דרכים יעילות להתמודדות עם בעיות חניכיים חמורות

$(function(){setImageBanner('d0d52e01-c658-46ad-b18c-b48528ef6a19','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

השיניים עושות לרובנו צרות בשלב זה או אחר של החיים, ואלו עלולות להיות צרות מציקות ומשמעותיות יותר או פחות, בהתאם לאופן הטיפול השוטף שלנו בפה ובשיניים. אך במקרים רבים הבעיות באזור זה של הגוף אינן בהכרח מתרכזות בשיניים, אלא נובעות ומתרכזות בעיקר בחניכיים.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

עולם רפואת השיניים ושיקום הפה של היום מציע שורה של טיפולים מתקדמים ואפקטיביים ביותר לטיפול בבעיות חניכיים חמורות, ובעיות אלו עלולות להיות משמעותיות ביותר ולסכן את מערכת השיניים כולה.

השתלת חניכיים לטיפול בנסיגת חניכיים חמורה ומסוכנת

נסיגת חניכיים היא אחת מבעיות החניכיים הנפוצות ביותר, במסגרתה הרקמה של החייך באזורים מסוימים בפה נסוגה ונעלמת בהדרגה, מה שעלול להביא למצב בו שורשי השיניים נחשפים והשיניים עצמן בסכנה. על מנת למנוע נסיגת חניכיים נדרש לטפל בשיניים באופן שוטף בצורה טובה, לדאוג כי לא נשארות שאריות של מזון בין השיניים, לוודא כי איננו פוצעים את החייך שוב ושוב כאשר אנחנו מצחצחים או מעבירים חוט דנטאלי ועוד. אצל רבים מהאנשים זה לא מספיק ונסיגת החניכיים כן מופיעה בסופו של דבר. כאשר היא מגיעה למצב אקוטי של ממש, ניתן לבצע הליך של השתלת חניכיים . במסגרת השתלת חניכיים מצליחים לשקם ולשחזר כמה מילימטרים טובים מרקמת החניכיים שאבדה, באמצעות השתלה של רקמה הנלקחת ממקום אחר בפה.

השתלת חניכיים יכולה להציל את השיניים באזורים מסוימים ולאפשר להתמודד בצורה הטובה ביותר עם מצב חמור ואקוטי, אך הדרך הטובה ביותר להתמודדות כאן היא כמובן לא להגיע למצב זה. זאת על ידי טיפוח השיניים וחלל הפה ומעקב אחר הוראות רופא השיניים.

ניקוי יסודי של החניכיים למניעת זיהומים ומחלות

מקרה נפוץ נוסף הקשור החניכיים הוא הצטברות של שאריות מזון בתוך החניכיים, בין החייך לשורשים של השיניים. במקרים אלו ניתן ומומלץ לעבור טיפול של הקצעת שורשים – טיפול הנערך בהרדמה מקומית במסגרתו מבצעים ניקוי יסודי ועמוק במיוחד של החניכיים. הרעיון הוא להצליח ולהוציא את הלכלוך והשאריות שנכלאו עמוק בחניכיים ואינם ניתנים להגעה באמצעות מברשת השיניים או חוט דנטאלי.

הקצעת שורשים נדרשת רק כאשר הצטברות השאריות באזור שורשי השיניים הופכת משמעותית וניכרת, ואת האבחון לכך צריך לתת רופא השיניים או בעדיפות מומחה לחניכיים.

הכנת החניכיים להשתלת שיניים

השתלת שיניים היא כיום גם כן טיפול מתקדם נפוץ במיוחד המאפשר לשחזר שיניים שאבדו מסיבות שונות, ולהחזיר את מערכת השיניים למצב מושלם (או לפחות טוב יותר). על מנת לבצע השתלת שיניים נדרש לא אחת לבצע טיפולים מקדימים אשר מכינים את החניכיים והעצם שמתחתיהן להשתלה. הרמת סינוס היא אחד מאותם טיפולים מקדימים, במסגרתו מעבים ובונים את עצם הלסת העליונה באזור המיועד להחדרת השתל הדנטאלי. הן במקרה של הרמת סינוס והן במקרה של טיפולי הכנה אחרים להשתלת שיניים (דוגמת בניית עצם הלסת התחתונה), יש לתת לחניכיים זמן להתאושש מהניתוח וההליך כולו. רק כך העצם הנמצאת בתוך החניכיים תוכל להיות חזקה ועבה מספיק על מנת לקלוט את השתל הדנטלי בצורה טובה, כך שתחזיק מעמד לאורך זמן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה