הדור החדש של תאי אקלים ECO– ללא קומפרסור, חסכוניים הרבה יותר!

$(function(){setImageBanner('48e28289-1290-4f25-a990-2c5a33c73832','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

תאי אקלים (המכונים גם "תאי יציבות") משמשים אינספור מעבדות, מפעלים וסדנאות ברחבי העולם וגם בישראל. מאחר ומכשיר זה שימושי במגוון תחומי מחקר שונים, מומלץ להכירו מקרוב ולהבין מה בדיוק הוא עושה ואת מי הוא עשוי לשמש.

קרדיט לתמונה: באדיבות אלקטרוטרם בע"מ

 

מהו תא אקלים/תא יציבות?

תא אקלים מדמה תנאי אקלים משתנים או קבועים של טמפ', לחות, אור, קרינה ורמות 2CO.
התא משמש למחקרים ולניסויים מדעיים ותעשייתיים. תא האקלים בעצם מספק לנו סביבה עליה ניתן לשלוט בצורה מדויקת ומלאה, וכך למשל להניח בפנים דגימות של חומרים ביולוגיים או כימיים ולבחון את התנהגותם ואת התהליכים המתרחשים כאשר משנים את אחד מהמדדים בצורה מבוקרת ושומרים על שאר המדדים קבועים.

במילים אחרות, מדובר למעשה בסוג של אינקובטור, אך כזה תעשייתי – אינקובטור בו ניתן לשלוט בצורה מדויקת ומלאה על שורת מדדים שונים.

שימושים עיקריים של תאי אקלים

תאי אקלים משמשים במגוון רחב של מעבדות ומפעלים שונים, ומשרתים כמה פונקציות ומטרות עיקריות:

  1. מחקר חקלאי וביולוגי: תאי סביבה משמשים בחקר הצמיחה וההתפתחות של צמחים, חקר בעלי חיים וחרקים והשפעתם של תנאי אקלים שונים עליהם.
  2. בדיקות של מוצרים תעשייתיים: בדיקת עמידות של תוצרים שונים (כגון מוצרי אלקטרוניקה, חומרים פלסטיים, חומרי בניין ועוד) בתנאי אקלים קשים.
  3. מחקר רפואי: חקר השפעת האקלים על חומרים רפואיים ותרופות, וכן חקר תפקוד מערכות ביולוגיות בתנאים שונים.
  4. פיתוח מוצרים: פיתוח מוצרים חדשים אשר חייבים לעמוד בתנאי אקלים ספציפיים. תאי אקלים מספקים את האפשרות לבחון את המוצרים החדשים בתנאי קיצון מדויקים וכך לבצע מאין סימולציה אמינה ביותר. אין תחליף כיום לסוג "סימולציה" מדויק ואמין שכזה של תנאי הסביבה.
  5. מחקר סביבתי: בחינת השפעות האקלים (ושינויי האקלים) על מערכות אקולוגיות, ובחינת השפעתם של גורמים שונים חזרה על שינויי האקלים.

קהלי היעד של תאי אקלים

את מי בעיקר משמשים תאי אקלים? את עולם המדע מצד אחד, ואת עולם התעשייה מצד שני, כמו גם המקומות בהם נפגשים השניים, למשל בפיתוח של חומרים חדשים או בניסיון להבין ולמתן את השפעות שינויי האקלים בעולם. אלו הם כמה מהגורמים והענפים המהווים קהל יעד עיקרי עבור תאי יציבות/אקלים:

  1. מכוני מחקר: מכונים המתמחים במחקר חקלאי, ביולוגי, סביבתי ורפואי.
  2. תעשיות: חברות המפתחות ובודקות מוצרים שונים שצריכים לעמוד בתנאי אקלים קיצוניים, כמו תעשיות האלקטרוניקה, הרכב, הבנייה והקוסמטיקה.
  3. אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים: לצורך ביצוע מחקרים וניסויים בתחומי הביולוגיה, החקלאות והמדעים המדויקים.
  4. מכוני בריאות ורפואה: לצרכי בדיקת השפעות אקלים על חומרים רפואיים ועל תפקוד מערכות הגוף.
  5. גופים ממשלתיים וסביבתיים: בחינת השפעות שינויי אקלים ופיתוח מדיניות סביבתית.

אילו תאי אקלים זמינים לרכישה בישראל?

בישראל ניתן למצוא כיום תאי אקלים הנחשבים איכותיים ואמינים ביותר, מבית חברת  Memmert  חברה בינלאומית המתמחה בייצור מכשירי מעבדה מתקדמים.

בין מוצרי החברה בקטגוריה זו ניתן לבחור מבין כמה וכמה סוגים שונים של תאי אקלים, הנבדלים ביניהם בכמה מדדים עיקריים דוגמת נפח ומידות פנימיות וחיצוניות. מרבית הדגמים הנמכרים בארץ מגיעים לטווח טמפרטורה מקסימאלי של תשעים מעלות צלזיוס (מה שמספיק עבור רובם המכריע של השימושים העיקריים במכשיר זה כיום) ומציעים טווח לחות של בין עשרים לתשעים וחמישה אחוזי לחות.  

תא אקלים ללא קומפרסור חסכוני פי 10!

הדור האחרון של דגמי ה ECO של תאי האקלים של חברת "ממרט" הינו הפיתוח האחרון המתקדם ביותר בתאי אקלים בעולם. תא אקלים "אקו" פועל בשיטת "פלטייר" החדשנית, ללא קומפרסור.
שימוש בתא אקלים זה מביא לחיסכון משמעותי של 1000 יורו בשנה, בשל יעילות אנרגטית
מרבית בהשוואה לתאי אקלים עם מדחס. דגמי ה "אקו" קומפקטיים ביחס לדגמים קודמים, ובעלי
עלויות תחזוקה נמוכות.

לכל תאי האקלים ניתן שירות ואחריות במעבדת השירות של אלקטרוטרם ובאתר הלקוח 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה