השלבים של הקמת מצבה - המדריך המלא

$(function(){setImageBanner('bd7daa5d-5f49-4fa7-8159-942a219834eb','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

במידה וגם אתם ניחנים בפני תהליך של הקמת מצבה, הרי שאתם בוודאי כבר יודעים שמדובר על תהליך מורכב שמתלווה אל תקופה עוד יותר מורכבת שכן, במטרה לוודא כי אתם מבינים את התהליך לעומק וכי אתם מבצעים אותו על הצד המדויק ביותר, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל השלבים של הקמת מצבה:

קרדיט לתמונה FREEPIK
  1. שלב יציקת הבטון - כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, בטון מהווה את אחד מחומרי הגלם המרכזיים בתעשיית הבנייה, וגם בעת בה מדובר על הקמת מצבה, הרי שמדובר על חומר גלם שמספק את הבסיס וכן גם את היציבות ההכרחית לקבר. על כן, בעבר היה נהוג לבצע את שלב יציקת הבטון באמצעות קבלני המצבות במטרה להימנע מקישור בין יסוד ליסוד, בעוד כי בפועל הדבר הוביל לשורה רחבה של מקרי שברים ושקיעה של מצבות. בהתאם לכך, הוחלט כי את יסודות הבטון יבנו בתוך חברות הקדישא המפוזרות במדינה, כך שיהיו אחידים וקשורים זה בזה.
  2. בחירת האבן - מיותר לציין כי ההחלטה החשובה ביותר בעניין המצבות באה לידי ביטוי בסוג האבן. זאת לאור הסיבה הפשוטה כי ייצור מצבה הוא תהליך שלוקח לא מעט זמן, וכידוע - על המצבה להיות מוכנה עד ליום ה-30 מיום פטירתו של האדם ולכן, מומלץ לבצע את הבחירה סמוך ככל הניתן לסיום השבעה, למרות הקושי הנפשי. זאת בעוד כי האפשרויות הנפוצות ביותר הן שיש טורקי, אבן ירושלמית, שיש חברון, בזלת וגרניט. על כן, ראוי לציין כי לכל אפשרות יתרונות בלעדיים משלה, כאשר החומרים בעלי החוסן הרב ביותר הם למעשה גרניט ובזלת, אשר מתלווים גם אל מראה יוקרתי.
  3. סגנון המצבה - בחירה נוספת וחשובה לא פחות שחייבת להתבצע באופן זריז היא בעניין סגנון המצבה. גם במצב זה, קיימת שורה רחבה של אפשרויות שונות, שבאמצעות טכנולוגיות מתקדמות ניתן לייצר בעידן המודרני של היום מגוון מצבות בעלות צורות ייחודיות ובעקבות זאת, גם בעלות אופי ייחודי שיצליח לשקף את האישיות של הנפטר. כמו כן, נדרשת החלטה הסובבת סביב התקנת מצבה זוגית או לחילופין מצבה לאדם יחיד.
  4. השלב האחרון - השלב האחרון קשור בכל הנוגע לכיתוב על המצבה. למעשה, את ההחלטה הזו ניתן אפילו לדחות מעט שכן, מדובר על השלב האחרון. זאת בעוד כי להלכה יש חוקים ברורים בנוגע למה שמותר ואסור לכתוב על גבי המצבה, כאשר המשפחה רשאית לבחור גם בכיתוב שלא עומד בכל הכללים. על כן, על המצבה נהוג לציין גם את התאריך הלועזי ולא רק את התאריך העברי, כאשר הנתונים ההכרחיים שיש לכתוב על גבי המצבה הם שם הנפטר או לחילופין הנפטרת, שמותיהם של ההורים, תאריך לידה וכמובן תאריך הפטירה, לצד האותיות "תנצב"ה" בתחתית ו"פ"נ" בראש המצבה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה