מהפכה אנרגטית במלונאות: פתאל ו-PowerGen חתמו על עסקת ענק להקמת מתקני אגירה וייצור חשמל

$(function(){setImageBanner('368bf3d5-3f20-4b0e-acaa-144df21c895e','/dyncontent/2024/9/5/b04035a5-d3d1-4f4d-bfd3-4abf634be667.jfif',18363,'קיבוץ השלשה אייטם כתבה ',525,78,false,37983,'Image','');})

בצעד פורץ דרך בתעשיית המלונאות והאנרגיה בישראל, רשת מלונות פתאל וחברת PowerGen, זרוע האנרגיה של קרן ג'נריישן, הכריזו על כי חתימו על הסכם לתקופה של 15 שנים, במסגרתו העסקה, PowerGen תקים מתקני אגירה ומנועי גז במלונות פתאל בהיקף מרשים של כ-30 מגה-וואט. ההשקעה הכספית בפרויקט זה מוערכת ב-120 מיליון שקלים, סכום המשקף את היקפו ומשמעותו של המיזם. בנוסף להקמת התשתיות, PowerGen התחייבה לספק לפתאל חשמל בהיקף של כ-155 מיליון קילוואט-שעה בשנה, כמות המספיקה להזנת אלפי חדרי מלון ומתקנים נלווים.

קרדיט תמונה FREEPIK

  

ארז בלשה, מנכ"ל קרן ג'נריישן, אמר: "אנו בקרן ג'נריישן גאים להוביל מהלך חדשני זה דרך PowerGen. זוהי דוגמה מצוינת לאופן שבו אנו מיישמים את החזון שלנו לקידום פתרונות אנרגיה מתקדמים ויעילים במשק הישראלי."

 העסקה, המוגדרת כגדולה ביותר מסוגה בישראל, תתמקד בשלב הראשון בהקמת מתקנים במלונות באילת, טבריה וים המלח. המהלך צפוי לקדם ייצור ואגירת חשמל מבוזר במתקני הרשת, תוך יצירת "תחנת כוח" וירטואלית (VPP) שתשרת את כלל מתקני הרשת.

 שחר עקה, יו"ר פתאל אירופה וסמנכ"ל כספים של קבוצת פתאל, אמר כי "שיתוף הפעולה עם PowerGen וקרן ג'נריישן מהווה צעד משמעותי בשיפור היעילות האנרגטית וחיזוק הקיימות במלונות הרשת. זו לא רק הזדמנות להבטיח אספקת חשמל אמינה וידידותית לסביבה, אלא גם דרך להוזיל באופן משמעותי את עלויות התפעול שלנו."

 יואב הר אבן, מנכ"ל PowerGen, הדגיש את חשיבות העסקה: "העסקה עם פתאל מבססת את מעמדנו כחברת אנרגיה פרטית, אינטגרטיבית וייחודית הפועלת לאורך כל שרשרת הערך במשק החשמל. אנו גאים להיות חלק מקרן ג'נריישן ולהוביל מהלכים פורצי דרך כאלה בשוק האנרגיה הישראלי."

 רשת מלונות פתאל, שנוסדה על ידי דוד פתאל ב-1998, התפתחה במהירות להיות אחת מרשתות המלונות המובילות באירופה וישראל. כיום היא מונה כ-300 בתי מלון עם למעלה מ-51,000 חדרים, הפרוסים ביותר מ-120 יעדים בישראל, אירופה ואגן הים התיכון. מהלך זה מדגים את המחויבות של הרשת לחדשנות ולאחריות סביבתית.

 

PowerGen, היא יצרנית חשמל בבעלות מלאה של קרן ג'נריישן, המתמחה בייצור חשמל ממגוון מקורות. החברה מחזיקה בנכסי ייצור חשמל הכוללים כ-958 מגה-וואט מבוססי גז טבעי, כ-120 מגה-וואט סולאריים, וכ-2,973 מגה-וואט שעה אגירה. יכולות אלו מציבות את PowerGen בחזית הטכנולוגיה בתחום ייצור האנרגיה בישראל.

 העסקה בין פתאל ל-PowerGen מסמנת שינוי פרדיגמה בתחום האנרגיה בישראל. היא מדגימה כיצד שילוב חדשני של ייצור ואגירת אנרגיה במתקני לקוח יכול להוביל ליתרונות משמעותיים הן עבור הצרכן והן עבור מערכת החשמל הכללית. יתרה מכך, היא משקפת את החזון של קרן ג'נריישן לקידום פתרונות אנרגיה מתקדמים ויעילים, תוך התאמה ליעדי הממשלה בתחום האנרגיה המתחדשת והיעילות האנרגטית.

 ארז בלשה סיכם: "עסקה זו היא דוגמה מצוינת לאופן שבו קרן ג'נריישן פועלת לקידום חדשנות בתחום האנרגיה בישראל. אנו מאמינים שהמודל הזה יכול לשמש השראה לעסקאות דומות בעתיד, ולתרום משמעותית לשיפור משק האנרגיה הישראלי."

 לסיכום, העסקה בין פתאל ל-PowerGen, מסמנת את תחילתו של עידן חדש בניהול אנרגיה במגזר העסקי בישראל. היא מדגימה כיצד שיתוף פעולה בין חברות מובילות יכול להוביל לפתרונות חדשניים שמשרתים הן את האינטרסים העסקיים והן את היעדים הלאומיים בתחום האנרגיה והסביבה. ככל שיותר חברות יאמצו גישה זו, ניתן לצפות לשינוי משמעותי בנוף האנרגטי של ישראל בשנים הקרובות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה