השפעת ניתוח החלפת מפרק ירך על איכות החיים

$(function(){setImageBanner('90374bb7-985c-4fea-8caa-c1910753bd7f','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

בעבר, מי שסבלו מכאבים במפרקים נאלצו פשוט לחיות עם הכאב ולהמשיך לסחוב אותו איתם שנים קדימה. היום, המציאות שונה לחלוטין. בזכות הקידמה והטכנולוגיה, המדע התפתח. כך שגם בעולם הרפואה אנחנו רואים איך פרוצדורות רפואיות שונות הפכו לחלק אינטרגלי מהחיים של כולנו, מה שמאפשר לנו לשפר במידה דרמטית את החיים של מטופלים רבים לאורך זמן. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר אתכם על ניתוח החלפת מפרק ירך. מתי טיפול כזה יכול להיות רלוונטי, למי הוא רלוונטי וכן הלאה. אז אם אתם רוצים לשמוע עוד, המאמר הבא הוא במיוחד עבורכם. בואו נצא לדרך עכשיו.

Photo by Andrew Valdivia on Unsplash

מה יכול להוביל לדלקות במפרק

הגוף שלנו היא מכונה מופלאה אשר מאפשרת לנו לעשות בעצם כל מה שנרצה בלי שבכלל נדרש לחשוב על כך. למה הכוונה? אנחנו פעמים רבות יכולים ללכת, לקפוץ, לרוץ, את כל זה אנחנו עושים בלי להשקיע בכך טיפת מחשבה. מתי אנחנו בכל זאת שמים לב לגוף? הכל מתחיל כאשר משהו מרגיש פשוט לא ממש בסדר. כאשר אנחנו מבינים כי הגוף כבר לא משמש אותנו כמו בעבר. הבסיס של הגוף זה השלד. השלד שלנו בנוי עצמות המחוברות זו לזו, כדי לאפשר תנועה, דרך מפרקים. כל מפרק כזה הוא נקודה אסטרטגית. תמיד בנקודות בהן יש חיבור בין שתי עצמות, יכולים להתרחש כל מיני דברים. למשל, אנחנו יודעים כי מי שחולים במחלות אוטואימוניות, לא פעם, יסבלו מכאבים במפרקים. אנחנו יודעים כי מי שסובלים מעודף משקל, הרבה פעמים יחוו תחושה של עומס על מפרקים מסוימים מה שיצור דלקת לאורך זמן. גם ספורטאים או אנשים מבוגרים, אשר אימצו לאורך זמן את המפרק באופן אינטנסיבי, יסבלו גם הם מדלקות שונות במפרקים. בדרך כלל הטיפול הראשוני יהיה באמצעות תרופות אשר ישמשו אותנו לשיכוח הכאב ולניסיון להתגבר על הדלקת. גם שינויים באורח החיים יכולים להביא לשינוי. התאמה של פעילות ספורטיבית אשר לא מסיבה נזק למפרק ועם זאת שומרת על טווח התנועה שלו, יכולה להיות מכשיר ריפוי מצויין. אבל יש לא מעט מקרים בהם כל זה פשוט לא מספיק.

מה כולל ניתוח ומה תפקידו

כאשר אנחנו מדברים על ניתוח החלפת מפרק ירך, אנחנו מדברים על פרוצדורה אשר במהלכה אנחנו מרדימים את המטופל, באופן בטוח כמובן. כאשר הוא מורדם ומונשם, כלומר, לא מרגיש כל כאב, אנחנו מבצעים חתך זעיר דרכו אנחנו יכולים להחליף את החלקים של המפרק שכבר לא משרתים את המטופל, בתחליפים סינטטים, אותם ייצרנו במיוחד כדי לעזור למטופל להרגיש יותר טוב. ניתוח החלפת מפרק ירך הוא די שכיח באופן יחסי. כך שמהבחינה הזו אפשר להישאר רגועים. כיוון שהפרוצדורה כבר סייע לרבים כל כך, אתם יכולים להיות בטוחים כי זו תהיה רלוונטית גם עבורכם.

זמן קצר לאחר הניתוח חופש התנועה שלכם יהיה מוגבל במקצת, שכן טווח התנועה לא יהיה מלא בשל הכאב שלאחר הטיפול. אבל בתוך כמה שבועות כבר תרגישו הרבה יותר טוב. כמובן, לאורך כל התקופה הזו תהיו תחת השגחה ותקבלו ליווי מלא מהרופא המנתח שלכם. אתם תגיעו לביקורת כדי לראות כי המפרק מחלים יפה וכדי להיות בטוחים כי אין סיבוכים מיותרים. כאמור, לאורך הזמן אתם כבר תרגישו הרבה יותר טוב.

אתם ממש לא חייבים לסבול

העניין הוא, הרבה פעמים, מי שסובלים מכאבים חושבים בטעות כי הם נידונו לחיות בסיטואציה בה הם מרגישים כאב ואי נוחות. אבל האמת היא כי בזכות הרפואה המודרנית, אנחנו יודעים כי אתם ממש לא חייבים לחיות בסיטואציה בה אתם לא מרגישים בנוח. אנחנו כאן כדי לעזור לכם בדיוק בעניין הזה. ד"ר רמי כרדוש, סגן המחלקה האורתופדית באסף הרופא ממתין רק לכם. מוזמנים ליצור קשר ולקבל מענה מקצועי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה