בעוד כי שיש הוא אחד מחומרי הגלם האמינים ביותר, הרבה מאוד אנשים יבחרו לרכוש מרצפות מחומר גלם אחר, זאת מאחר והדעה הרווחת היא שמרצפות שיש נוטות להישחק, כך שבעת בחירה של חומר גלם זה יהיה צורך לבצע ליטוש מרצפות באופן תדיר. אולם, המציאות מראה לנו אחרת. למעשה, ניתן להגיד כי כל חומרי הגלם עשויים להישחק לאורך השנים, כך שגם אם יש ברשותכם רצפת שיש, אין הדבר אומר כי בהכרח תצטרכו ללטש אותה בתדירות גבוהה, לפחות לא בתדירות גבוהה יותר מזו שסוגי מרצפות אחרים דורשים. אז מה חשוב לדעת על ליטוש שיש, כיצד תוכלו לעשות זאת נכון והאם מדובר על בחירה מומלצת? במאמר הבא תוכלו למצוא את כל התשובות.

קרדיט לתמונה Freepik

ליטוש שיש - איך זה עובד?

בעת בה אנו דנים על סוגי המרצפות השונים, הרי שקודם לכן עליכם להבין בדיוק מהו ליטוש שיש. למעשה, מדובר על פעולת ליטוש מרצפות, שבמהלכה נהוג לשייף את השכבה העליונה של השיש, כך שהשכבה התחתונה בעצם תהיה חשופה. פעולה זו מומלצת ואף כדאית מאחר והיא מעניקה לשיש מראה חדש שכן, ליטוש מסייע להוריד את הבלאי שהשיש צובר במהלך תקופת השימוש בו. חשוב מאוד לבצע פעולות של ליטוש מרצפות גם כאשר לא מדובר על ליטוש שיש, מכיוון שפעולה זו יכולה לסייע לכם לחדש את הריצוף.

רגע, איך יודעים שצריך ללטש את השיש?

לאחר שהבנתם מהי פעולת הליטוש, כעת בוודאי אתם תוהים איך יודעים שהגיע הזמן ללטש את השיש שלכם. ככלל, מומלץ מאוד לבצע פעולה זו ברגע שאתם רואים כי ריצוף השיש שלכם מתחיל לאבד מהייחודיות שלו - הרי מדובר על חומר גלם מיוחד למדי, שסימן ההיכר שלו הוא מראה מבריק, עליו תרצו לשמור. לפיכך, ברגע שהריצוף שלכם אינו מבריק כפי שהיה בהתחלה, כנראה שהגיע הזמן ללטש אותו. אין כלל אצבע באשר לפרק זמן מסוים שאחריו תצטרכו לבצע ליטוש שכן, ניתן לדעת אם הגיע הזמן בעיקר לפי מראית העין. עם זאת, הרבה מאוד אנשי מקצוע ממליצים להקפיד לבצע ליטוש לפחות אחת לשלוש שנים.

יתרונות של פעולת הליטוש

אחרי שביצעתם ליטוש מרצפות, תוכלו מיד להרגיש כאילו מדובר על ריצוף חדר לגמרי - כך שבתום הפעולה ניתן ליהנות ממראה חדש, מבריק ומהמם שיגרוף הרבה מאוד מחמאות מהאורחים שלכם. יתרה מזו, פעולה זו עשויה לחסוך לכם החלפת ריצוף שכן, בהרבה מאוד מקרים ריצוף עם מראה ישן שצבר בלאי לא בהכרח זקוק להחלפה, אלא רק לליטוש. אולם, חשוב מאוד להקפיד לשמור על הריצוף שלכם כמו שצריך גם לאחר שביצעתם ליטוש, כך שתוכלו לבצע פעולה זו בתדירות המינימלית הנדרשת ולהבטיח שהמראה הנקי והמבריק יישמר לאורך תקופת זמן ממושכת. לשם כך, מומלץ מאוד להימנע ככל הניתן מפעולות אשר עלולות לזרז את השחיקה, כמו למשל גרירת רהיטים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה