למה כדאי להוסיף כרטיס חוץ בנקאי לארנק?

$(function(){setImageBanner('8a7752b3-a72d-42b9-a150-3a40457ebc7f','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

כרטיס האשראי הבנקאי שאנו מקבלים מהבנק איתו אנו מנהלים את חשבוננו, הוא לרוב הכרטיס המרכזי שיש לנו בארנק. בחלק מהמקרים זה מתוך הרגל, אחרים רואים בתנאים שמעניקים הכרטיסים הבנקאיים ללקוחות הטבה שמצדיקה את החזקתם. עקב המלצות ועדת שטרום, שהתכנסה כדי לבחון את רמת התחרות בשוק הבנקאות בישראל, החל ב-2016 תהליך ארוך של הפרדת חברות האשראי מהבנקים. אחת התוצאות של תהליך זה הוא היכולת של חברות אשראי חיצוניות לבנקים להציע כרטיסים חוץ בנקאיים עם הטבות, תוכניות נאמנות, נקודות, מסגרות אשראי נפרדות ועוד.

 קרדיט: Shutterstock

דניס לר

אכן, קיימים יתרונות רבים לצירוף כרטיס אשראי נוסף לארנק שלנו – כרטיס אשראי חוץ בנקאי. כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים מונפקים על ידי חברות אשראי כמו אמריקן אקספרס, ואינם קשורים ישירות לבנק שלנו או לכל בנק אחר. החזקה בכרטיס חוץ בנקאי לצד או במקום הכרטיס בנקאי שלנו, מעניקה לנו כמה יתרונות משמעותיים.

ראשית, כרטיס חוץ בנקאי מעניק לנו מסגרת אשראי נוספת, נפרדת מזו שקיבלנו מהבנק. מסגרת זו מאפשרת לנו מרווח פיננסי רחב יותר ללא קשר למסגרת הבנקאית, וכך מסייעת לנו במניעת מצב של חריגה בלתי רצויה מהמסגרת הבנקאית. במידה ונקלענו לתקופה של הרבה הוצאות או הוצאה גדולה בלתי צפויה, מסגרת האשראי הנוספת מאפשרת לנו להמשיך ולהשתמש בכרטיס, ונותנת לנו אפשרויות גמישות כמו החלת חיוב חודשי קבוע, פריסת החיוב החודשי לתשלומים או גלגול חלק מהחיוב לחודשים הבאים.

שנית, כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים מציעים מגוון הטבות, הנחות ומתנות בלעדיות למחזיקים. תוכניות הנאמנות של חברות האשראי כוללות החזרים כספיים, צבירת נקודות לצריכה ונקודות נוסע מתמיד בחברות תעופה, השתתפות בהגרלות ותחרויות ועוד. המחזיקים נהנים מהטבות צבירה מוגברת בקניות בבתי עסק נבחרים, מגוון הנחות אטרקטיביות ברכישת מוצרים ושירותים, וכן מהצעות שונות כמו כרטיסי מתנה, כניסה לטרקליני נוחות VIP בנמלי התעופה וארוחות חינם במסעדות. בנוסף, חברות האשראי מציעות הלוואות מהירות ונוחות ללקוחותיהן, לעתים אף ללא צורך בערבים.

לבסוף, כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים מגוונים ונבדלים זה מזה ומאלה הבנקאיים ברמת השירות, רמת הפרימיום וההטבות שהם מציעים. היכולת לבחור את כרטיס האשראי המדויק ביותר לצרכינו, היא פריווילגיה שלא היתה קיימת עד לפני כמה שנים.

הכרטיסים הטובים ביותר

מה עושה את ההבדל בין כרטיס לכרטיס? בדרך כלל, מדובר בתנאי השימוש – עמלות, חיובים, מסגרת, שירות לקוחות וכן הלאה; וכן בכל ההטבות הייחודיות שמציע כל כרטיס וכרטיס. ישנם כרטיסים לשימוש כללי, שמציעים הטבות שמתאימות לכולם (למשל, כרטיסי קאשבק שמחזירים כסף על כל קנייה), ישנם כרטיסים עם הטבות שמתאימות במיוחד לאורח חיים מסוים (למשל, כרטיס פלייקארד פרימיום של אמריקן אקספרס למי שטס הרבה) וישנם כרטיסים שהם עבור מועדון צרכנות מסוים – למשל, כרטיס אמריקן אקספרס EXTRA MEMBERS של מועדון עורכי הדין ועוד. בואו נכיר כמה מהם.

כרטיס אמריקן אקספרס פלטינום נחשב ליוקרתי ביותר ומעניק למחזיקיו חבילת הטבות ושירותים ייחודית ומפנקת. בין היתר, הכרטיס – שעשוי ממתכת איכותית – מזכה את בעליו בגישה בחינם לטרקלינים בינלאומיים, כולל שירותי קונסיירז' ותכנון נסיעות יוקרתיים, וכיסוי ביטוח נסיעות ל- 7 ימים ללא עלות ללא הגבלה בכמות הנסיעות. תוכנית הנאמנות Membership Rewards  מאפשרת צבירת נקודות ללא הגבלת תוקף עבור הנחות  לטיסות בכל חברות התעופה ומגוון מלונות בארץ ובעולם, חופשות וחוויות יוקרתיות.

כרטיס הזהב Gold הוא כרטיס המציע גם צבירת נקודות לחופשות וטיסות וגם הטבות צרכניות כמו צבירה מוגברת בארנקים דיגיטליים, הנחות ברשתות שונות בארץ כנגד נקודות, וחיוב חד פעמי בלבד על רכישות במטבע חוץ מדי חודש. לצד זאת, ניתן להמיר נקודות לגיפטקארדים למגוון רשתות וחנויות כמו כן, הכרטיס מאפשר צבירת נקודות בונוס חודשיות, אשר אותן תוכלו לממש בחנויות שונות. על כל 3,000 שקלים שמשלמים בכרטיס על קניות ותשלומים, מקבלים הטבת בונוס אחת, כאשר ניתן לצבור עד 4 הטבות בונוס מדי חודש. את הטבות הבונוס ניתן לממש על הטבות יחודיות לכרטיס, כמו: ארוחת ילדים במקדונלדס ללא עלות (תמורת הטבת בונוס אחת); חברות במועדון פתאל וחברים של רשת המלונות לשנתיים ללא עלות (תמורת שתי הטבות בונוס); משלוח ללא עלות ב-wolt- גיפטקארד בשווי 20 ש"ח (תמורת הטבת בונוס אחת) ועוד.

כרטיס FLY CARD PREMIUM של אמריקן אקספרס מותאם במיוחד לצרכי תיירים, מטיילים ואנשי עסקים שנוסעים לחו"ל באופן תדיר. הוא מאפשר צבירה מהירה של נקודות הנוסע המתמיד של חברת התעופה אל על, לצורך מימוש לטיסות זולות או חופשות. בין היתר, הכרטיס מזכה את מחזיקיו בכרטיס Priority Pass המאפשר כניסה לטרקלינים ברחבי העולם, שירות קונסיירז' 24/7, קבלת הטבות בונוס חודשיות שונות ועוד.

ולצרכנים הנבונים, שרוצים לראות כסף בחזרה על כל קנייה, ישנו כרטיס CashBack Premium של אמריקן אקספרס, שממוקד במתן החזרים כספיים על רכישות – עד 6,000 ₪ החזר בשנה. הסכום הנצבר מועבר באופן אוטומטי לגיפטקארד דיגיטלי שאיתו אפשר לרכוש באתרים וחנויות רבות ברחבי הארץ. הכרטיס מאפשר צבירה משותפת לשני בני זוג וצבירה כפולה על קניות בחו"ל ואונליין, וכולל מגוון הטבות צרכניות ופינוקים שונים למחזיקיו במהלך השנה.

ישנם עוד כרטיסים שמתאימים לקהלים שונים. ולצד אלה, קיימים כרטיסים ששייכים למועדוני צרכנות שונים, בהתאם לעיסוק בדרך כלל. כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים של אמריקן אקספרס מציעים מגוון מועדוני צרכנות ייעודיים לקהלי יעד שונים. מועדון חבר מיועד למשרתי הקבע, גמלאי צה"ל, כוחות הביטחון וארגון נכי צה"ל. מועדון נכון מיועד לעובדי ציבור, גמלאים ולקוחות בנק יהב. הוט מועדון צרכנות מספק הנחות והטבות לחברי מועדון הצרכנות של חברת הוט. מועדון עדיף מציע הנחות והטבות לנכים בישראל. מועדון LIVING הוא מועדון הטבות כללי למי שמעוניין בחיים טובים יותר. מועדון P100 מיועד לשוטרים, סוהרים וחברי משמר אזרחי, מועדון משקארד הוא למגזר החקלאי של קיבוצים ומושבים ועוד.

לסיכום, כרטיסי אשראי החוץ-בנקאיים השונים הם מודל גמיש יותר ומותאם אישית יותר ביחס לכרטיסי האשראי הבנקאיים המסורתיים. החזקה בכרטיס אשראי ייחודי של אמריקן אקספרס – ככרטיס ראשי או ככרטיס שני – יכולה לתת ללקוח גישה להטבות, הנחות, מבצעים ותוכניות צבירה שלא היו נגישות לו בכל דרך אחרת. וכל זאת, יחד עם יתרונות כמו מסגרת אשראי נוספת, הלוואות נוחות ועמלות נמוכות.

* הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של פרימיום אקספרס בע"מ ובכפוף לתנאיה. אי עמידה בפירעון האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל| בכפוף לתקנון תוכנית הגולד ולתנאי ההטבות| התוכנית תקפה לכרטיסים בנקאיים וחוץ בנקאיים, ללא שיוך מועדוני| בתוקף עד ל- 31/12/24| בכפוף לתקנון התוכנית, לאישור החברה ותנאיה. בתקופה שבין 25.6.23-25.6.24 תינתן כפל צבירה בשיעור של 2% עבור השימושים בבי עסק בחו"ל ובאתרי אונליין (לא כולל אתרים ישראלים) במקום הצבירה הקבועה בשיעור של 1%. בעבור מחזור חודשי כולל הגבוה מסך של 10,000 ₪ תינתן תוספת של 0.6%.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה