טיפים לניהול הזמן במהלך הבחינה הפסיכומטרית

$(function(){setImageBanner('2b65f823-44ac-45b5-bb07-7ceab42bc828','/dyncontent/2024/10/15/7d06b997-ade5-40fb-97ac-f9800ddf7031.jpg',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

היא נחשבת לאחת מהבחינות היותר חשובות, כשמדובר בהשכלה גבוהה בישראל, כזו שכדאי מאד להצליח בה כדי להתקבל למסגרות לימוד נבחרות. הבחינה הפסיכומטרית, אותה עוברים רבים בעיקר לאחר השירות הצבאי, רגע לפני ההרשמה ללימודים, ידועה כמאתגרת מאד, מה שמצריך מהנבחנים הכנה מתאימה, ובייחוד – ניהול נכון של זמן. צפויים לעבור בקרוב בחינה כזו ותוהים איך עושים את זה? הנה, התשובה.

Photo by Nguyen Dang Hoang Nhu on Unsplash

כיצד לנהל את הזמן במהלך הבחינה הפסיכומטרית כדי להבטיח הצלחה
בדומה לכל בחינה, ניהול נכון של זמן, כשזוהי בחינה פסיכומטרית, מתחיל בהכנה מוקדמת. מומלץ לכם מאד, כחלק מההכנה הזו, להתאמן על פתרון של שאלות בזמן מוגבל, קצוב מראש, כדי לקבל רעיון כללי באשר לזמן שלוקח לענות על כל שאלה. ביום הבחינה עצמו, כדאי מאד לסרוק במהירות את כל השאלות, מה שיעזור באיתור השאלות הקלות יותר, שעליהן כדאי לענות קודם כל. בנוסף, מומלץ להקפיד להשאיר מספיק זמן בסוף, כדי לעבור על השאלות ולוודא שלא דילגתם על אף שאלה.

מהי הדרך המומלצת לחלק את הזמן בין החלקים השונים של הבחינה
הדרך הנכונה לחלק את הזמן בצורה יעילה בין חלקי הבחינה השונים נקבעת בהתאם לחוזקות ולחולשות שלכם. ולכן, מומלץ להקדיש זמן רב יותר לחלקים שאתם מרגישים בהם חזקים, ולו כדי למקסם את הניקוד הכולל שתקבלו בבחינה. יחד עם זאת, חשוב כמובן שלא להזניח את החלקים האחרים, וגם להם לתת את תשומת הלב הראויה. במקביל, במסגרת ניהול נכון של זמן, כדאי לתכנן מראש כמה זמן אתם רוצים להקדיש לכל חלק, אך להיות גמישים תוך כדי, אם אתם מרגישים תקועים. בכל מקרה, שעון בהחלט יכול לעזור בשלב הזה ולאפשר לכם לעקוב כהלכה אחרי הזמן שנותר. שימו לב, וזו נקודה חשובה מאד, השתדלו, ולמרות הכל, לא להיות אובססיביים מדי לגבי השעון, שכן הוא עלול לפגוע בריכוז שלכם בזמן הבחינה.


האם כדאי לעבור תחילה על השאלות הקשות, או להתחיל מהקלות
בחינה פסיכומטרית מורכבת ממקבץ של שאלות, חלקן קלות יותר וחלקן קשות. אחת השיטות הנכונות לנהל את הזמן היא לענות, כפי שציינו קודם, דווקא על השאלות הקלות יותר ואת הקשות להשאיר להמשך. כשאתם עונים על שאלות שקל לכם לפתור אתם צוברים ביטחון עצמי, מה שיכול לעזור לכם מאד בבחינה. עם ביטחון כזה, אתם יכולים להמשיך לשאלות המאתגרות יותר ולהתמודד איתן בהצלחה. אחרי השאלות הקלות, יגיע תורן של השאלות ברמה הבינונית ולאחר מכן הקשות. ככלל – עדיף תמיד לענות על יותר שאלות בינוניות, למשל, מאשר להיתקע על שאלה אחת קשה.


איך ניתן להימנע מלבזבז זמן מיותר על שאלות שמקשות על ההתקדמות
ומה עושים כשנתקעים? אם כן, זה צפוי וזה טבעי שזה קורה. אבל, זה לא חייב להרוס את הכל ולשבש את תכנון הזמן שלכם. ולכן, כדי להימנע מלבזבז זמן מיותר על שאלות שמקשות על ההתקדמות, כדאי מאד לקבוע מראש את הזמן לכל שאלה ואם מרגישים שחורגים מהזמן הזה, להמשיך הלאה אל השאלה הבאה ורק בסוף, בזמן הנותר, לחזור אליה.

טיפים חשובים לשמירה על הריכוז
בחינה פסיכומטרית היא בחינה שנמשכת זמן רב והיא מצריכה ריכוז. כדי לשמור על הריכוז הזה, ולאורך כל שלבי הבחינה, כדאי מאד להקפיד לישון טוב לילה לפני, לאכול ארוחת בוקר מזינה (אבל לא כבדה מדי) ולהגיע אל הבחינה במועד שנקבע מראש. במהלך הבחינה, חשוב מאד לנצל את ההפסקות הקצרות בין החלקים כדי להתרענן, לשתות מים וגם לקחת נשימות ארוכות שמאד מרגיעות. אם מרגישים שמאבדים ריכוז באיזשהו שלב, כדאי לעצום עיניים לכמה שניות (כן, כן, כה פשוט), לפתוח אותן חזרה ולחזור למשימה החשובה. בהצלחה!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה