגיעה מהקומה שמעליכם.
  • התעוותות משקופים ורהיטי עץ - רטיבות מנפחת את העץ וגורמת לו להתעוות. אם רהיטי העץ שלכם או המשקופים מתחילים להתעוות ולהתקלף בלי שום סיבה ניכרת לעין, יכול להיות שיש לכם נזילה סמויה.
  • ריח של עובש או טחב
  • ועוד.

במידה ונתקלתם באחד מהסימנים שצוינו לעיל, יש לסגור את כל הברזים ולבדוק את מד המים: אם המונה עדיין פועל למרות שלא מתרחשת צריכת מים באותו רגע, סביר להניח שאכן יש נזילה סמויה בבית ויש להזמין מאתר נזילות בשביל להתחיל לטפל בבעיה.

איתור נזילות – הצעד הראשון לטיפול בנזילה סמויה

אם מתגלים סימנים של נזילה סמויה, חשוב להתקשר ללא דיחוי למאתר נזילות כדי לגלות את מקור הנזילה ולטפל בה בהקדם האפשרי. כיום אנשי מקצוע יכולים לבצע איתור נזילות ללא הרס מיותר באמצעות שיטות מתקדמות כגון:

  • איתור באמצעות מצלמה תרמית: שיטה נפוצה במיוחד, במהלכה נערך שימוש במצלמה תרמית כדי לקבל מיפוי תרמי של מבנה הבית. על ידי אבחון הבדלי הטמפרטורה בין האזורים השונים ניתן לקבל אינדיקציה לגבי מקור הנזילה בצורה מהירה ולא פולשנית.
  • איתור באמצעות בלון גז: בשיטה זו ניתן לאתר את מקור הנזילה על ידי ריקון הצנרת, החלפת המים בתערובת גזים מיוחדת ושימוש בחיישן לאיתור דליפת הגז. המקום שבו מתרחשת דליפת הגז הוא ככל הנראה המקור לנזילה.
  • איתור באמצעות מצלמת סיב אופטי: הכנסת מצלמת סיב אופטי זעירה לצנרת בכדי לקבל תמונה פנימית של הצנרת ובכך לזהות את מיקום ומקור הנזילה.

בדיקת רטיבות וייבוש תת רצפתי – פתרונות חיוניים למניעת נזקים

לאחר תיקון הנזילה, מומלץ לבצע בדיקת רטיבות מתחת לריצוף   כדי לוודא שלא נותרה שם רטיבות כלואה. בדיקת הרטיבות מתבצעת במעבדות מורשות ומודדת את תכולת הרטיבות מתחת לריצוף. אם מתברר כי תכולת הרטיבות עוברת את התקן המותר, חשוב לבצע ייבוש תת רצפתי.

בייבוש תת רצפתי נעשה שימוש במשאבות ואקום כדי לחלץ לחות שהצטברה מתחת לרצפה באמצעות קידוחים קטנים (ולרוב סמויים מהעין) בריצוף. לאחר הייבוש נערכת שוב בדיקת רטיבות בכדי לוודא שהבעיה נפתרה.

רק לאחר שבדקתם ווידאתם שהכל יבש, ושלא נותרו בעיות לא מטופלות בצנרת או בתשתיות המבנה, ניתן לצבוע את הקירות ולחזור לשגרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה