הכר את האויב. איך להרחיק חולדות?

$(function(){setImageBanner('ece9b276-4f58-4ee9-91bc-26932668cda9','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

כמעט כולנו מפחדים מחולדות, ורק על המחשבה על לפגוש אחת כזו מעבירה בנו תחושת צמרמורת ובהלה. אך מה קורה שלומדים להכיר את האויב? ניתן לגלות שגם חולדות מפחדות ממספר דברים, וככל שנבין ונדע מה הם, כך גם נצליח להביס ולהרחיק את החולדה.
חולדה היא יצור מתוחכם ובעל יכולת הסתגלות, כך שהיא נפוצה כמעט בכל פינה. הכרת נקודות החולשה והפחדים שלה יכולה בהחלט לסייע במניעת הימצאותן ובהפחתת הנזק שהיא גורמת לבני אדם ולסביבה.

קרדיט תמונה FREEPIK

 

 

5 דברים טבעיים שמרחיקות חולדות

  • ריחות חזקים – לחולדה יש חוש ריח מפותח, כך שריחות חזקים כמו אמוניה, חומץ ומנטה עלולים לגרום לה להירתע ולהתרחק מהמקום. גם כדורי נפטלין מפיצים ריח שפחות מועדף על חולדות, אך חשוב לפזר אותם במקומות מרוחקים מילדים וחיות מחמד.
  • אור – אור חזק או אורות מהבהבים מלחיצים חולדות וגורמים להן להרגיש שהן חשופות לטורפים אחרים. החולדה שמשוטטת בסביבה מעדיפה את האפלה, ולכן חשוב להדליק את האור במקום בו היא נמצאת, או להשתמש בפנס מהבהב.
  • קולות ורעשים חזקים – רעשים חזקים ובלתי פוסקים, כמו רעשים של חיית טרף אחרת או מכשיר המפיץ רעשים אולטרסוניים, מטרידים מאוד את שלוותן של החולדות. ניתן לרכוש מכשיר אולטראסוני המפיץ צלילים ומיועד להרחקת מכרסמים, או להשתמש בשיטות טבעיות כמו מוזיקה, הקלטות של חיות אחרות או אפילו לנצל את כישורי הנגינה אם יש לכם מכשיר נגינה בבית.    
  • חיות מחמד – נוכחות של חיית מחמד כמו כלב או חתול בהחלט מפחידים את החולדה, גם אם החבר הפרוותי לא בדיוק מעוניין לטרוף מכרסם. עצם זה שהחולדה מריחה ומודעה לקיומו של טורף אחר בסביבה, תגרום לה להסתובב בחזרה או לא לצאת ממקום המסתור שלה.
  • צמר פלדה – למרות שלחולדות יש שיניים חדות ויכולות נגיסה מרשימות, דווקא צמר פלדה מהווה אתגר מיוחד עבורן, אשר גורם להן להימנע מהם. צמר הפלדה עשוי מחוטי פלדה דקים וחדים, כך שברגע שהיא מנסה לכרסם אותם זה גורם לכאב, אי נוחות ואף לפציעה.
    ניתן להשתמש בצמר פלדה לחסימת דרכי הגישה שלהן, למילוי פתחים וחורים ואף לפזר את שבבי הצמר במלכודת המזון שלהן.

חולדות בגינה? הנה כמה דברים שמפחידים חולדות גם בחוץ

הרחקת חולדות בשטחים פתוחים כמו הגינה הפרטית, המרפסת או הגג יכולה להיות מאתגרת יותר משטח סגור כמו הבית. בכל זאת מצאנו לכם כמה דברים שיכולים להפחיד את החולדה בגינה.

  • צמחים טבעיים בעלי ריחות מסוימים – חוש הריח של החולדה עובד שעות נוספות גם בחוץ, כך שניתן לנצל זאת ולשתול צמחים ופרחים שדוחים מכרסמים. פרחי הלבנדר והמנטה לדוגמא, מפיצים ריחות חזקים שמרתיעים ומרחיקים חולדות.
  • רשתות – התקנת רשתות היא פתרון זמין ויעיל גם במקומות פתוחים כמו החצר, כל עוד ניתן לתחום את השטח. התקנת רשת מתכתית או חוטי תיל, יכולים להקשות על החולדה שמנסה לטפס לתוך הגינה.
  • תאורת לילה בגינה – דווקא בגלל שחולדות מעדיפות להסתתר בחושך, זה הזמן להתקין תאורת לילה בוהקת וחזקה, כזו שתאיר את השטח ותגרום לחולדה להרגיש חשופה ופגיעה.
  • סדר וניקיון – חולדה תמיד תרגיש בטוחה יותר במקומות מסתור אפלים, כך שאם החצר שלכם מבולגנת ועמוסה בחפצים, עבור החולדה זה בהחלט אידאלי. הקפידו על סדר וניקיון, טיפוח החצר, גזם, איסוף עלים וכמה שפחות חפצים ומקומות מסתור פוטנציאליים.
  • חתולי רחוב – חתולי רחוב הם טורפים טבעיים, זריזים ומנוסים, שברוב המקרים בעלי מוטיבציה גבוהה יותר לרדוף אחר מכרסמים מאשר חתולי הבית. נוכחות החולדה במקום מעוררת את כל האינסטינקטים החייתיים של החתול, ואלו גורמים לחולדה למצוא מקלט במקום אחר.

ממה חולדות מפחדות בוודאות? מדבירים מקצועיים מסבירים

חולדות הם יצורים עמידים ומתוחכמים, ולא תמיד ניתן להרחיק אותם באמצעים טבעיים ובשיטות ביתיות. הימצאות של חולדה במקום היא מזיקה ואף מסוכנת לבני אדם, ולכן כדאי להתייעץ עם מדביר מוסמך ומנוסה בהרחקת מכרסמים.
מה מפחיד חולדות בוודאות ומרחיק אותן מהמקום? מדבירים משתמשים במספר שיטות להרחקת חולדות, ולעיתים אף משלבים מספר שיטות במקביל.

  • מקום ההגעה וטיפול – המדביר יאתר את המקום שממנה מגיעה החולדה ויפעל לחסימת הדרך או יעדכן את הלקוח לגבי המשך פעולת מניעה. לעיתים מדובר בפתחי ביוב, חריצים ופתחים, או כל דרכי גישה שזמינים לחולדה.
  • שימוש במלכודת – המדביר יניח פיתיון ללכידת החולדה, בין אם מדובר בפיתיון רעיל שמחסל את החולדה במקום, או הנחת מזון מסוים שיגרום לחולדה להיכנס לתוך תיבת האכלה.

אם נתקלתם בחולדה בבית ואתם מפחדים, זכרו שיש לא מעט דברים שמפחידים את החולדה בחזרה ויכולים לגרום לה להסתלק מהמקום. הדרך האפקטיבית ביותר תהיה להזמין מדביר מקצועי , שמנצל את הידע, הניסיון והשיטות היעילות להרחקת חולדות מהסביבה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה