כמה נקודות שכדאי להיות מודעים אליהן בנושא להשתלת שיניים

$(function(){setImageBanner('2610f1f4-96a6-42ad-ade4-184a05c49d4b','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

השתלות שיניים הפכו זה מכבר לטיפול נפוץ ביותר המאפשר לאינספור אנשים לשחזר שיניים שאיבדו ולשקם את מערכת השיניים חזרה למצב בו היא מלאה, תפקודית ואסתטית. מאחר ומדובר בתחום רפואי מורכב ועשיר במצבים ואפשרויות שונות, ישנן כמה וכמה נקודות אליהן כדאי להיות מודעים. במידה ונראה כי גם אתם זקוקים להשתלת שיניים בקרוב, כדאי שתכירו לפחות את הנקודות החשובות הבאות:

קרדיט תמונה FREEPIK

 

במקרים רבים השתלת שיניים מצריכה טיפולי הכנה מקדימים

השתלת שיניים אינה מתאפשרת בכל מצב, ובקרב אחוז לא נמוך כלל מהמטופלים נדרשים הליכי הכנה מקדימים.

נסביר: על מנת לבצע השתלה מוצלחת נדרש להחדיר שתל דנטלי אל עצם הלסת, אליו יעוגן בהמשך המבנה אשר יחזיק את הכתר (השן המלאכותית עצמה). על מנת שכל הסיפור יהיה חזק, יציב ועמיד לאורך שנים קדימה, יש לוודא כי עצם הלסת באותו אזור של הפה אכן עבה, צפופה וחזקה מספיק על מנת לקלוט אליה את השתל הדנטלי בצורה טובה. כאמור, בחלק בלתי מבוטל מהמקרים, בפרט בגילאים מתקדמים יחסית, עצם הלסת אינה מספיק עבה וצפופה ונדרש הליך מקדים הנמשך לאורך כמה חודשים, על מנת להביאה למצב בו היא יכולה לקלוט שתל בצורה טובה. קיימים מספר הליכים בהקשר זה, דוגמת הרמת סינוס עבור מחסור בעצם בלסת העליונה ותהליכים כמו בניית עצם עבור מקרים של השתלת שיניים לסת תחתונה .

השתלה היא תהליך הנפרס על פני כמה חודשים

על פי רוב התהליך המלא של השתלת שיניים אורך כמה חודשים טובים לפחות, כך שאל תצפו לסיים עם כל העניין בפגישה אחת. גם אם אין צורך בהליכי הכנה מקדימים דוגמת אלו שהוזכרו לעיל, הקליטה של עצם הלסת את השתל הדנטלי מצריכה זמן. לכן גם השתלת השיניים הפשוטה ביותר בה התנאים אופטימאליים תימשך לרוב לאורך כמה חודשים טובים, במסגרתם תצטרכו להגיע למרפאה כמה פעמים ספורות בלבד. מרבית הזמן הוא המתנה עד שהגוף יסתגל, יירפא ויקלוט את השתל בצורה מוצלחת.

השתלת שיניים ביום אחד

לאור האמור לעיל, תתפלאו וודאי לשמוע כי קיים גם הליך של השתלת שיניים ביום אחד , ואכן מדובר בהליך אמיתי. הכוונה אינה ליום אחד עבור מלוא התהליך כולו, כך שלא תצטרכו להגיע למרפאת השיניים בכלל לפני או אחרי אותו יום. השתלת שיניים ביום אחד היא הליך במסגרתו עוד באותו יום יוצא המטופל עם שתלים וכתרים חדשים זמניים, אשר יוחלפו בהמשך בכתרים קבועים. השתלת שיניים ביום אחד ניתנת לביצוע רק בקרב חלק מהמטופלים, כתלות במצב הנוכחי של מערכת השיניים ועצם הלסת שלהם. כשניתן לבצע הליך זה הוא מאפשר לצאת מהמרפאה עוד באותו היום עם מערכת שיניים מלאה וחיוך אסתטי, ובמועד מאוחר יותר תוחלף השן הזמנית שהושתלה באחת קבועה.

 

אולי הנקודה שחשוב ביותר לדעת ולהפנים היא כי השתלות שיניים הן כיום מהטיפולים המתקדמים והיעילים ביותר, המאפשרים למיליוני אנשים להחזיר את מערכת השיניים שלהם למצבה המקורי, לתפקוד מלא ולאסתטיקה מושלמת.

 

בהצלחה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה