האם הבינה המלאכותית מאיימת על מקצוע כתיבת התוכן?



תחום הבינה המלאכותית ובראשו פלטפורמת ה ChatGPT, נכנסו בשנים האחרונות בצורה מאסיבית לעולמנו ובאים לידי ביטוי כיום בכל תחום ותחום באשר הוא, ובמקומות מסוימים אף מהווים איום על מקצועות אנושיים שונים. גם על מקצוע כתיבת התוכן לא פסחה הבינה המלאכותית וגם על העוסקים במלאכה זו חלה כעת החובה להוכיח כי הם אכן איכותיים, יעילים וטובים יותר מהבינה המלאכותית בכל צורה שבה היא באה לביטוי. אבל האם באמת הבינה המלאכותית יכולה לגרוע את מקצוע כתיבת התוכן? האם מחשבים יכולים להוות תחליף ממשי לעבודה השקולה והרגשית שעושה המוח האנושי? שאלה מצוינת! בדיוק בשביל זה כתבנו את המאמר הבא.

קרדיט לתמונה FREEPIK

מדוע קיים החשש שהבינה המלאכותית תחליף את מקצוע הכתיבה?

אז לפני שנדון בשאלה האם היא יכולה בכלל להחליף את המקצוע, בואו נבין בכלל מאיפה נובע האיום של הבינה המלאכותית על תחום כתיבת התוכן שמתבצע על ידי בני האדם. ראשית, במידה ומישהו אינו יודע מהו תחום הבינה המלאכותית מומלץ נסביר במשפט אחד כללי ביותר כי מדובר בתחום טכנולוגי אשר מסוגל לספק מענה לשאלות בדומה לאינטליגנציה האנושית, ויתרה מכך מסוגלת לשפר את עצמה מפעם לפעם על ידי למידה מתמדת מהאנשים שמשתמשים בה. ולמה היא מהווה איום? אז ככה:

  • זמן - הבינה המלאכותית יכולה לספק מאמרי תוכן בזמן מופחת בהרבה מזה של בני האדם.
  • משאבים - במקום לשכור ולעשות שימוש באיש מקצוע שיכתוב עבורכם את התוכן, הבינה המלאכותית מאפשרת לעשות הכל מהמחשב ובכך לחסוך במשאבי אנוש ואף בטירחה מסוימת.
  • כסף - בסופו של דבר, הן הזמן שנחסך והן המשאבים שנחסכים, משפיעים באופן ישיר על כך שנחסוך גם כסף רב.
  • דיוק - לרוב, ובגלל שהבינה המלאכותית מבצעת למידה שוטפת ושיפור עצמי מתמיד, ככל הנראה שמאמרי התוכן שיתקבלו לאחר עבודתה, יהיו מדויקים מאוד בהתאם לדרישות של הלקוח.

המחשב או האדם - מה עדיף ומה ינצח בסוף?

אז אחרי כל היתרונות המרשימים והמשמעותיים שהצגנו כרגע על למה עדיף את המחשב על פני הבינה האנושית, התשובה המסתמנת לשאלה "האם הבינה המלאכותית מאיימת על מקצוע כתיבת תוכן?" די ברורה, והיא רלוונטית למגוון רחב של תחומי מקצוע ולא בהכרח רק לתחום כתיבת התוכן. עם זאת, וזוהי נקודה חשובה ביותר, כתיבת תוכן שיווקי, בנוסף למאמרים שנדרשים להיות בעלי הומור, רגש ושיקולי דעת כאלו ואחרים, ייתכן מאוד שהבינה המלאכותית לא תוכל לספק ביצועים רלוונטיים, שכן אין הבינה המלאכותית מסוגלת לפעול על פי רגש (בסופו של דבר מדובר על מחשב). אז האם בשלב מסוים כשהבינה המלאכותית תוכל להפעיל רגשות בדרך כזו או אחרת, היא תחליף לחלוטין את כתיבת התוכן? כנראה שכן, אבל בכל מקרה נודה באמת שאם היא תוכל לעשות את זה, כתיבת תוכן לא תהיה הדבר הכי מדאיג.

ומה לבינתיים?

מקצוע כתיבת התוכן, נכון לכתיבת שורות אלו, עדיין חי ובועט. אנשים עדיין נזקקים לשירותי תוכן טוב, שיספר במילים אודות העסק שלהם, השירות שהם נותנים וכן הלאה. חברות כתיבת תוכן עדיין מקבלות שיחות טלפון ופניות רבות מלקוחות שמעוניינים בשירותיהן, ונראה שלפחות בשנה שנתיים הקרובות, הדבר לא צפוי להשתנות. באשר לכתיבה שאינה טכנית גרידא, ומעט יותר מתוחכמת – סביר שייעשה שימוש בשירותי הכתיבה של החברות השונות גם בעתיד הרחוק, וזאת לאור מגרעותיה של הבינה המלאכותית. אבל, כמו בכל תחום, אין לדעת לאן וכיצד יתפתח התחום, וכמו שכבר טענו גדולים וטובים: 'ימים יגידו'.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה