דרעי רייפר ושות' עורכי דין - איך מתבצעת חלוקת ירושה בין אחים ולמה חשוב להתייעץ עם עורך דין?

$(function(){setImageBanner('b7795fdb-59d8-495a-927d-569bc01af684','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

עם לכתו של אדם, מתחלק עיזבונו בין יורשיו, אם על פי חוק הירושה בישראל, או הוראות צוואה שהותיר. כך או אחרת, תמיד עלולות להתעורר מחלוקות סביב חלוקת ירושה בין אחים. איך פותרים אותן ולמה נדרש עורך דין ירושות וצוואות? כל התשובות בהמשך!

קרדיט תמונה  אנחלה גרסיה

 

ירושה או עיזבון, מהווים הגדרה לכלל הכסף והנכסים, שמותיר אחריו אדם שהלך לעולמו, כאשר עיזבונו או ירושתו אמורים לעבור לרשות יורשיו. אם המנוח השאיר צוואה, העיזבון יחולק על פי הוראותיה, גם אם הן מקפחות או מנשלות יורש חוקי. יורש שאינו מסכים להוראות צוואה, רשאי להגיש התנגדות לצו קיום צוואה בבית המשפט, תוך שהוא מערער על  תקפותה.

במקרים בהם לא קיימת צוואה, עיזבונו של המנוח יחולק בין היורשים החוקיים, על פי תקנות חוק הירושה הנהוג במדינת ישראל. על פי החוק נקבע שבן או בת הזוג של הנפטר יירשו 50% והחצי הנותר, יתחלק שווה בשווה בין ילדיו. אם אין למנוח ילדים, תקבל בת זוגו שני שליש מהעיזבון והשליש הנותר, יתחלק בין אחיו ואחייניו. 

הסיבות לסכסוכים בחלוקת ירושה בין אחים

נושא ההורשה, המשלב רגשות עזים, משקעים רגשיים וחשבונות עבר ביחד עם אינטרסים כלכליים, מוביל לא פעם למחלוקות ואף לסכסוכים קשים בין אחים, שעלולים להידרדר ולגרום לנתק וקרעים במשפחה.

מחלוקות כאלה עשויות להתגלע במקרים כגון: מספר אחים היורשים ביחד נכס וכל אחד מהם רוצה להשתמש בו בצורה אחרת, כאשר דרך חלוקת הירושה אינה מקובלת על אחד מהאחים, כשאחד האחים עזר להורים יותר מאשר האחרים, ומרגיש שהוא זכאי לחלק גדול יותר בנכסי המשפחה ועוד.  

פתרון סכסוכי ירושה בהליך גישור

כאשר מתעוררת מחלוקת סביב חלוקת ירושה בין אחים , האח המרגיש מקופח, יכול לפנות לערכאות  משפטיות, באמצעות עורך דין המומחה בדיני ירושות וצוואות, כדי להגיש התנגדות לביצוע צו קיום צוואה או צו ירושה.

אפשרות נוספת לפתרון הסכסוך, אשר עדיפה מבחינות רבות, היא הגעה להסדר בין האחים מחוץ לכותלי בית המשפט, באמצעות הליך גישור. הסדר שנחתם בהליך גישור, יקבל תוקף של פסק דין ויעניק ליורשים אפשרות ליישב את אי ההבנות, להגיע לפשרות ולשמור על שלמות המשפחה.

בנוסף על כך, עלותו של הליך הגישור, המתבצע גם על ידי עורכי דין לענייני ירושות וצוואות עם הסמכה בגישור, נמוכה יותר מזו של מאבק משפטי.

עלות ההליך מחושבת על פי מספר פגישות הגישור הנדרשות ומתחלקת בין כל הצדדים. זאת לעומת ההוצאות הרבות הנדרשות לניהול מאבק בבית המשפט, ותשלומי שכר הטרחה לעורכי דין משני הצדדים.

חשיבותו של סיוע משפטי בחלוקת ירושה בין יורשים

בכל מקרה שבו סוגיית ההורשה נתקלת בקשיים, בין אם מדובר ביורש המרגיש מקופח, או ביורש שאכן נושל על ידי צוואה, אם מדובר בקשיים בניהול משותף של נכס שעבר בירושה, או בדעות שונות לגבי חלוקת הרכוש המשפחתי, נדרש סיוע משפטי מקצועי.

סיוע וליווי של עורך דין המומחה בדיני ירושה וצוואה, הוא חיוני במקרים הללו, על מנת לקבל את ההדרכה הנכונה לאורך הדרך ואת העצות המועילות ביותר, לניהול ההליך בצורה הטובה, היעילה והמהירה ביותר. 

יש לוודא שעורך הדין אליו אתם פונים, הוא בעל ניסיון מקצועי ומוניטין בפתרון סכסוכי ירושה ובמקביל, ניחן ברגישות ובאינטליגנציה הרגשית, הנדרשות לליווי לקוחותיו, במצבים המורכבים הללו. בהצלחה!

דרעי רייפר ושות’ עורכי דין

כתובת: הארבעה 28, תל אביב קומה 34

טלפונים: 050-7118585 | 03-7957444

 

למעבר לאתר >>

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה